Effe voorstellen
- Ineket
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Hoi,
Ik ben Ineke en nu al zeker 2,5 jaar eigenaar van een mooie Audi A2, zwart, glazen, nog werkend panoramadak, met beige interieur.
Ben super blij met deze veelzijde bolide.
Met haar18 jaar ziet ze er nog als nieuw uit. Maar helaas begint ze nu wel steeds meer mankementen te vertonen. Daarom kom ik graag in contact met iemand in of rond de Achterhoek die mij van advies kan voorzien zodat ik nog lang plezier van mij A2 kan hebben.
Oh ja er staat ongeveer 230.000 km op de teller.
Ik ben Ineke en nu al zeker 2,5 jaar eigenaar van een mooie Audi A2, zwart, glazen, nog werkend panoramadak, met beige interieur.
Ben super blij met deze veelzijde bolide.
Met haar18 jaar ziet ze er nog als nieuw uit. Maar helaas begint ze nu wel steeds meer mankementen te vertonen. Daarom kom ik graag in contact met iemand in of rond de Achterhoek die mij van advies kan voorzien zodat ik nog lang plezier van mij A2 kan hebben.
Oh ja er staat ongeveer 230.000 km op de teller.
- TJT
Hoi Ineke,
Ook al ben je al ruim een jaar lid van het forum, alsnog een warm welkom gewenst!
Je zou eens contact kunnen zoeken met Jan Eenink.
Ik weet dat de meningen over Eenink verdeeld zijn op dit forum en ik begrijp dat ergens wel, maar zover ik weet is hij de enige in de Achterhoek die het meeste weet van de A2 en sowieso meer weet dan een universele garage of Audi dealer.
Nu moet ik zeggen dat ik persoonlijk Jan Eenink vooral een goed adres vind om een mooie en goede A2 te kopen en dat ik qua onderhoud en reparaties meer te spreken ben over de A2 dokter, maar die zit in Waalwijk...
Ook al ben je al ruim een jaar lid van het forum, alsnog een warm welkom gewenst!
Je zou eens contact kunnen zoeken met Jan Eenink.
Ik weet dat de meningen over Eenink verdeeld zijn op dit forum en ik begrijp dat ergens wel, maar zover ik weet is hij de enige in de Achterhoek die het meeste weet van de A2 en sowieso meer weet dan een universele garage of Audi dealer.
Nu moet ik zeggen dat ik persoonlijk Jan Eenink vooral een goed adres vind om een mooie en goede A2 te kopen en dat ik qua onderhoud en reparaties meer te spreken ben over de A2 dokter, maar die zit in Waalwijk...
- eekhoorntje
- Motortype: A2 met motorombouw
Andere kopen?
Niet zomaar doen, hij heeft er vele maar ook niet altijd techniek foutloos.
Ik zal geen namen noemen maar niet iedereen is 100% tevreden.
Als je naar Jos in Dieverbrug gaat, die heeft veel VAG en A2 ervaring en kan veel oplossen.
Kijk op de website en maak eens een afspraak .
http://www.jbautoservice.nl/
Het enige wat daar nog ontbreekt zijn de klachten zeg ik dan maar.....
Goede vakmensen die weten hoe de A2 betrouwbaar erg oud kan worden.
Dus ietsje meer naar 't Noorden naar de echte garage en geen verkoper die alles uitbesteed in Vorden.
Niet zomaar doen, hij heeft er vele maar ook niet altijd techniek foutloos.
Ik zal geen namen noemen maar niet iedereen is 100% tevreden.
Als je naar Jos in Dieverbrug gaat, die heeft veel VAG en A2 ervaring en kan veel oplossen.
Kijk op de website en maak eens een afspraak .
http://www.jbautoservice.nl/
Het enige wat daar nog ontbreekt zijn de klachten zeg ik dan maar.....
Goede vakmensen die weten hoe de A2 betrouwbaar erg oud kan worden.
