Verlichting valt spontaan uit - Lichtschakelaar defect?

Zoek je A2 onderdelen ? Dit is het juiste forum.
Plaats reactie
Timov
Motortype: Weet ik niet

14 nov 2024, 11:51 0 x

De lichten van onze Audi A2 vallen na een tijdje soms uit. Vermoedelijk kan dit aan het contact van de lichtschakelaar liggen. Weet iemand of die lichtschakelaars ergens nog te koop zijn? Of een passend alternatief?
HansJan
Moderator
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

14 nov 2024, 13:17 0 x

Gefeliciteerd met je eerste post! Ik heb het onderwerp aangepast om het herkenbaar te maken in onze kennisbank.

We vinden het altijd prettig om te weten met wie we van doen hebben, vandaar dat in de registratiemail wordt verzocht jezelf voor te stellen. Praatje met een plaatje wordt erg gewaardeerd! Jouw profiel is ook nog niet compleet, woonplaats klopt?

Dan jouw probleem. Het kunnen slechte contacten van de lichtschakelaar zijn die bij warm worden storingen opleveren. De schakelaar is demontabel, maar vereist beleid. Nieuwe schakelaars zijn via eBay nog verkrijgbaar. Op welk moment doet de verlichting het weer nadat het probleem is opgetreden?
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Javamanie

18 nov 2024, 17:28 0 x

Hallo,

Hier nog iemand die nieuw is bij de club. Zit met hetzelfde probleem. Auto is vanmorgen voor de APK gebracht naar de algemene garage (waar ze minstens nog één andere A2 als vaste klant hebben) . Verlichting deed het normaal, zoals altijd (heb de auto nu twee jaar). Word ik gebeld, dimlicht doet het niet, ligt aan de lichtschakelaar. Die dus nergens te krijgen is (raar bij een VAG-product). Auto staat altijd buiten, nu in de warme werkplaats zouden volgens jullie bericht de contacten het dus begeven. Wat zou de oplossing kunnen zijn? De APK loopt over twee weken af, en dan moet ik op de fiets (in de winter, waar ik nou speciaal een - tweede - auto voor had gekocht).
Peter_Maathuis
Moderator
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

18 nov 2024, 20:05 1 x

LIchtschakelaars met onderdeelnummer 8Z1941531D of E (met of zonder mistlampen voor, D11 of PR5 bepaalt de kleur) zijn gewoon te koop - nieuw iets lastiger te vinden tegenwoordig, maar zeker nog wel gebruikt (kijk eens bij "Te koop - onderdelen", kleinanzeigern, ebay.de, ...).
Ze worden wel steeds schaarser (en dus duurder).

Er zijn ook mensen die de originele schakelaar vervangen door een moderner exemplaar (met AUTO-stand).

Of je leent er tijdelijk een bij een collaga-A2-rijder voor de APK - kun je daarna rustig verder zoeken.
edje13
Audi A2 clublid

18 nov 2024, 20:34 0 x

Zou de A2-dokter te Waalwijk er geen meer op voorraad hebben?
marcoa2
Audi A2 clublid

18 nov 2024, 22:07 0 x

zonder reclame te maken , zo zoiets niet passen ( de buitenring wel weghalen..is eigenlijk voor audi a4) link;

https://nl.aliexpress.com/item/10050075 ... 7330_2&s=p
Plaats reactie