Originele trekhaak met bevestiging Audi A2

Aanbieden van onderdelen, altijd met prijsvermelding.
Forumregels
Dit is de plek om A2 onderdelen te verkopen. De forumregels voor de verkoop staan in het eerste topic van dit forumonderdeel beschreven. Succes met de verkoop!
Airspeed
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

07 aug 2019, 10:11 0 x

Peter_Maathuis schreef:
07 aug 2019, 09:13
Airspeed schreef:
05 aug 2019, 22:15
Ben ook benieuwd of de sleuteltjes erbij zitten?
Zo ja, welk nummer hebben die? Ik zoek nog een origineel RO17 om een kopie van te maken :mrgreen:
Ik heb 2,5 jaar geleden de sleuteltjes van de trekhaak gewoon nieuw besteld op nummer (via dealer juiste adres gevonden)
Ik hoop het niet, maar het lijkt alsof 'gewoon besteld' nu niet meer lukt...
Via mijn dealer (De Waal) werd ik doorgestuurd naar de originele fabrikant van de trekhaak, die vestigingen in Duitsland en Amerika heeft en de sleutels zou moeten kunnen leveren. Via de Duitse vestiging contact gezocht (oa gebeld en geschreven), werd mij verteld dat ze dat niet meer hebben en/of doen en werd ik uiteindelijk terugverwezen naar het interne dealerkanaal van Pon...
Uiteindelijk van de serviceorganisatie van Pon de volgende teleurstellende mail gekregen:

Geachte heer xxxxxx,
Hartelijk dank voor uw e-mail.

Heb het nagetrokken voor u en er werd me verteld dat deze onderdelen niet verkrijgbaar zijn. Het kan zijn dat bepaalde dealers deze nog hebben liggen maar we hebben geen inzage in de magazijn van de dealers waardoor het niet mogelijk is om dit te achterhalen.
Met vriendelijke groet,
Jearnell Luidens
Audi Customer Care
Audi

Kortom, baal daar behoorlijk van... want, wat nu?
Maar dit gaat over iemand anders z'n advertentie, maar ik hoop voor hem en de koper dus wel dat de sleutels erbij zitten en vandaar mijn hoge interesse of het héééél mss hetzelfde nummer was ;)
Misano rode CS FSI, eind 2003, (dood) panoramadak, alu trekhaak, PDC, verw. rode stoelbekleding, 16" velgen, facelift serviceklep, Pro-Boost ecu upgrade
Blauwe CS FSI, 2005, pro-boost
eekhoorntje
Motortype: A2 met motorombouw

07 aug 2019, 11:07 0 x

Helaas heb ik 3 trekhaken en 3 andere nummers dus bijmaken kan niet....

Een oproep voor dit sleutel nummer lijkt me handiger..... had 1 kromme recht geslagen en na laten maken, dus namaak is geen probleem.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Peter_Maathuis
Moderator
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

07 aug 2019, 13:12 0 x

Zo ging het bij mij - en de dealer bestelde en leverde netjes twee nieuwe sleuteltjes (R152)

Op 23 november 2016 13:50 schreef Accessoires PAH <accessoires@pah.nl>:
Beste Peter,

Bedankt voor de mail.

Sleutels kunnen enkel via een dealer worden besteld dus ga ik u dan ook mee helpen.

Bij welke dealer bent u geweest, dan kunnen wij dit met hen afstemmen.

Kind regards/ Mit freundlichen Grüßen/Met vriendelijke groet,

Johan van der Toorn
Support Medewerker Category Management
.............................................................................................................
Pon’s Automobielhandel B.V.
Zuiderinslag 2 • 3833 BP Leusden •
Postbus 72 • 3800 HD Amersfoort • Nederland •
T +31 33 494 90 00 •
I www.pon.nl • KvK 32 10 08 27 •
Airspeed

07 aug 2019, 13:23 0 x

Thanks! Ik kreeg ook dat email adres op, maar tegenwoordig (?) blijkt dat dit alleen intern wordt gebruikt voor de dealers en dat je dan een automatische mail krijgt met het verzoek via je Audi dealer inlogcode je verder aan te melden...
Ik heb wel jouw mail gebruikt om nog eens te vragen ff wat verder na te vragen of het toch niet kan.
Radj
Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)

08 aug 2019, 09:54 0 x

HansJan schreef:
06 aug 2019, 10:02
Klopt, op de eerste foto ontbreekt de kabelboom (deze komt van het Duitse forum).
Het ging me meer om het overzicht van de onderdelen die erbij horen.

Heb er geen haast mee, zie je reactie wel verschijnen ;)
Hans, ik ben gister even langs de monteur (mijn zwagertje)die het heeft gedemonteerd en waar het het onderdeel ook ligt.Heb hem dit onderwerp laten lezen en hij vertelde me dat dit waarschijnlijk een andere versie is dan jij heb gestuurd. Omdat de twee stalen buizen schuif je in het frame en onder de auto zaten twee rubberen doppen waar er al een weg was. Daar achter zaten twee bouten met een inbuskop. Die draai je meteen vast in het frame ,want daar zat al schroefdraad. Verder word de de frame achter vast gezet, daar is hij ook het meest dragend . Ik zou zeggen haal je bumper los en rij langs dan weten we het zeker. Er zijn dus meerdere versies in omloop de mijne komt van een bouwjaar 2005 laatste productiejaar. Leuk he een A2 niks is standaard (spreek uit ervaring).
HansJan
Moderator
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

08 aug 2019, 10:10 0 x

Hi Radj,

Dank voor de check-up! Ik heb de foto's van jouw trekhaak en die van het Duitse forum vergeleken en ik zie eerlijk gezegd geen verschil? De buizen hebben beiden aan het einde een schroefgat waar de bout doorheen gaat die via de zwarte bus (45mm diameter) wordt vastgezet.

Begrijp ik uit jouw woorden dat deze bus in jouw A2 niet aanwezig was (zie 2e foto van mijn post) en de bout rechtstreeks door de balk heen in de buis was vastgezet? Dat lijkt me niet helemaal standaard. Misschien moeten we anders e.e.a. even telefonisch overleggen, desnoods met jouw zwager. Stuur me dan even een PB.

Hoor graag!
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Airspeed

08 aug 2019, 10:26 0 x

Hoi Radj,

Ik denk dat Hans deze plaatjes bedoeld:

Afbeelding

De rubber afdekdopjes zijn hier niet het kritische deel (ééntje daarvan ligt op de tafel ertussen), maar de vastgeniete 'bevestigingsbout-houders' (kan even geen beter woord bedenken), zijn idd wel essentieel en lijken mij echt niet modeljaar afhankelijk. Daarover is op de zeer uitgebreide Duitse Wiki site in ieder geval niets te vinden.
Wel anders bij late modellen schijnt die achterste ('platte') bevestiging te zijn aan de framerails: per kant zitten daar bij vroege modellen schijnbaar 3 inbusbouten per kant en bij latere maar 2 bouten.

Als je naar de 'pennen' kijkt, zit op het eind schroefdraad getapt om de voorste bevestiging (dmv de hierboven genoemde bevestigingsbout houders) te arreteren.
Als je niet weet dat je die plaatjes los moet boren, denk je idd al snel dat als de bout er links en rechts uit is (idd achter een rubber dopje), dat het wel goed is zo en de rest 'bij de auto hoort'. Dat laatste is m.i. in geen enkele uitvoering het geval.
Dat gezegd hebbende, omdat ik zelf gewoon niet aan sleuteltjes kan komen om mijn haak los te maken, zou ik eventueel toch interesse hebben (na Hans uiteraard) in jouw trekhaak als jij de sleuteltjes er wél bij hebt.
Dusss.... zitten de sleuteltjes er wel bij?
Misano rode CS FSI, eind 2003, (dood) panoramadak, alu trekhaak, PDC, verw. rode stoelbekleding, 16" velgen, facelift serviceklep, Pro-Boost ecu upgrade
Blauwe CS FSI, 2005, pro-boost
HansJan
Moderator

08 aug 2019, 10:30 0 x

@Airspeed - Dank voor deze aanvulling!

Deze plaatjes moeten inderdaad ook verwijderd worden, anders is de trekhaak niet compleet en kan deze niet deugdelijk worden gemonteerd. Indien deze plaatjes er niet bij zitten, bestaat er dan nog een optie de A2 op te sporen en ze alsnog te verwijderen? De popnagels moeten dan uitgeboord worden waarna ze er letterlijk 'uitvallen'.
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
eekhoorntje
Motortype: A2 met motorombouw

08 aug 2019, 10:40 0 x

Er zijn die met pop nagels vastgezet zijn, die maat nieuwe is lastig te vinden.

De inbus boutjes is betere latere.
Ik heb er 3, 2 niet tegen gekomen.

De oude eerste hadden een 6 kant bout, latere een Inbus in midden met rubber kapje wat sneuvelde...
oude rubber en siliconen kit is prima vervanger.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
HansJan
Moderator

08 aug 2019, 16:59 1 x

Ik heb nog even verder gezocht.

Het artikelnummer van deze bus is 8Z0 813 941 B / 8Z0813941B. Ik zal navraag bij de Duitse Audi dealer doen. Mogelijk zijn ze nog verkrijgbaar.

Zie ook: https://audi.7zap.com/en/rdw/audi+a2/a2 ... -804050/#4

En meer illustraties gevonden op een notabene Russische site :mrgreen:

Trekhaak_1.jpg
Trekhaak_1.jpg (120.73 KiB) 3325 keer bekeken
Trekhaak_2.jpg
Trekhaak_2.jpg (135.94 KiB) 3325 keer bekeken
Plaats reactie