AUA motor en onderdelen - laatste ronde uitverkoop
Forumregels
Dit is de plek om A2 onderdelen te verkopen. De forumregels voor de verkoop staan in het eerste topic van dit forumonderdeel beschreven. Succes met de verkoop!
Dit is de plek om A2 onderdelen te verkopen. De forumregels voor de verkoop staan in het eerste topic van dit forumonderdeel beschreven. Succes met de verkoop!
- Peter_Maathuis
- Moderator
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Ik ben begonnen met het verwijderen van alle onderdelen die voor een elektrische A2 niet nodig zijn uit mijn recent uit België gehaalde A2 (modeljaar 2002) met AUA motor (en geknapte distributieriem).
Alleen de versnellingsbak (en ABS / rembekrachtiging en stuurbekrachtiging) zit nog in de motorruimte.
Dus voor weinig beschikbaar (af te halen of te verzenden indien praktisch):
- aggregaatdrager € 5
- luchtfilterhuis 8Z0 129 607 C en luchtslangen € 10
- gasklephuis 036 133 062 N € 15
- injectorlijst met injectoren € 25
- radiateur 8Z0 121 251 D en expansievat € 25
- koelwaterslangen € 5
- thermostaathuis met thermostaat € 5
- koelventilator met voorschakelweerstand € 10
- uitlaatspruitstuk € 5
- uitlaat achterste demper € 10
- benzinetank en leidingen naar de motorruimte € 10
- kleppendeksel € 10
- nokkenassen € 25
- waterpomp € 5
- verdeler (Herth+Buss 19020007) met bougiekabels € 10
- kaal motorblok BBY (onderblok zonder zuigers / krukas en cilinderkop) zonder vliegwiel € 25
De motor is uitgebouwd en de meeste uitlaatkleppen hebben een kromme klepsteel en sluiten dus niet...
Laat maar weten wat je nodig hebt. Ik heb meer foto's van onderdelen.
Alleen de versnellingsbak (en ABS / rembekrachtiging en stuurbekrachtiging) zit nog in de motorruimte.
Dus voor weinig beschikbaar (af te halen of te verzenden indien praktisch):
- aggregaatdrager € 5
- luchtfilterhuis 8Z0 129 607 C en luchtslangen € 10
- gasklephuis 036 133 062 N € 15
- injectorlijst met injectoren € 25
- radiateur 8Z0 121 251 D en expansievat € 25
- koelwaterslangen € 5
- thermostaathuis met thermostaat € 5
- koelventilator met voorschakelweerstand € 10
- uitlaatspruitstuk € 5
- uitlaat achterste demper € 10
- benzinetank en leidingen naar de motorruimte € 10
- kleppendeksel € 10
- nokkenassen € 25
- waterpomp € 5
- verdeler (Herth+Buss 19020007) met bougiekabels € 10
- kaal motorblok BBY (onderblok zonder zuigers / krukas en cilinderkop) zonder vliegwiel € 25
De motor is uitgebouwd en de meeste uitlaatkleppen hebben een kromme klepsteel en sluiten dus niet...
Laat maar weten wat je nodig hebt. Ik heb meer foto's van onderdelen.
- kobus1978
- Audi A2 cluborganisatie
@Peter_Maathuis ,
Ik wil de startmotor.
Stuur je een PB.
Ik wil de startmotor.
Stuur je een PB.
De definitie van een auto of automobiel ('zelfbewegend', namelijk rijtuig zonder trekdier) (automobiel uit Grieks auto- 'zelf' en Latijn mobile 'bewegend') is een zelfstandig voortbewegend, rijdend vervoermiddel.
- Spaceframe
Ik heb interesse in de EGR klep, zitten daar ook de slangen/buisjes bij die ook wel eens verstopt raken?
- Peter_Maathuis
- Moderator
Ja, het buisje naar de voetplaat van het gasklephuis mag je erbij hebben.
