Olieleiding (die vanaf de resevoir naar het oliehuis gaat)

Zoek je A2 onderdelen ? Dit is het juiste forum.
Plaats reactie
Zaki

02 mar 2014, 21:53 0 x

Nog een verzoek;

De leiding die achter de resevoir (waar je motorolie bijvult) naar het oliehuis loopt, is uit het niets in tweeen gebroken. Nou ben ik bij Audi Amsterdam Zuidoost geweest en daar blijkt deze maar liefst €103 te kosten. Ik vind dat best wel pittig. Ik heb nu tijdelijk de twee uiteindes met een tuinslang (binnenin) verbonden, zodat ik wel olie kan bijvullen en dat werkt, maar is natuurlijk geen gezicht. Weet iemand waar ik een tweedehandse leiding kan kopen?
Rinus
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

03 mar 2014, 09:35 0 x

Bericht van mod. Dubbel topic verwijderd. :D
koop9
Motortype: (nog) geen Audi A2

03 mar 2014, 22:15 0 x

kijk even op de onderdelenlijn.nl
zoek daar op voorraad onderdelen en toets een A2 in.
kijk dan op bv een motor of iets dergelijks en dan komen daar een paar namen uit die iets van de A2 hebben.
en bel dan die sloperij even op en meld wat je nodig hebt, want die specifieke slang heeft alleen de A2 en dat zul je even moeten uitleggen aan de phone anders snappen ze dat niet......
Rinus
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

04 mar 2014, 09:05 0 x

En je kunt altijd ook nog gewoon op de traditionele wijze olie (bij)vullen via de opening in het kleppendeksel. Moet wel het motorkapje er even vanaf. :D
Smarty707
Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)

04 mar 2014, 12:49 0 x

Dit met een 2de hands leiding willen oplossen is vragen om lekkages. Deze geribbelde "slang" is van PVC en wordt na enkele jaren hard en gaat meestal lekken door trillingen en schudbeweging bij het starten van de motor. Dus een gebruikte zal na demontage ook al de nodige scheurtjes vertonen (mijn ervaring!)
Ik heb deze vulleiding verleden jaar ook moeten vervangen en betaalde voor een nieuwe 75 euro incl. O-ring en clipje.
Heb toen het gehele filterhuis eraf gehaald omdat het nogal een gefriemel is de vulleiding eraf te krijgen. Vervolgens de vulleiding VOOR montage van het filterhuis erop gezet en met loctite vloeibare pakking vastgezet. Waarom dit? Op de aansluiting van de vulleiding zweet na een tijdje toch iets olie uit, na afdichting met loctite niet meer. De bijgeleverde O-ring dicht dus na een tijdje toch niet meer zo goed af.
Deze reparatie heeft de vorige eigenaar al 2 x tevergeefs bij een Audi dealer laten uitvoeren. Het lekken kwam steeds terug doordat ze steeds dezelfde vulleiding gebruikten en alleen maar de O-ring vervingen.
Na het door mij vervangen van de vulleiding door een nieuwe en afdichting (van binnen in het filterhuis) geen lekkages meer.

Groetjes
Smarty707
Leder interieur, RNSE, komfortblinker, 6 gearbox,
Plaats reactie