AUDI A2 1.4 TDI, Airco, Trekhaak voor onderdelen

Aanbieden van onderdelen, altijd met prijsvermelding.
Forumregels
Dit is de plek om A2 onderdelen te verkopen. De forumregels voor de verkoop staan in het eerste topic van dit forumonderdeel beschreven. Succes met de verkoop!
Gesloten
A2dehands
Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)

31 aug 2019, 00:51 0 x

A2 met motorschade. Motor vervangen is voor mij geen optie omdat ik toch al plannen had om op benzine over te stappen. Vandaar dat de A2 weg mag als donorauto.

De auto heeft altijd op tijd zijn beurten gehad. Drie weken geleden nog een nieuwe band. Onlangs thermostaat, remvloeistof vervangen en turbo nagekeken en gereinigd. Accu en remschijven een paar duizend km geleden vervangen. Comfortmodule gereviseerd. Trekhaak 3 jaar geleden nieuw gemonteerd.

Op marktplaats voor € 600, hier op het forum mag ie voor € 500 weg.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
eekhoorntje
Motortype: A2 met motorombouw

31 aug 2019, 07:29 0 x

Beste Rob,

Even op RDW gekeken en vond vreemd, in import 02-2010 9 eigenaren...
En jij nu 6 jaren ....?

Maar ik zie dat je ook al jarenlang 1071 Kg voor belasting betaalde,
jammer, de gewone is maar 970 Kg en dat is stuk voordeliger.

Jammer dat je niet eerder bij dit forum bent gekomen, had je 6 jaren lang minder belasting betaald.
Ik ga even kijken of er een EV van gebouwd kan worden.
Mooie auto en dat blok, maakt mijn niet uit.

Maar niet voor mijn vasthouden, ik twijfel nog, leuke trekhaak maar geen Leder en Open Sky wat ik eigenlijk zocht.
Hopelijk vind je goede benzine, en lees eerst want nogmaals een te zware import met teveel gewicht wil je toch niet, blijkbaar import uit Duitsland en verkeerde gewicht overgenomen!

Veel succes met de verkoop.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
A2dehands

31 aug 2019, 13:51 1 x

Bedankt voor je reactie, eekhoorntje.

Die 9 eigenaren begrijp ik ook niet. Ik kocht hem 02-2013 van de man die hem in 2010 heeft ingevoerd. Hij had hem bij een particulier gekocht, die de auto ook al meerdere jaren in bezit had. Het lijkt erop dat de RDW maar gewoon iets heeft ingevuld.

Het "overgewicht" wist ik van het begin. In 2013 de RDW daarover gebeld. Daar was niets meer aan te doen zeiden ze.
remco.elzinga
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

01 sep 2019, 12:53 0 x

Weet je ook waar de motorschade uit bestaat?
A2dehands

01 sep 2019, 15:15 2 x

Om uit te vinden wat het probleem is, zal de motor uit elkaar moeten.

Als de motor draait, wordt de krukas in de lengterichting niet op z'n plaats gehouden. Hij beweegt in de lengterichting ligt heen en weer. Ik weet niet welk onderdeel ervoor moet zorgen dat dit niet kan. Zo te zien iets wat tussen motor en drukgroep/koppeling zit. Daar is waarschijnlijk iets losgeraakt of afgebroken.

Mijn garagist (+40 jaar ervaring) heeft nog een collega laten komen die vaker motoren reviseerd en dit is hun mening.
A2dehands

13 sep 2019, 17:01 1 x

Toch nog een koper voor de A2 gevonden!

Hier kan een slotje op!
Gesloten