Audi A2 voor dochter

Stel hier jezelf en je A2 voor.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
tsun2die4
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 sep 2021, 09:42
Locatie: Leiden
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

03 sep 2021, 09:54 1 x

Hoi allemaal,
Sinds eenmaal dagen is ons wagenpark uitgebreid met een A2 voor mijn 18-jarige dochter.
Een leuke auto voor haar als beginnend bestuur op weg naar hopelijk veel veilige en probleemloze kilometers.

De zwarte A2 begon zijn leven net als velen niet in NL en kwam hier in 2016 aan.
Op dit moment staan er 175.000+ km op.
Onderhoud is altijd gedaan, niet bij een dealer maar bij een kennis van de eigenaar die werkt in een garage op zijn vrije zaterdagen.

We kennen de verkopers gelukkig dus dat verhaal was te controleren.

De auto heeft op dit moment TLC nodig.
Naast een poetsbeurt en reiniging van de binnenkant zijn er wel wat zaken die beter/mooier mogen.

De koplampen moeten gepolijst worden om ze weer helder te krijgen.
De bekerhouders in het midden console zijn stuk
Velgen hebben rondom schade en 1 velg afdekplaatje is stuk.
De auto is voorzien van een oudere radio en wat navigatie met verbinding met de telefoon zou niet slecht zijn.
De 1e koppeling lijkt het nog redelijk te doen vanwege de vele snelweg km’s die met de auto gemaakt zijn. Ik verwacht dat we die vast nog wel een keer moeten laten vervangen.

Wat er nog meer naar boven komt gaan we in de komende tijd vast ontdekken.

Ik hoop hier de nodige tips/trucs te vinden om de A2 nog jaren mee te laten gaan.

Als er op voorhand vanuit jullie zaken zijn die we moeten controleren, dan zijn die tips meer dan welkom.
Zijn er zaken die jullie aanbeveling of te koop hebben laat het me weten.

Theo
Gebruikersavatar
Blauwbaard
Audi A2 clublid
Berichten: 435
Lid geworden op: 23 jul 2015, 00:22
Locatie: Winsum
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

03 sep 2021, 11:07 0 x

Hoi Theo,
Welkom hier. Ik neem aan dat jij het gaat doen IPV je dochter?
Over koplampen is al veel geschreven. Mijn mening is: polijsten heeft zin als de zwarte kunststof rand rondom in goede staat is. Deze beschadigd snel door het ruw plaatsen van de motorkap en beschadigingen kunnen leiden tot vocht in de koplamp. Ik heb slechte ervaringen met restauratiesetjes en heb uiteindelijk schuurmaterialen en blanke 2K lak gekocht. Zie YouTube.
Veel succes
Gebruikersavatar
Spinazie
Forum beheerder
Berichten: 982
Lid geworden op: 15 jan 2018, 11:45
Locatie: Nijmegen
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

03 sep 2021, 11:07 0 x

Welkom op het forum! Er is een topic met aankooptips en veel voorkomende punten die je zou kunnen doornemen: viewtopic.php?f=33&t=812

Wat betreft de koppeling hangt het echt af hoe de vorige eigenaar er mee om is gegaan. Het koppelingspunt van de A2's ligt altijd wat aan de hoge kant dus hoeft niet per se een indicatie te zijn.

Voor de rest bevat het forum een schat aan informatie en voel je anders vrij om vragen te stellen :)
Gebruikersavatar
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid
Berichten: 3779
Lid geworden op: 04 feb 2012, 16:45
Locatie: Rhenen
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

03 sep 2021, 15:02 0 x

Welkom op het forum en vele veilige km's met de A2 (door dochterlief) gewenst.

Waar ik de afgelopen 9 jaar tegen aan ben gelopen bij mijn A2 BBY bouwjaar 2003 (buiten het normale onderhoud):

Verroeste schroeven van de kentekenplaatverlichting (vervangen door rvs schroeven)
Lekkend stuurhuis (vervangen door gebruikt stuurhuis)
Doorgeroeste plaatstalen voorste draagarmen (vervangen door gebruikte gietstalen draagarmen)
Kromme remschijven (vervangen, gevalletje van pech hebben ...)
audiJan
Berichten: 376
Lid geworden op: 24 jan 2013, 21:39

03 sep 2021, 22:03 1 x

Als je iets goeds wilt doen voor je dochter laat je de auto na kijken. Die dingen zijn oud en elke auto van die leeftijd heeft mankementen, poetsen komt daarna pas.
Achterstallig onderhoud is zeker niet vreemd ook al is de auto bekend.
Plaats reactie