Even voorstellen - 1.6 FSI Colour Storm

Stel hier jezelf en je A2 voor.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
AdriedeA2
Berichten: 12
Lid geworden op: 02 feb 2022, 21:21
Locatie: Roosendaal
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

03 feb 2022, 21:54 7 x

Hallo Allemaal!

Sinds twee dagen ben ik eigenaar van een Misanorode A2!
Na lang wikken en wegen heb ik toch de knoop doorgehakt om mijn eerste A2 aan te schaffen en hem als hobby te gaan opknappen.

Hij is origineel gebruikt als demo auto voor Audi AG in Frankfurt en is daarna door twee Duitse eigenaren bereden voordat ik hem naar Nederland heb gehaald. Om precies te zijn, Roosendaal in Noord Brabant. :D

Naast de opvallende kleur vind ik de opties aan de auto ook erg fijn.
- Cruise control
- Knoppen op het stuur
- Audi professional navigatie ( Ik heb nog geen CD met Nederlandse kaart, dus als iemand een gouden tip heeft - graag! )
- Stoelverwarming
- OSS

Ik ben natuurlijk enorm in mijn nopjes met mijn A2 maar kan niet wachten om hem verder naar mijn smaak te maken.
WhatsApp Image 2022-02-02 at 11.46.39.jpeg
WhatsApp Image 2022-02-02 at 11.46.39.jpeg (262.49 KiB) 1437 keer bekeken
WhatsApp Image 2022-02-02 at 11.46.38.jpeg
WhatsApp Image 2022-02-02 at 11.46.38.jpeg (367.72 KiB) 1434 keer bekeken

Zo moeten er naar mijn mening weer originele Audi velgen op en wil ik de lak netjes bijwerken. Verder wil ik het interieur ook goed opfrissen. Zo zijn de panelen van de climate control en de lichtschakelaar erg versleten. Deze moeten vervangen of gefixt worden.



Ik kijk er naar uit om van mede liefhebbers meer te weten te komen van de A2!
Bijlagen
WhatsApp Image 2022-02-02 at 11.46.40.jpeg
WhatsApp Image 2022-02-02 at 11.46.40.jpeg (270.89 KiB) 1437 keer bekeken
Gebruikersavatar
kobus1978
Audi A2 cluborganisatie
Berichten: 1135
Lid geworden op: 17 jan 2018, 08:57
Locatie: Almere
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

03 feb 2022, 22:19 1 x

Welkom @AdriedeA2!

Jij bent een beetje de vreemde eend in de bijt in je A2! :joy:

Nu even zonder gekheid, zo zien we ze graag de voorstel rondes. Je hebt wel een pareltje opgedoken hoor met al die mooie opties.

Heel veel rijplezier en veilige km'ers toegewenst.
De definitie van een auto of automobiel ('zelfbewegend', namelijk rijtuig zonder trekdier) (automobiel uit Grieks auto- 'zelf' en Latijn mobile 'bewegend') is een zelfstandig voortbewegend, rijdend vervoermiddel.
Gebruikersavatar
DED@2
Berichten: 1547
Lid geworden op: 05 dec 2016, 23:06
Locatie: Zoetermeer
Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)

03 feb 2022, 22:23 1 x

Beste AdriedeA2 ,

Welkom! 👍 mooie A2 heb je daar gescoord ! Met origineel zulke specs kom je ze maar weinig tegen. Een a2 FSI colourstorm is al vrij uniek maar met OSS, navigatie èn stuurwielbediening …… Gaaf!