Dus ietsje meer naar 't Noorden naar de echte garage en geen verkoper die alles uitbesteed in Vorden.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
- Blauwbaard
- Audi A2 clublid
Hoi Ineke,
Eenink verkoopt A2's, de A2 dokter repareert ze. Maak een uitstapje naar het pittoreske Tilburg (centrum van het universum) en laat vlakbij je auto zien aan @luukske.
Ik begrijp tenminste dat je je huidige wilt blijven rijden in plaats van inruilen?
Eenink verkoopt A2's, de A2 dokter repareert ze. Maak een uitstapje naar het pittoreske Tilburg (centrum van het universum) en laat vlakbij je auto zien aan @luukske.
Ik begrijp tenminste dat je je huidige wilt blijven rijden in plaats van inruilen?
- Audi A2 Colorstorm
- Audi A2 clublid
Wat is de staat van de accu. Dit is een veroorzaker van veel vage klachten.
Groet wim
Groet wim
Audi a2 colorstorm sprintblau perleffekt 2004
BMW i3S 42 kwh rood metallic 2019
Volkswagen t3 camper verkeersgeel 1981
1/2 Volkswagen golf 1986
BMW i3S 42 kwh rood metallic 2019
Volkswagen t3 camper verkeersgeel 1981
1/2 Volkswagen golf 1986
- Ineket
Hoi Wim,
Hoe kan ik deze checken?
Heb namelijk start problemen. Na langer stil staan kan hij moeite met starten hebben. Heb je gereden. En start je daarna weer, dan niet
Effe stille staan is een werkdag of een nacht.
Bougies, benzinepomp en filter zijn al vervangen.
Hoe kan ik deze checken?
Heb namelijk start problemen. Na langer stil staan kan hij moeite met starten hebben. Heb je gereden. En start je daarna weer, dan niet
Effe stille staan is een werkdag of een nacht.
Bougies, benzinepomp en filter zijn al vervangen.
- TJT
Dit klinkt wel als een accu die aan het sterven is.
KwikFit voert een gratis accu check uit, maar of je daar veel wijzer van zal worden betwijfel ik, want mijn ervaring is dat het niet de meest snuggere monteurs zijn die daar rondlopen. Let wel, dit is puur mijn ervaring.
Indien je een vast adres hebt voor onderhoud aan je auto en je bent daar tevreden over, dan zou ik de accu gewoon daar laten checken.
Een aantal forumleden zijn nogal te spreken over deze accu:
https://www.accudienst.nl/p71404/varta- ... gKojPD_BwE
KwikFit voert een gratis accu check uit, maar of je daar veel wijzer van zal worden betwijfel ik, want mijn ervaring is dat het niet de meest snuggere monteurs zijn die daar rondlopen. Let wel, dit is puur mijn ervaring.
Indien je een vast adres hebt voor onderhoud aan je auto en je bent daar tevreden over, dan zou ik de accu gewoon daar laten checken.
Een aantal forumleden zijn nogal te spreken over deze accu:
https://www.accudienst.nl/p71404/varta- ... gKojPD_BwE
- wouterduijndam
- Audi A2 clublid
Ik heb dit met mijn A2 ook gehad en ben het volgende gaan doen.
Wij (mijn vrouw en ik) rijden gemiddeld 1 a 2x per week met de auto en de rest van de week staat deze stil.
Als de A2 een dag of 5/6 stil had gestaan dan moest ik deze zeker 20 seconden doorstarten om de motor aan het lopen te krijgen.
Hierop als eerste het brandstoffilter vervangen aangezien hier een membraan in zit welke de leiding naar voren op druk moet houden.
In mijn geval werd dit door Euro95 E10 benzine veroorzaakt.
Ik ben overgestapt op Super98 en heb sindsdien geen problemen meer.
De 10% bio-ethanol zorgde in mijn geval voor klevende injectornaalden en sinds ik Super98 tank heb ik hier geen last meer van.
Het verschil in brandstofprijs wordt ruimschoots goedgemaakt, want hij start beter en rijdt een stuk zuiniger.