- Peter_Maathuis
- Moderator
Inmiddels de uitlaat gedemonteerd - van spruitstuk tot de einddemper en compleet met alle hitteschilden en beide lambda-sondes
- Peter_Maathuis
- Moderator
En de inspuitlijst met injectoren
- Peter_Maathuis
- Moderator
Inmiddels zijn alle brandstof gerelateerde onderdelen uit de auto. Ook beschikbaar dus een 34 liter tank en alle brandstofleidingen. De tank verwijderen zonder brug was wel een klusje, maar 't kan...
- Peter_Maathuis
- Moderator
Ja, dat ga ik zeker doen zodra het opbouwen begint. Dat kan nog wel even duren, want ik wil eerst RDW raadplegen over mijn plannen.
Het plan is, simpel gezegd:
- benzinemotor en versnellingsbak eruit en motor en bak scheiden (zal komende week wel lukken)
- elektromotor (AC) selecteren en motor en bijpassende omvormer bestellen (afhankelijk van RDW advies ivm EMC goedkeuring)
- adapterplaat (tussen motor en bak), koppelstuk voor de as tussen motor en bak en nieuwe verbinding naar de motorsteun laten maken
- elektromotor en bak koppelen (proefdraaien) en monteren in de auto (proefdraaien met de wielen van de grond)
- front weer opbouwen (incl. koplampen)
- testen wil ik doen met een paar loodaccu's in serie (bijv. 5 stuks dus 60 Volt, 100 Ampere heb ik dan ca 10 pk beschikbaar, daarmee moet ik een blokje rond kunnen)
- definitieve accu's (LiFePO4) selecteren en bestellen (40 cellen = 120 Volt, bij 200 Ampere heb ik dan 24 kW = 30 pk)
- accubak(ken) ontwerpen en inbouwen (deels voorin, bijv 40 kg en rest 80 kg onder de achterbank)
- batterij management systeem installeren
- ondersteunende systemen installeren: 230V lader, DC/DC omvormer, vacuümpomp, verwarmingselement, evt. koelvloeistofpomp, CANbus signalen genereren, instrumentenpaneel aanpassen / uitbreiden
Het plan is, simpel gezegd:
- benzinemotor en versnellingsbak eruit en motor en bak scheiden (zal komende week wel lukken)
- elektromotor (AC) selecteren en motor en bijpassende omvormer bestellen (afhankelijk van RDW advies ivm EMC goedkeuring)
- adapterplaat (tussen motor en bak), koppelstuk voor de as tussen motor en bak en nieuwe verbinding naar de motorsteun laten maken
- elektromotor en bak koppelen (proefdraaien) en monteren in de auto (proefdraaien met de wielen van de grond)
- front weer opbouwen (incl. koplampen)
- testen wil ik doen met een paar loodaccu's in serie (bijv. 5 stuks dus 60 Volt, 100 Ampere heb ik dan ca 10 pk beschikbaar, daarmee moet ik een blokje rond kunnen)
- definitieve accu's (LiFePO4) selecteren en bestellen (40 cellen = 120 Volt, bij 200 Ampere heb ik dan 24 kW = 30 pk)
- accubak(ken) ontwerpen en inbouwen (deels voorin, bijv 40 kg en rest 80 kg onder de achterbank)
- batterij management systeem installeren
- ondersteunende systemen installeren: 230V lader, DC/DC omvormer, vacuümpomp, verwarmingselement, evt. koelvloeistofpomp, CANbus signalen genereren, instrumentenpaneel aanpassen / uitbreiden
- Peter_Maathuis
- Moderator
Inmiddels ook beschikbaar:
- Audi A2 Instructieboekje in het Nederlands (versie 7.01), heel netjes
- ECU / inspuitcomputer 036 906 034 EG
- Audi A2 Instructieboekje in het Nederlands (versie 7.01), heel netjes
- ECU / inspuitcomputer 036 906 034 EG