even voorstellen

Stel hier jezelf en je A2 voor.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
toutdroit
Audi A2 clublid
Berichten: 462
Lid geworden op: 08 okt 2020, 12:59
Locatie: Utrecht
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

08 okt 2020, 15:01 4 x

Goedenmiddag allemaal,

Nou, een nieuw lid, hiergekomen na een enthousiast Autoweek artikel over de A2.
Ik ben geboren Nederlander (daar kan je niks aan doen natuurlijk) maar ben uitgeschreven en woon sinds 1970 in Gabon Afrika.
Een enthousiast forum !
Bezitter van een Mercedes 190D 2.5, een heerlijke auto, heeft echt 96000km gelopen, maar moet nu weg omdat er maar zo'n 5 à 6000 km per jaar mee gereden wordt, en dan is diesel niet nodig.
Daarmee kom ik op het ware onderwerp:
Zoek een A2, benzine, 5 deurs, dicht tegen bouwjaar 2005 aan.
Groet,
Toutdroit
In Nederland: Audi A2 BBY 2005; heel erg sprintblauw
In Gabon: Musso sports 4x4 2006; Korando 4x4 2005
Gebruikersavatar
kobus1978
Audi A2 cluborganisatie
Berichten: 1135
Lid geworden op: 17 jan 2018, 08:57
Locatie: Almere
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

08 okt 2020, 16:33 0 x

Welkom,

Ben heel benieuwd naar jouw zoektocht. Kan mij zo voorstellen dat de A2 voor jou in Gabon niet voor het oprapen liggen? Suc6, en hou ons op de hoogte.
De definitie van een auto of automobiel ('zelfbewegend', namelijk rijtuig zonder trekdier) (automobiel uit Grieks auto- 'zelf' en Latijn mobile 'bewegend') is een zelfstandig voortbewegend, rijdend vervoermiddel.
Gebruikersavatar
toutdroit
Audi A2 clublid
Berichten: 462
Lid geworden op: 08 okt 2020, 12:59
Locatie: Utrecht
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

08 okt 2020, 16:59 1 x

In Gabon rijd ik een SSangyong Musso Sports (een nogal wilde naam voor een 4 deurs 4x4 pickup) uit 2004.
De A2 zou het daar zeker maar kort uithouden !
In Nederland: Audi A2 BBY 2005; heel erg sprintblauw
In Gabon: Musso sports 4x4 2006; Korando 4x4 2005
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

08 okt 2020, 17:43 0 x

2005?

Ik denk dat je dan fout zoekt, 2004 en 2005 zijn vaak flink aan de prijs of fout met onderhoud en verborgen defecten als wel redelijk betaalbaar is.
Mijn zoon wil juist een 2000 versie met krasvast Dashboard of een waar dit al in zit.

Welke prijs en wat voor kleuren vind je mooi of lelijk.
Zelf ooit een meeting meegemaakt met 8x A2, 6 zilver grijze, 1 zwarte en mijn Bruine die Audi Rood noemt.

Ja, ik wil geen massa product dus een Grijze of Zwarte is niet mijn voorkeur alleen om die reden.
Ook is de KM nauwelijks van belang, meer de staat van onderhoud facturen van afgelopen jaren...
Als je alleen APK om volgende jaar alleen olie ziet hoef ik die niet meer.

Graag iets meer info en je krijgt adviezen als we iets leuks tegen komen.
Ook welke prijs je nu aan denkt.

En Autoweek, daar vind je de garage's die nu daar aanbieden omdat na lezen vele aan de A2 gaan denken...niet altijd goede garages helaas.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Gebruikersavatar
Patrickbby
Berichten: 197
Lid geworden op: 03 jul 2020, 20:20
Locatie: Purmerend
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

08 okt 2020, 19:35 1 x

eekhoorntje schreef:
08 okt 2020, 17:43
2005?

Ik denk dat je dan fout zoekt, 2004 en 2005 zijn vaak flink aan de prijs of fout met onderhoud en verborgen defecten als wel redelijk betaalbaar is.
Mijn zoon wil juist een 2000 versie met krasvast Dashboard of een waar dit al in zit.

Welke prijs en wat voor kleuren vind je mooi of lelijk.
Zelf ooit een meeting meegemaakt met 8x A2, 6 zilver grijze, 1 zwarte en mijn Bruine die Audi Rood noemt.

Ja, ik wil geen massa product dus een Grijze of Zwarte is niet mijn voorkeur alleen om die reden.
Ook is de KM nauwelijks van belang, meer de staat van onderhoud facturen van afgelopen jaren...
Als je alleen APK om volgende jaar alleen olie ziet hoef ik die niet meer.

Graag iets meer info en je krijgt adviezen als we iets leuks tegen komen.
Ook welke prijs je nu aan denkt.

En Autoweek, daar vind je de garage's die nu daar aanbieden omdat na lezen vele aan de A2 gaan denken...niet altijd goede garages helaas.
Ja een 2000 model kan ook slecht onderhouden zijn of een terug gedraaide teller hebben, vind deze opmerking kant nog wal slaan.

Ik zou elke dag minstens 4x inloggen op marktplaats en handmatig zoeken naar audi a2 bouwjaar 2003 en hoger.

Heb de mijne een 2005 model met 157500 gevonden met dealer onderhoud tot 2015 en daarna bij een vakgarage na onenigheid met de audi dealer, aantoonbaar want in de kilometerregistratie via rdw zie je dat het voertuig 5x geregistreerd is een standaard handeling bij audi center.

Alle bonnen tot begin 2020 zitten erbij en vond in het dashboard zelfs nog een mobiliteits kaart welke nog reeds geldig was tot ergens dit kwartaal.
Hij verbruikt tot nu toe geen olie om bij te vullen tussen de beurten al herinnerd dit mij eraan morgen eens te peilen.

Aankomende januari voor de keuring en ben heel benieuwd wat daar uitkomt.

Kwa prijs heb ik een reële marktprijs betaald van particulier naar particulier.
De auto's waar prijzen op staan van 4000,- of meer particulier zijn aan het dromen tenzij je een in nieuwstaat hebt inclusief opties.

De colourstorms zijn de enige uitzondering, gezien hier graag meer voor word betaald door de liefhebbers of zelfs verzamelaar tegenwoordig.

En kwa kilometers als een a2 koopt met hoge kilometerstand is het tegenwoordig ook mogelijk voor niet te gek veel geld een gereviseerde erin te stoppen.
Maar heb liever een snelweg vreter dan een boodschappen wagentje.

Kwa carrosserie roest er weinig ;)
Plaats reactie