Een tip die een paar euro kost en problemen bespaart!

Zoek je A2 onderdelen ? Dit is het juiste forum.
Plaats reactie
fredA2

22 jun 2014, 16:18 0 x

De ruitenwisser van mijn A2 ging moeizaam en stopte ineens. Was de ruitenwissermotor stuk? Ik heb eerst alles maar eens gedemonteerd en toen vastgesteld dat het asje van de ruitenwissermotor goed aangepakt moest worden. Ik heb alles uit elkaar gehaald, de roest en vuil verwijderd en de asjes na smering met kopervet er weer ingezet. Ook het elektrische gedeelte even open gehaald en alles netjes gereinigd, geschuurd en gesmeerd. Resultaat : Alles werkt weer als nieuw en dat zonder kosten!
Ik constateerde dat het rubber waar de 2 asjes doorheen gaan (dit rubber van +/- 6 x 3 cm zit in het kunststof paneel onder de ruitenwisser) niet goed meer was en er water en vuil doorheen kon gaan, met kennelijk alle mogelijke gevolgen van dien.
Dit rubber heb ik via de dealer voor € 2,40 nieuw aangeschaft (8Z0 955 758). Het vervangen hiervan is een fluitje van een cent (motorkap eraf, 2 bouten ruitenwisser eraf en dan het afdichtrubber vervangen). Wellicht een tip voor meerderen om dit afdichtrubber gewoon te vernieuwen. Na een aantal jaren sluit deze niet meer goed af. Dit was bij de A2 van mijn zoon ook zo.
Groetjes, Fred
meedendorp

18 jan 2015, 22:26 0 x

Hoi
Het afdichtrubber vernieuwen is zeker geen overbodige luxe voor 3L rijders. De lekkage komt namelijk rechtstreeks op de ontluchting van het olietankje voor het hydraulische systeem voor het schakelen. En dit kan een paar honderd schade veroorzaken...
http://www.audi-a2.nl/discussion/3164/n ... -3l#latest
grt,
Joel
foppe

19 jan 2015, 23:35 0 x

Goed van je om het nogmaals op te merken Joël,

Ik heb een paar weken terug, de rubber ook vervangen. Mijn slang zit er, dus bij mij moet het goed gaan.
Plaats reactie