Ik heb op het Engelse A2 forum een hogedrukpomp gevonden van een zekere Andy. Die wordt deze week aan mij opgestuurd, komt van een A2 voor onderdelen, die nog reed en geen problemen had met de druk bij hoge toerentallen. Deal via het forum gemaakt, nu maar hopen dat het inderdaad goed komt, kosten 170 pond. Ik blijf dat wel spannend vinden, ik heb toch wel een paar keer meegemaakt dat ik iets op marktplaats had gekocht en niks geleverd kreeg en de verkoper ook direct na de betaling verdwenen was. Dat was gelukkig maar een paar tientjes, maar dit is wel serieus geld.
Ik heb de garage Hagelstein waar ik de auto in Duitsland had gekocht ook aangesproken op garantie, maar de reactie die ik tot nu toe als 3x krijg is dat ik wordt teruggebeld. En dat ook alleen maar nadat ik een berichtje op hun facebook pagina heb gezet. Dus de slechtste afloop is dat ik eind volgende week 170 pond lichter ben en geen pomp, de beste afloop ben ik 170 pond lichter en heb ik zowel een gebruikte Engelse pomp en een nieuwe Duitse pomp voor garantie.
Volgens Lucas was een originele audi pomp 750 euro ex, ook op Internet vindt je bedrijven die nog nieuwe pompen aanbieden voor ongeveer dat bedrag. Maar dat vond ik toch wat te duur.
Hogedruk brandstofpomp 1.6 FSI gezocht
- eekhoorntje
- Motortype: A2 met motorombouw
Als Andy langer forum lid is lijkt me dat redelijk betrouwbaar.....
maar ik hoorde van revisie, naast 2 weken wachten zat dat ook al snel tussen de €400,- en €600,- afhankelijk of het alleen reinigen of ook delen stuk waren en of die leverbaar zijn.
Dus prima pomp voor redelijke prijs, zag een sloperij die met slechts 1 maand garantie voor €400,- aanbood, maar dat is vrij duur omdat hij geen 6 maanden garantie gaf.
Verder had die auto vrij veel KM want ik zag het nog geldige APK rapport voor deze sloper.
Wel zou ik de oude pomp bewaren, die is voor revisie bedrijven waardevol en als we die niet hier maar
in Oost Europa voor lagere tarief kunnen reviseren is dat dan onze Club Leden Reserve Ruil Pomp!
Omdat in Oost Europa naast nog langere revisie tijd wat nadelig is ook hun lage uurloon kregen?
Dus als jij of Lucas nog een aantal defecte pompen heeft?
maar ik hoorde van revisie, naast 2 weken wachten zat dat ook al snel tussen de €400,- en €600,- afhankelijk of het alleen reinigen of ook delen stuk waren en of die leverbaar zijn.
Dus prima pomp voor redelijke prijs, zag een sloperij die met slechts 1 maand garantie voor €400,- aanbood, maar dat is vrij duur omdat hij geen 6 maanden garantie gaf.
Verder had die auto vrij veel KM want ik zag het nog geldige APK rapport voor deze sloper.
Wel zou ik de oude pomp bewaren, die is voor revisie bedrijven waardevol en als we die niet hier maar
in Oost Europa voor lagere tarief kunnen reviseren is dat dan onze Club Leden Reserve Ruil Pomp!
Omdat in Oost Europa naast nog langere revisie tijd wat nadelig is ook hun lage uurloon kregen?
Dus als jij of Lucas nog een aantal defecte pompen heeft?
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
- HansJan
- Moderator
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Zit de 'nieuwe pomp' er al in?
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
- HansJan
- Moderator
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Top!
Dank voor de terugkoppeling.
Dank voor de terugkoppeling.
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16