Beste mensen mijn naam is Tinoush en sinds 5 maanden een ongelukkige audi a2 bezitter. Mooie auto maar motorisch niet zo best. Motor had in een keer alle olie verloren en zonder olie motor was snel overleden. Schijnt een bekende probleem te zijn. Heeft iemand een AUA blok voor me liggen dat ik kan laten overzetten?
Ik hoor het graag van jullie. Ik woon in Amstelveen trouwens. Oei ik zie dat ik in verkeerde rubriek geplaats heb. Mods?
Gezocht A2 motor type AUA
- Peter_Maathuis
- Moderator
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Moderator edit: naar juiste categorie verplaatst.
Hier viewtopic.php?f=33&t=992 vind je een aantal adresjes...
Hier viewtopic.php?f=33&t=992 vind je een aantal adresjes...
- ronald.bos
- Motortype: (nog) geen Audi A2
Hoi Tinzo, hoe is het verlopen met je AUA? Ik zie je post nu pas. Ik heb zelf ook de AUA van mijn Audi A2 laten vervangen een paar weken geleden, bij mij was het blokje ook flink gaar. Ik heb een tweedehands AUA uit een A2 gevonden bij een demontagebedrijf voor €650, wat volgens mij best een goede deal was. Ik heb ook nog wat andere bedrijven nagebeld en kreeg toen prijzen van rond de €1500, echt abnormaal.
Wat belangrijk is bij de AUA is dat er verschillende versies zijn. Een belangrijk aandachtspunt is dat voor de AUA van de A2 de startmotor aan de voorkant zit (ivm de krappe motorruimte in de A2). Let hier dus in ieder geval op als je op zoek gaat naar een vervangende AUA. Als 'ie uit een A2 komt is het natuurlijk altijd goed.
Wat belangrijk is bij de AUA is dat er verschillende versies zijn. Een belangrijk aandachtspunt is dat voor de AUA van de A2 de startmotor aan de voorkant zit (ivm de krappe motorruimte in de A2). Let hier dus in ieder geval op als je op zoek gaat naar een vervangende AUA. Als 'ie uit een A2 komt is het natuurlijk altijd goed.
- Tinzo
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Hoi Ronald. Dat klopt. Ben inmiddels ook achter gekomen. Er hangt nu een audi blok in. €650 incl verzendkosten. Startmotor was ook niet meer goed en er was nieuwe vloeistoven nodig. Totaal: 1280. 3 maanden garantie. Blok heeft 170k gelopen en loopt stationair niet erg goed verder trekt en loopt wel goed. Ook geen rook. Ik ga wel een keertje terug. Zal een of andere sosor zijn.ronald.bos schreef: ↑15 apr 2018, 10:34Hoi Tinzo, hoe is het verlopen met je AUA? Ik zie je post nu pas. Ik heb zelf ook de AUA van mijn Audi A2 laten vervangen een paar weken geleden, bij mij was het blokje ook flink gaar. Ik heb een tweedehands AUA uit een A2 gevonden bij een demontagebedrijf voor €650, wat volgens mij best een goede deal was. Ik heb ook nog wat andere bedrijven nagebeld en kreeg toen prijzen van rond de €1500, echt abnormaal.
- ronald.bos
- Motortype: (nog) geen Audi A2
He bah. Hopelijk kan het meeste onder garantie worden opgelost.