Demontage draagarmen voor
- dunebug
- Berichten: 35
- Lid geworden op: 02 jun 2019, 16:16
- Locatie: Schouwen-Duiveland
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
bij het vervangen van de stabilisator stangetjes een gat in de draagarm rechts voor gezien boven zijde, bij de apk in januari is dat ( van onderen op de brug) niet gezien, uiteindelijk bleek er zelfs meerdere roestgaten.
dus nieuw besteld, ook nw veerpoten en toplagers erbij. Veerpoten zitten er nu in , toch een flinke klus. Nu dan de draagarmen ( Meyle gietstaal)
Vraag: ik krijg de bout van de linker draagarm die ik uiteraard ook meteen wil vervangen wel los, circa 1.5 cm en dan loopt hij vast, met de hydraulische krik krijg ik hem met veel moeite nog wat verder , maar ik voel dat de bout tordeert, en dus ook kan breken en dat moeten we helemaal niet hebben. Aan de rechter zijde kreeg ik hem wel los, maar zag wel dat het middendeel forse gecorrodeerd en verdikt was, dus dat zal vastlopen.. ben nog wel bezig met kruipolie, maar dat zal hem niet gaan worden.
wat zijn nog opties, zou het mogelijk zijn dat deel door te slijpen?
- eekhoorntje
- Berichten: 3334
- Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
- Locatie: Duitsland
- Motortype: A2 met motorombouw
Ondanks mijn lievelingskleurtje... ik hoef deze stalen niet.
Volgende jaar echt APK adres zoeken, als de arm afbreekt mag je sloperij bellen.
Een slimme APK keurder gebruikte spiegeltje.
Dan vind je ook rondom de gaten in de harmonica rubbers op de aandrijfas en zo...
Net als rubber Fusee kogel lastig zichtbaar is.
Dat rubber tijdig vervangen is voordeliger als complete arm nu....
Ik denk dat slijpen inderdaad enige oplossing is helaas.
Volgende jaar echt APK adres zoeken, als de arm afbreekt mag je sloperij bellen.
Een slimme APK keurder gebruikte spiegeltje.
Dan vind je ook rondom de gaten in de harmonica rubbers op de aandrijfas en zo...
Net als rubber Fusee kogel lastig zichtbaar is.
Dat rubber tijdig vervangen is voordeliger als complete arm nu....
Ik denk dat slijpen inderdaad enige oplossing is helaas.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
- dunebug
- Berichten: 35
- Lid geworden op: 02 jun 2019, 16:16
- Locatie: Schouwen-Duiveland
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
nu is er nog al weinig ruimte , ik zal natuurlijk door het uiteinde van de draagarm én het lager moeten slijpen, zonder het subframe te beschadigen ,en dan moet ik er ook de bout nog kunnen uitdraaien,
zal niet meevallen...
zal niet meevallen...
- eekhoorntje
- Berichten: 3334
- Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
- Locatie: Duitsland
- Motortype: A2 met motorombouw
Als nog rijdbaar, naar garage gaan,
die hebben meer ervaring in roestige vastlopende bouten.
Een Grip tang is vaak niet genoeg, na afgeslepen moet vaak de Loodgieter tang of warm stoken...
Vermoedelijk bewust niet gemeld bij APK omdat dit vervelend klusje is.....
Reken wel op flink uurloon, En ze moeten tijd ruim inplannen.
Na afloop kunnen ze gelijk uitlijnen of ga je vaker banden kopen?
die hebben meer ervaring in roestige vastlopende bouten.
Een Grip tang is vaak niet genoeg, na afgeslepen moet vaak de Loodgieter tang of warm stoken...
Vermoedelijk bewust niet gemeld bij APK omdat dit vervelend klusje is.....
Reken wel op flink uurloon, En ze moeten tijd ruim inplannen.
Na afloop kunnen ze gelijk uitlijnen of ga je vaker banden kopen?
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
- dunebug
- Berichten: 35
- Lid geworden op: 02 jun 2019, 16:16
- Locatie: Schouwen-Duiveland
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
dank voor je reactie Eekhoorn.
maar het zat opeens mee..
Bout kwam met een knal los, overigens helemaal niet gecorrodeerd...
Ik gebruikte de bestaande achterste rubbers, heb wel nieuwe, maar deze zien er vitaal uit en ik heb er geen trekker voor.
Ik kreeg de 6 kant er maar met moeite in, zeep en een beetje duwen is niet voldoende, ik gebruikte weer de veerspanner , zie foto.
Uitlijnen zal toch niet nodig zijn, bevestigingspunten zijn toch niet los geweest?
ga er vanuit dat de afmetingen niet anders zijn dan van de blikken draagarmen.
De nieuwe zien er wel een stuk beter uit.
maar het zat opeens mee..
Bout kwam met een knal los, overigens helemaal niet gecorrodeerd...
Ik gebruikte de bestaande achterste rubbers, heb wel nieuwe, maar deze zien er vitaal uit en ik heb er geen trekker voor.
Ik kreeg de 6 kant er maar met moeite in, zeep en een beetje duwen is niet voldoende, ik gebruikte weer de veerspanner , zie foto.
Uitlijnen zal toch niet nodig zijn, bevestigingspunten zijn toch niet los geweest?
ga er vanuit dat de afmetingen niet anders zijn dan van de blikken draagarmen.
De nieuwe zien er wel een stuk beter uit.
- Bijlagen
-
- 20210617_143059.jpg (3.89 MiB) 2053 keer bekeken
- eekhoorntje
- Berichten: 3334
- Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
- Locatie: Duitsland
- Motortype: A2 met motorombouw
Even met losse handjes gaan rijden, bij 80 km/h en zowel gas geven als remmen...
wel ingrijpen als het ........
Uitlijnen is niet duur in bepaalde regio.
In Delft is het reclame tarief nu weer van €39,95 naar €34,95 gegaan....
Er komen meerdere A2 rijders dankzij mijn tip en tot nu toe iedereen tevreden!
Bekijk hun Web shit, en tarieven...
wel afspraak maken, vaak druk met Studenten File...
Nog geen enkele klager gehoord.
Ook prima Cappuccino voor maar €0,00!
https://www.skybanden.nl/uitlijnen/
1 Nieuwe band monteren & balanceren is al duurdere!
wel ingrijpen als het ........
Uitlijnen is niet duur in bepaalde regio.
In Delft is het reclame tarief nu weer van €39,95 naar €34,95 gegaan....
Er komen meerdere A2 rijders dankzij mijn tip en tot nu toe iedereen tevreden!
Bekijk hun Web shit, en tarieven...
wel afspraak maken, vaak druk met Studenten File...
Nog geen enkele klager gehoord.
Ook prima Cappuccino voor maar €0,00!
https://www.skybanden.nl/uitlijnen/
1 Nieuwe band monteren & balanceren is al duurdere!
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...