Te koop Ecu 036906034EG
Forumregels
Dit is de plek om A2 onderdelen te verkopen. De forumregels voor de verkoop staan in het eerste topic van dit forumonderdeel beschreven. Succes met de verkoop!
Dit is de plek om A2 onderdelen te verkopen. De forumregels voor de verkoop staan in het eerste topic van dit forumonderdeel beschreven. Succes met de verkoop!
- ronald.bos
- Motortype: (nog) geen Audi A2
Gaat het om een 1.4 benzine of 1.4 diesel?
- HansJan
- Moderator
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Zijn profiel zegt:
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Maar beter check, double-check.
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Maar beter check, double-check.

Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
- ronald.bos
- Spinazie
- Audi A2 clublid
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Het is inderdaad een ECU voor de benzine A2's, en tevens te updaten naar de meest recente versie van motoraansturing. Dit in tegenstelling tot de ECU's die in de eerdere versies van de A2 zijn geleverd. De update geeft wat verbetering bij het wegrijden/minder kans op afslaan (schakelt de airco uit bij op laten komen koppeling), en een aantal limieten zijn wat ruimer ingesteld en kan een motorstoringslampje voorkomen.
Ik heb dit type ook ingebouwd in onze AUA uit 2000, maar had nog wel wat voeten in de aarde (eerst ECU opnieuw aan auto koppelen, vervolgens ECU zelf updaten). Uiteindelijk heeft @koop9 me uit de brand geholpen
Overigens is een vraagprijs verplicht!
Ik heb dit type ook ingebouwd in onze AUA uit 2000, maar had nog wel wat voeten in de aarde (eerst ECU opnieuw aan auto koppelen, vervolgens ECU zelf updaten). Uiteindelijk heeft @koop9 me uit de brand geholpen

Overigens is een vraagprijs verplicht!
- ronald.bos
Ik zoek inderdaad een vervangende ECU die wat toleranter is, omdat ik na vervanging van de AUA motor steeds met een motorlampje blijf zitten (system too lean). Lucas heeft hier al uitgebreid naar gekeken en kan niets vinden, de auto rijdt verder ook gewoon zuinig.
Kortom, ik ben benieuwd naar de gevraagde prijs
Kortom, ik ben benieuwd naar de gevraagde prijs

- Peter_Maathuis
- Moderator
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
De ECU is met een 5-cijferige pincode gekoppeld aan het instrumentenpaneel.
Zomaar een ECU omwisselen werkt dus niet. Je moet de pincode uit je instrumentenpaneel lezen en programmeren in de ECU.
Zomaar een ECU omwisselen werkt dus niet. Je moet de pincode uit je instrumentenpaneel lezen en programmeren in de ECU.