Uitlaat A2 1.6 fsi gezocht
- Richard L
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 13 okt 2024, 21:08
- Locatie: Gouda
- Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)
Mijn einddemper is erg slecht en de middendemper niet veel beter. Wat blijkt: in de schaduwhandel is de einddemper voor een A2 1.6 niet leverbaar.
Heeft iemand van het forum misschien een uitlaat van een 1.6 die ik over zou kunnen nemen?
Groet, Richard
Heeft iemand van het forum misschien een uitlaat van een 1.6 die ik over zou kunnen nemen?
Groet, Richard
- toutdroit
- Audi A2 clublid
- Berichten: 493
- Lid geworden op: 08 okt 2020, 12:59
- Locatie: Utrecht
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Kijk even bij airspeed, die heeft er net een aangeschaft

In Nederland: Audi A2 BBY 2005; heel erg sprintblauw
In Gabon: Was Musso sports 4x4 2006, nu Toyota Raf 4 hybrid inclusief owners manual van 220 paginas (help!) ; Korando 4x4 2005
In Gabon: Was Musso sports 4x4 2006, nu Toyota Raf 4 hybrid inclusief owners manual van 220 paginas (help!) ; Korando 4x4 2005
- HansJan
- Moderator
- Berichten: 6383
- Lid geworden op: 07 okt 2013, 00:42
- Locatie: Arnhem
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Kijk eens naar dit topic?
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
- Pyro_loe
- Berichten: 403
- Lid geworden op: 12 mei 2009, 22:57
- Locatie: Bodegraven-Reeuwijk
- Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)
Ik heb hem eind vorig jaar ook vervangen door een exemplaar van Fox Exhausts. Maakt een iets sportiever geluid maar ook niet zo dat je ervoor achterom kijkt.
https://www.fox-sportauspuff.de/en/CAR/ ... t-systems/
https://www.fox-sportauspuff.de/en/CAR/ ... t-systems/
- Airspeed
- Berichten: 483
- Lid geworden op: 14 jul 2014, 15:08
- Locatie: Veenendaal
- Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)
Ik heb dus de Fox uitlaat al gemonteerd en enige aandachtspunt is de ophanging ervan midden onder de auto, waar de koppeling met het oude uitlaatdeel plaatsvindt.
Het koppelstuk is kort en je krijgt er twee dikke uitlaatklemmen voor. De truc is de uitlaat daar zo hoog mogelijk te duwen en dan de klemmen goed vast aan te draaien.
Het gehele middenstuk leunt dan op de wrijving van het voor- en achterste klemdeel van het koppelstuk om niet terug te zakken.
Na wat kilometers heb ik nu gemerkt dat klemming niet voldoende was/is: het middenstuk was iets gezakt en hing voor mijn gevoel gewoon te laag.
Dus vandaag het lasapparaat tevoorschijn gehaald en de koppeling stukken omhoog geduwd en gewoon vastgelast.
Denk niet dat het nu nog meer zakt
Het koppelstuk is kort en je krijgt er twee dikke uitlaatklemmen voor. De truc is de uitlaat daar zo hoog mogelijk te duwen en dan de klemmen goed vast aan te draaien.
Het gehele middenstuk leunt dan op de wrijving van het voor- en achterste klemdeel van het koppelstuk om niet terug te zakken.
Na wat kilometers heb ik nu gemerkt dat klemming niet voldoende was/is: het middenstuk was iets gezakt en hing voor mijn gevoel gewoon te laag.
Dus vandaag het lasapparaat tevoorschijn gehaald en de koppeling stukken omhoog geduwd en gewoon vastgelast.
Denk niet dat het nu nog meer zakt

- Bijlagen
-
- IMG_1634.jpeg (4.47 MiB) 430 keer bekeken
Misano rode CS FSI, eind 2003, (dood) panoramadak, alu trekhaak, PDC, verw. rode stoelbekleding, 16" velgen, facelift serviceklep, Pro-Boost ecu upgrade
Blauwe CS FSI, 2005, pro-boost
Blauwe CS FSI, 2005, pro-boost
- toutdroit
- Audi A2 clublid
- Berichten: 493
- Lid geworden op: 08 okt 2020, 12:59
- Locatie: Utrecht
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Knap dat je dat dunne spul lassen kan.
De bovenkantvan de pijp zat niet te dicht tegen de grondplaat ?
In Nederland: Audi A2 BBY 2005; heel erg sprintblauw
In Gabon: Was Musso sports 4x4 2006, nu Toyota Raf 4 hybrid inclusief owners manual van 220 paginas (help!) ; Korando 4x4 2005
In Gabon: Was Musso sports 4x4 2006, nu Toyota Raf 4 hybrid inclusief owners manual van 220 paginas (help!) ; Korando 4x4 2005
- Airspeed
- Berichten: 483
- Lid geworden op: 14 jul 2014, 15:08
- Locatie: Veenendaal
- Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)
Zo dun is het niet hoor! Kon de stroom best nog redelijk hoog zetten, ook omdat het rvs is.
Ik heb de ‘bovenkant’ niet gelast, maar alleen waar ik bij kon, dus zo’n driekwart rond. Dit was niet lassen om iets gasdicht te krijgen, maar om de koppeling tussen de twee buizen niet meer te laten schuiven. Twee kleine rupsjes waren dus al genoeg geweest voor dat doel denk ik, maar ik heb wat meer gedaan ‘nu ik er toch was’

Ik heb er nog wel een foto van gemaakt, maar ik ben geen profi lasser, dus toch maar niet geplaatst

Enige ‘nadeel’ is dat de uitlaat daar nu niet meer demonteerbaar is, maar dat was-ie origineel ook niet, zo bedacht ik me.
- toutdroit
- Audi A2 clublid
- Berichten: 493
- Lid geworden op: 08 okt 2020, 12:59
- Locatie: Utrecht
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Ik ben ook duidelijk geen professionele lasser.Airspeed schreef: ↑Gisteren, 07:58Zo dun is het niet hoor! Kon de stroom best nog redelijk hoog zetten, ook omdat het rv
Ik heb er nog wel een foto van gemaakt, maar ik ben geen profi lasser, dus toch maar niet geplaatst
Enige ‘nadeel’ is dat de uitlaat daar nu niet meer demonteerbaar is, maar dat was-ie origineel ook niet, zo bedacht ik me.
Wat voor las apparaat heb je?
Toch wel erg nieuwschierig naar de las van een andere niet professional

Foto naar privébericht?
In Nederland: Audi A2 BBY 2005; heel erg sprintblauw
In Gabon: Was Musso sports 4x4 2006, nu Toyota Raf 4 hybrid inclusief owners manual van 220 paginas (help!) ; Korando 4x4 2005
In Gabon: Was Musso sports 4x4 2006, nu Toyota Raf 4 hybrid inclusief owners manual van 220 paginas (help!) ; Korando 4x4 2005