Even voorstellen
-
- Audi A2 clublid
- Berichten: 138
- Lid geworden op: 04 nov 2021, 22:11
- Locatie: Eindhoven
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Daarna hoogtes instellen, dat blijft toch een beetje trial and error.
Even een snelle foto van hoe ze er nu bij staat:
Voor en achter staan nu op gelijke hoogte, voor mag nog een tikkie lager ... (low rake )
Dan het spannendste, rijden maar! Het rijdt.... euhm... stevig! Het deinen van de oude, orginele, dempers (en kraken van de rubbers) is geheel weg en je gaat niet meer op z'n kant bij een rotonde (bij wijze van spreken). Het geheel rijdt nu een stuk voorspelbaarder, geen uitstapjes meer van de achterkant
Bij dorpels en dergelijke is er vering, maar zoals gezegd stevig. Voor dagelijks gebruik zou het me waarschijnlijk net wat too much zijn (al went dat mogelijk), als tweede hobby wagen is het goed te doen, en eigenlijk wel vermakelijk.
Ze blijven er nog even onder!
Even een snelle foto van hoe ze er nu bij staat:
Voor en achter staan nu op gelijke hoogte, voor mag nog een tikkie lager ... (low rake )
Dan het spannendste, rijden maar! Het rijdt.... euhm... stevig! Het deinen van de oude, orginele, dempers (en kraken van de rubbers) is geheel weg en je gaat niet meer op z'n kant bij een rotonde (bij wijze van spreken). Het geheel rijdt nu een stuk voorspelbaarder, geen uitstapjes meer van de achterkant
Bij dorpels en dergelijke is er vering, maar zoals gezegd stevig. Voor dagelijks gebruik zou het me waarschijnlijk net wat too much zijn (al went dat mogelijk), als tweede hobby wagen is het goed te doen, en eigenlijk wel vermakelijk.
Ze blijven er nog even onder!
- HansJan
- Moderator
- Berichten: 6174
- Lid geworden op: 07 okt 2013, 00:42
- Locatie: Arnhem
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Kom op, dat kan lagerrrrr ...
Lekker bezig geweest, nog zo'n actieve hobbyist ons midden!
Lekker bezig geweest, nog zo'n actieve hobbyist ons midden!
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
-
- Audi A2 clublid
- Berichten: 138
- Lid geworden op: 04 nov 2021, 22:11
- Locatie: Eindhoven
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
De sleuteldag was een succes, maar inmiddels ben ik tegen een andere uitdaging aangelopen; het rode olielampje (inc piepjes) kwam opeens op!
Gestopt, even wachten, oliepeilen, geen probleem daar. Dan hopelijk een kapotte sensor... die is inmiddels vervangen maar wederom te weinig oliedruk. Jammer, dan maar door naar de oliezeef in het carter, en hopen dat die extra paar km niet teveel schade hebben aangericht!
De carterpan verwijderen is nog wel een klusje, volgens het handboek moet ook een uitlaatdeel eraf. Mijn vraag aan de ervaringsdeskundigen is, of dat inderdaad nodig is?
Het lijkt alsof die pan er wel omheen gekanteld kan worden, zou weer een paar lastige uitlaatbouten schelen namelijk...
Gestopt, even wachten, oliepeilen, geen probleem daar. Dan hopelijk een kapotte sensor... die is inmiddels vervangen maar wederom te weinig oliedruk. Jammer, dan maar door naar de oliezeef in het carter, en hopen dat die extra paar km niet teveel schade hebben aangericht!
De carterpan verwijderen is nog wel een klusje, volgens het handboek moet ook een uitlaatdeel eraf. Mijn vraag aan de ervaringsdeskundigen is, of dat inderdaad nodig is?
Het lijkt alsof die pan er wel omheen gekanteld kan worden, zou weer een paar lastige uitlaatbouten schelen namelijk...
- Peter_Maathuis
- Moderator
- Berichten: 2538
- Lid geworden op: 10 nov 2015, 20:42
- Locatie: Valkenswaard
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Welke melding kreeg je: oliedruk of olieniveau? Dat zijn twee verschillende sensoren: oliedruk zit bovenaan het blok en olieniveau in de carterpan. Welke sensor is vervangen?
De vier moeren waarmee de uitlaatpijp vooraan vastzit zijn koper / zelfborgend en in mijn ervaring gemakkelijk te verwijderen. Of je die moet losmaken om genoeg ruimte te krijgen om de carterpan te verwijderen, weet ik niet.
De vier moeren waarmee de uitlaatpijp vooraan vastzit zijn koper / zelfborgend en in mijn ervaring gemakkelijk te verwijderen. Of je die moet losmaken om genoeg ruimte te krijgen om de carterpan te verwijderen, weet ik niet.
- eekhoorntje
- Berichten: 3332
- Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
- Locatie: Duitsland
- Motortype: A2 met motorombouw
Sensor, ik had er ooit 3x vervangen, bleek alleen maar draadje te zijn...... meten + weten!
Als iemand ooit deze draad een tik gaf is kabelbreuk mogelijk helaas.
Wel lastig als de gehele Kerstboom aan ging bij Olie druk en de Stuurverkrachter ook uit viel.
gewoon voelen, zoeken en later nieuwe draad aangezet, stuk afgeknipt van sloper en solderen maar....
Ik kon alle 3 sensoren retour geven bij plaatselijke onderdelen winkel... wel eerst poetsen en doosje heel gelaten.
Als iemand ooit deze draad een tik gaf is kabelbreuk mogelijk helaas.
Wel lastig als de gehele Kerstboom aan ging bij Olie druk en de Stuurverkrachter ook uit viel.
gewoon voelen, zoeken en later nieuwe draad aangezet, stuk afgeknipt van sloper en solderen maar....
Ik kon alle 3 sensoren retour geven bij plaatselijke onderdelen winkel... wel eerst poetsen en doosje heel gelaten.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
-
- Audi A2 clublid
- Berichten: 138
- Lid geworden op: 04 nov 2021, 22:11
- Locatie: Eindhoven
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Ik heb m nog even stationair laten lopen, zonder motorkap en dat gaf een lelijke diesel ratel vanaf de kop, dus ik vrees voor meer dan draadbreuk…
De pan kan er iig af, met de uitlaat eraan! Beetje zwart is het daar wel.
En wat betreft het mysterie van peilstokeindes, die liggen gewoon onderin in de drap
De pan kan er iig af, met de uitlaat eraan! Beetje zwart is het daar wel.
En wat betreft het mysterie van peilstokeindes, die liggen gewoon onderin in de drap
- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
- Berichten: 3779
- Lid geworden op: 04 feb 2012, 16:45
- Locatie: Rhenen
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Heb je al gelegenheid gehad om bovenin de kop de nokkenassen te bekijken?
Die ratel gaat niet na een paar seconden over (als de hydraulische klepstoters op druk zijn)?
Die ratel gaat niet na een paar seconden over (als de hydraulische klepstoters op druk zijn)?
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot