Service luik / klep
Forumregels
Dit is de plek om A2 onderdelen te verkopen. De forumregels voor de verkoop staan in het eerste topic van dit forumonderdeel beschreven. Succes met de verkoop!
Dit is de plek om A2 onderdelen te verkopen. De forumregels voor de verkoop staan in het eerste topic van dit forumonderdeel beschreven. Succes met de verkoop!
- HansJan
- Moderator
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
+1! Ik weet ook niet beter dat de ribbelgrille gewilder is dan de vlakke grille. Onderscheid door smaak!

Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
- Vriendje
- Motortype: ANY (1.2 TDI 61pk)
Inderdaad een kwestie van smaak. De oude grill is glad en functioneel. De nieuwe grill heeft ribbels alsof er lucht doorheen kan. Eén van de eigenschappen van een 3L (zoals de mijne dus) is dat hij minder lucht-inlaat nodig heeft dan een "gewone" A2, omdat hij efficiënter is en minder koeling nodig heeft. Dat was bij de Lupo ook. Op een 3L misstaat dus een grote lucht-inlaat. En helemaal wanneer het nep is, want de ribbels zijn dicht. Ik houd niet van nep.
Ik denk dat bij Audi op een gegeven moment de oude grills op waren en ze nieuwe gemaakt hebben die in lijn zijn met de look van andere Audi modellen.
- eekhoorntje
- Motortype: A2 met motorombouw
@Vriendje , ik ben het met jou eens....
Vind die rib ook mooier maar de gladde is Origineel voor dit bouwjaar!
Vele willen echte Audi radio en geen Sony of Clarion....
En een Taxateur zal de waarde voor een Youngtimer bepalen hoe origineel deze is!
Mijn SkAudi FabiA2 is dus Waardeloos, foute + DSG bak en gehele Dashboard vernield om passende te maten dus zeer moeilijk terug te bouwen!
En jou 1.2 Tdi is dan meer waard dan de ook 1.2 Tsi met 4 cilinders op benzine!
Ook is de oude gerobotiseerde meer waard dan mijn 7 met dubbele koppeling.
Ik heb nu genoeg koeling maar voor de hete zomer moet ik nu een Rib gril open frezen.....
Dat mijn Tsi nu snel (77kW) en zuinig doet er dan niet toe....
Over een jaar of 10 is jou Bespaardiesel meer waard dan mijn zelf in elkaar gekloonde Race Monster!
Ja, mijn nu op LPG lopende bespaar Tsi zal over 10 jaren de helft oaf minder van een originele waard zijn!
Bij Kever Taxatie zelfde verhaal, een blikken dak, soms putdeksel erin is meer waard dan de vele tot Cabrio omgebouwde!
En een Taxateur zal de waarde voor een Youngtimer bepalen hoe origineel deze is!
Mijn SkAudi FabiA2 is dus Waardeloos, foute + DSG bak en gehele Dashboard vernield om passende te maten dus zeer moeilijk terug te bouwen!
En jou 1.2 Tdi is dan meer waard dan de ook 1.2 Tsi met 4 cilinders op benzine!
Ook is de oude gerobotiseerde meer waard dan mijn 7 met dubbele koppeling.
Ik heb nu genoeg koeling maar voor de hete zomer moet ik nu een Rib gril open frezen.....
Dat mijn Tsi nu snel (77kW) en zuinig doet er dan niet toe....
Over een jaar of 10 is jou Bespaardiesel meer waard dan mijn zelf in elkaar gekloonde Race Monster!
Ja, mijn nu op LPG lopende bespaar Tsi zal over 10 jaren de helft oaf minder van een originele waard zijn!
Bij Kever Taxatie zelfde verhaal, een blikken dak, soms putdeksel erin is meer waard dan de vele tot Cabrio omgebouwde!
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
- Vriendje
Nou ja, origineel? Ik vind de gladde grill mooi en de geribde lelijk. Mijn A2 is van 2005, dus daar hoort eigenlijk de geribde grill van na de facelift op. Als ik er een gladde op zet, is mijn auto dus niet meer (zo) origineel!eekhoorntje schreef: ↑06 okt 2020, 09:04@Vriendje , ik ben het met jou eens....
...
Bovendien heb ik er een Philips autoradio in, ook niet zo origineel.

- 4$$
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Nee die zitten niet op een originele radio maar zijn in de meeste gevallen voor tussen de 50 en 100 wel in te bouwen middels een module die op de poort van de cd-wisselaar wordt aangesloten.
Audi A2 1.4 75PK(2001 AUA) | OSS black top | RNS-D navigation plus | Parc Distance Control | Cruise Control | BT | Mistlampen |
- HansJan
- Moderator
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Zolang PB in jouw Postvak UIT staat heeft hij hem niet gelezen.
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
- Vriendje
Mijn Postvak UIT is leeg (op mijn PB aan hem gisteravond na). @aarmarman heeft mijn eerste PB aan hem blijkbaar dus wel gelezen. Vorige week heb ik een PB gestuurd aan @Simon_Templar en ook hij had moeite om een PB terug te sturen. Dit is toch wel lastig, want op deze manier kan je weliswaar als eerste reageren op een aanbieding, maar deze toch niet krijgen omdat een ander (die later heeft gereageerd) je voor is.
- aarmarman
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
gelezen hoor, en beantwoord. 

Vogels-LPG | Wählscheiben velgen | CC | Audi symphony | Hypercolor LED binnenverlichting | Bilstein B4 | 2e licht kofferbak | Verwarmde spiegels, | Komfortblinker | Nebelscheinwerfer | Lordose | Multibox