Veel plezier met de A2 en hier op het forum!
A2 ATL | PTW | Advance | Style | Bilstein S-line | OSS | APS | Afn TRHK | MFL | BT FSE | Full LED front + sensor | Courtsey lights | ColorFIS | Footwell lights | LED mirror | audio upgrades | 288/41mm Polo GTI brakes | S-line 17” | A1 armsteun
Gebruikersavatar
TJT
Berichten: 732
Lid geworden op: 18 jun 2019, 15:11
Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

03 feb 2022, 23:02 2 x

Welkom en wauw, wat een mooi compleet exemplaar heb je daar!
Zo zie je ze inderdaad maar weinig.
Tijdje terug heeft er nog een Papaya Colour.Storm te koop gestaan in Duitsland. Was ook zeer rijk uitgerust door Audi om mee te pronken als demo auto.
Daar zaten ook koplampsproeiers ingebouwd in de voorbumper.

Wat betreft de softlack in het interieur; dit is te herstellen.
Zie hier: viewtopic.php?f=9&t=9577
Je zou het na herstel nog kunnen afwerken met 2K blanke lak mat.
Gebruikersavatar
HansJan
Moderator
Berichten: 6174
Lid geworden op: 07 okt 2013, 00:42
Locatie: Arnhem
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

04 feb 2022, 09:04 1 x

Welkom hier en van harte gefeliciteerd met jouw rode kogel! Want dat is-tie zeker met de 1.6FSI motor. Zoals de Duitsers dat mooi zeggen: Stadtflitzer :mrgreen:

Het is al meerdere malen gezegd, maar je hebt zeker een unieke weten te bemachtigen. Opties die met elkaar maar ook individueel niet even gangbaar zijn. Ik zie wel wat werk aan de winkel; hij is flink gebruikt. Maar dat heeft ook zeker zijn voordeel, want met lage kilometerstanden zien we in de praktijk enkel problemen terug.

Het herstellen van de softlack is een tijdrovende bezigheid, maar als je handig, geduldig en tijd hebt moet dat zeker een bevredigend klusje zijn. De knoppen voor de aircobediening worden bij tijd en wijlen ook los aangeboden op eBay Kleinanzeigen. De schakelaars van de raambediening en houders zou je ook door nieuwe kunnen vervangen en gelijk upgraden naar de versie van de A3 met de chromen randjes. Voor de voorportieren is dat een investering van een kleine €100. Een nieuwe lichtschakelaar met een betere afwerking dan de softlack zit ook zo op €135. Het is maar een indicatie hoever je kunt gaan.

Of er nog updates zijn op het kaartmateriaal voor deze navi betwijfel ik. Mocht je nog ergens een groot blik met stuivers verstopt hebben zou je nog kunnen overwegen om de full LED unit van een A3 te plaatsen. Een forumlid niet ver bij jou vandaan heeft dat laten doen, serieus sjiek!

Raadpleeg verder zeker de aankooptips elders op dit forum, die zullen zeker van pas komen. Houdt ons op de hoogte van de voortgang, deel nog eens wat foto's en veel succes met het afronden van het importproces!
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

04 feb 2022, 13:46 1 x

Welkom,

De Navi Plus Navigatie is verouderde en naast Duitsland vooral Hoofdwegen helaas.

Ik heb er een aantal klaar liggen voor inbouw maar Ali Express heeft leverproblemen!

Als dat weer leverbaar is meld ik dat hier zeker!
Dan krijg je naast de FM radio ook gelijk DAB+, en nieuwe open Maps voor Benelux + wat je nog meer wilde via Micro SD kaartje erbij.

Ik heb er al zelf 3 eerder omgebouwd en nu 12 in bestelling staan....
Enige nadeel is dat een Mobiele telefoon nodig is voor Open Street Maps te Updaten.
Organic Maps voor Android word er dan opgezet!

