Waaronder mijn exemplaar geen uitzondering is maar door alle leden hier, vielen dank für das gespräch, heb ik meer inzicht gekregen in de techniek en zal regelmatig updates geven over mijn vooruit(en achteruit)gang.
Dennis is de naam, 31 jaar, vele interesses waarvan de relevantste techniek van auto's en motoren zijn. Geen idee hoeveel belgen hierop aanwezig zijn maar je hebt er alvast eentje bij nu ;-)
De bal ging aan het rollen door een gesprek met mijn pa waar hij aanhaalde dat de A2 1.2 de zuinigste ooit gemaakt zijn en ik die even op 2dehands ging kijken om te ontdekken dat er toevallig eentje in de buurt te koop stond.
Een rode audi A2 3L full option, bj 2001, 265D km met nieuwe turbo, koppeling, hydr.koppel cyl. ?, remblokken, airco (mogelijk lek), nog verscheidene bits and pieces en enkele reservestukken zitten erbij waaronder cardanas links?voor, stofhoes, gaspedaal.
To do : Oliewissel (castor 5W30) nog handige info over een ander merk ?
Al het klein onderhoudt van filters is recentelijk gedaan.
De basic setting moet gebeuren sinds nieuwe koppeling 1 jaar ongeveer geleden niet gebeurt. Probleem wat zich voordoet is gekend, soms schakelt hij niet terug en herstart je om verder te gaan.
Gaat soms niet in achteruit maar na wat klooien doet die het wel.
Accumulator moet vervangen worden, pomp gaat na 2x schakelen in tiptronic al aan.
Oplossing : Nieuwe accumulator, leidingen nakijken + uitlezen en basic setting uitvoeren.
Een lid op 3L forum zei wat van een hervulbare accumulator ombouw te doen later en vond dit online :
https://epg.eu/product_items/freudenber ... mulatoren/
Nu is 120e betalen voor eentje via audi, voor iets wat over x jaren zeldzamer en nog duurder is is GEEN oplossing.
Er hekelen zich vast nog een hoop mensen aan deze wegwerp kultuur en geplande obsoletie. Dus een duurzame oplossing is wat ik zoek en hoop dat met hulp van andere geïnteresseerden dat uit te vissen zodat iedereen hier baat bij kan hebben. Namelijk een vrij beschikbaar drukvat dat via een adapter mogelijk gebruikt kan worden in de plaats van onderdeel 6N0142433.
Verder nog de vcds vraag, overweeg al een week om die dure kabel te bestellen maar heb na dagen zoeken nog steeds geen duidelijk antwoord gevonden of het evengoed mogelijk is, bear with me en niet zagen over de risico's daar heb ik mn vader voor

Ps. Foto's volgen snel