Er zijn meerdere A2 diesels de 2 ton niet eens gehaald hebben en dit zelfs zonder een roetfilter.
Dus mij niet bekend bij Audi A2 rijders op dit A2 forum....te wijten is aan roetfilters met speciaal voor de A2 gemaakt met type E goedkeuring en tuv certificaat voor de A2 Diesel.
Van universele roetfilers zou het kunnen de doorlaat niet klopt dus te veel smoren dus tegendruk .
Conditie van motor moet dan wel in orde zijn voordat je roetfilter gaat plaatsen Laat je voorlichten door bedrijven als Buchli etc...
trappen bij koude motor de olie nog niet eens op bedrijfsremperatuur is, is funnest voor de diesels en ook benzine motoren.
Vaak goedkope olie van mindere kwaliteit toevoegingen of verkeerde olie en lang ermee "even" doorrijden zonder olie wissel en dus stuk trappen...
Er zijn personen die maandenlang met emissie lampje rijden.. (motorlampje) tot de Apk tijd is..
ja de turbo aanslag heeft op schoepen en geen goede smering krijgt en egr vol roet zit.
Elke wagen heeft ook tijdig onderhoud nodig.
zo ook een roetfilter , vooral er zeer korte ritten ermee gemaakt worden deze schoon gemaakt worden en ontdaan van roet. Daar zijn diverse vloeistoffen voor ...en bedrijven er gespecialiseerd zijn.
Verstuivers met slecht beeld geeft al zoveel onverbrande diesel waardoor roet de roetfilter volpropt ...
dit is ook bij benzine het geval de 2e kat eerder stuk gaat deze minder warm is bij korte ritten dan de eerste katalysator uitlaatspruitstuk.
Indien je merkt de motor bij constante snelheid schokt en bij gasgeven nog erger wordt (inhouden ) laat dit onderzoeken monteur en uitlezen . Vaak bedrading bij diesels breukjes hebben die verstuivers bedienen.
door een emissie roetmeter tester eraan te hangen zosls bij apk gebruikt wordt .