Maar wacht nu ook al weer ruim 3/4 jaar hierop.....
Ik ga echt geen Universele Duo Din monteren als er Originele een A2 bij een Taxatie een flinke meerprijs opleverde en ook bij schade een hogere uitkering dan Dagwaarde €1500,-
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Gebruikersavatar
HansJan
Moderator
Berichten: 6174
Lid geworden op: 07 okt 2013, 00:42
Locatie: Arnhem
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

04 feb 2022, 13:56 1 x

Delen in woord én beeld @eekhoorntje.
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Gebruikersavatar
Peter_Maathuis
Moderator
Berichten: 2538
Lid geworden op: 10 nov 2015, 20:42
Locatie: Valkenswaard
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

04 feb 2022, 15:26 2 x

Gefeliciteerd met deze mooie A2! Een prima basis om er een topper van te maken. Jaloersmakende opties: pdc in de achterbumper.

Wat betreft de navigatie: toen ik mijn A2 (gele Colour Storm) uit Duitsland haalde, zat daar dezelfde RNS-D navigatie in. Die heb ik snel vervangen door een RNS-E die een stuk prettiger werkt: veel meer landen op een schijfje, groter scherm, ingebouwde SD-kaart slots (2x 32GB) en nieuwer kaartmateriaal (laatste versie 2020). Je kunt de kaarten zelfs op een SD-kaartje zetten (maar dat moet ik nog doen, mijn DVD-speler doet het nog prima ;-) [Edit: inmiddels gedaan, werkt perfect en in de DVD-drive zit nu een MP3-CD met 3 complete Verdi opera's]
Aanbevolen leesvoer: https://wiki.a2-freun.de/wiki/index.php/RNS-E
Als je daarin geïnteresseerd bent: ik heb nog een RNS-E in de aanbieding en kan je helpen met inbouw (er moeten een paar draden worden omgelegd). [Edit: RNS-E is verkocht]

Ik heb nog een CD liggen die uit de RNS-D komt. Die mag je zo hebben (stuur maar PB). De RNS-D heeft een CD per land nodig (RNS-E heeft 2 DVD's nodig voor heel Europa).

Dit staat er zoal op het etiket: 2002 (C) Tele Altlas 2002 (c) Robert Bosch GmbH ISBN 3-7742-5596-2 Deutschland M6 2002/2003 DX Merian autoscout / (Blaupunkt) TravelPilot DX.

Misschien dat iemand anders nog met RNS-D rondrijdt en een BeNeLux-kaart heeft en daarvan kopietje voor je kan / wil maken. Origineel zal lastig te vinden zijn en kan zomaar 15+ jaar oud zijn...
Gebruikersavatar
Airspeed
Audi A2 clublid
Berichten: 357
Lid geworden op: 14 jul 2014, 15:08
Locatie: Veenendaal
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

25 feb 2022, 21:52 1 x

DED@2 schreef:
03 feb 2022, 22:23
Beste AdriedeA2 ,

Welkom! 👍 mooie A2 heb je daar gescoord ! Met origineel zulke specs kom je ze maar weinig tegen. Een a2 FSI colourstorm is al vrij uniek maar met OSS, navigatie èn stuurwielbediening …… Gaaf!

Veel plezier met de A2 en hier op het forum!
^^ dat dus. Wow! Eigenlijk nog nooit in die combi gezien of gehoord en dan ook nog een late met ribbelklep, errug cool!
Misano rode CS FSI, (dood) panoramadak, orig. mistlampen, alu trekhaak, PDC, verw. rode stoelbekleding, dubbele bodem in kofferbak, 16" velgen, facelift serviceklep
Gebruikersavatar
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid
Berichten: 3779
Lid geworden op: 04 feb 2012, 16:45
Locatie: Rhenen
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

26 feb 2022, 10:26 1 x

Welkom op het forum en vele veilige km's met de A2 gewenst.

Mooi rood is niet lelijk en ik zie naast de nodige opties ook de rode bekleding van de stoelen op de foto. :thumbmin:

Heb er zelf ook 1, maar dan met de BBY motor en wat minder opties.
Veel plezier ermee en de originele wielen kom je zo af en toe wel tegen op Marktplaats/Ebay.
Of op het verkoop-forum van dee website ... ;)
Plaats reactie