Kan geen Te koop topic aanmaken

Bugs gevonden in het forum ?
Gebruikersavatar
HansJan
Moderator
Berichten: 6174
Lid geworden op: 07 okt 2013, 00:42
Locatie: Arnhem
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

03 jan 2021, 20:36 3 x

Ik vind dat @chrisgroot als nieuwkomer nogal hoog van de toren blaast.

Zoals @eekhoorntje aangaf hebben we last van 1-dagsvliegen (gehad). Garagebedrijven en handelaren die zich enkel op het forum registeren met als doel hun waar te verkopen. Dit forum is voor autoverkopers geen alternatief voor Marktplaats, maar een plek voor liefhebbers.

Om dit in te dammen hebben we eerder vorig jaar de beslissing genomen om als vereiste voor het plaatsen van een verkooptopic voor auto's twee criteria te hanteren: minimaal een half jaar lid en een minimum aan 10 posts. De praktijk wees tot nu toe uit dat dit prima voldeed. Echter, jullie hebben vastgesteld dat deze vereiste nu ook geldt voor het verkopen van onderdelen en dat was buiten onze bedoeling.

We moeten het doen met de mogelijkheden die de forumsoftware ons biedt en het is niet altijd even duidelijk welke effecten een wijziging oplevert. Met de feedback van vandaag zijn we zoals gezegd aan de slag gegaan. Het bleek dat alleen A2 Clubleden een topic konden aanmaken, dat was ook onbedoeld doorgevoerd. Dit is hersteld, verder is de beperking van een half jaar opgeheven en blijft het minimum van 10 posts van kracht.

Tenslotte zijn onze regels in tegenstelling tot andere fora buitengewoon soepel en wordt er met 'zachte hand' gemodereerd. Hier heerst een goede sfeer en dat proberen we graag zo te houden. Tot nu toe hebben we geen negatieve feedback ontvangen. Als je serieus een steentje wilt bijdragen, dan wordt je clublid. Via de ledenvergadering heb je dan invloed op het beleid.

Succes met de verkoop!
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Gebruikersavatar
4$$
Berichten: 513
Lid geworden op: 26 jan 2020, 18:22
Locatie: Voerendaal
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

03 jan 2021, 21:03 3 x

Ik snap dat het overkomt als hoog van de toren blazen maar zijn punten snijden wel hout. Maar gelukkig is het probleem verholpen.

Ik zou zeggen dankjewel @chrisgroot voor de feedback en moderators/bestuur dank voor het luisteren ernaar.

En nu door!

#doeslief!
Audi A2 1.4 75PK(2001 AUA) | OSS black top | RNS-D navigation plus | Parc Distance Control | Cruise Control | BT | Mistlampen |
Gebruikersavatar
chrisgroot
Berichten: 67
Lid geworden op: 07 dec 2020, 23:39
Locatie: Midden-Drenthe
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

03 jan 2021, 21:07 2 x

Dat kan je zo opvatten @HansJan en komt mede doordat ik het een bijzonder beleid vind om niemand iets te laten aanbieden het eerste half jaar. Dat leek de verklaring in de antwoorden op mijn vraag.

Echter blijkt er een hele andere uitleg te zijn, namelijk een bug die na de update over alle verkooptopics (naast autoverkoop) hetzelfde effect heeft. In dat geval excuses voor de wat uitgebreide aandacht ervoor vanuit mij, maar dit was echt niet duidelijk.

Laat ik voorop stellen dat ik het mooi vind hoe dit forum als een van de weinige autofora nog zo actief is. Niet dat ik zo nodig invloed wil uitoefenen op het beleid, maar lidmaatschap gaan we zeker overwegen als bijdrage aan de club. We willen dit aluminium karretje nog wel een tijdje met plezier in het gezin houden.
Gebruikersavatar
HansJan
Moderator
Berichten: 6174
Lid geworden op: 07 okt 2013, 00:42
Locatie: Arnhem
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

03 jan 2021, 21:13 1 x

4$$ schreef:
03 jan 2021, 21:03
Ik snap dat het overkomt als hoog van de toren blazen maar zijn punten snijden wel hout. Maar gelukkig is het probleem verholpen.

Ik zou zeggen dankjewel @chrisgroot voor de feedback en moderators/bestuur dank voor het luisteren ernaar.

#doeslief!
En zo gaat het hier, we staan open voor kritiek en er is geen eenzijdig beleid. :)
chrisgroot schreef:
03 jan 2021, 21:07
Laat ik voorop stellen dat ik het mooi vind hoe dit forum als een van de weinige autofora nog zo actief is. Niet dat ik zo nodig invloed wil uitoefenen op het beleid, maar lidmaatschap gaan we zeker overwegen als bijdrage aan de club. We willen dit aluminium karretje nog wel een tijdje met plezier in het gezin houden.
Dat horen we graag en goed om te horen dat de inzet wordt gewaardeerd. ;)
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Gebruikersavatar
karolography
Audi A2 clublid
Berichten: 356
Lid geworden op: 07 aug 2018, 11:18
Locatie: Arnhem
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

03 jan 2021, 22:36 1 x

HansJan schreef:
03 jan 2021, 21:13
En zo gaat het hier, we staan open voor kritiek en er is geen eenzijdig beleid. :)
:joy:
:heart: Audi A2 1.4 benzine 2003 75pk colour.storm imolagelb
:heart: BMW i4 eDrive40 2023 340pk M-Sport Sunset Orange
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

04 jan 2021, 08:39 1 x

Mijn Advies aan @HansJan

De regels voor Forum leden handhaven!
Maar in de uitnodiging voor Voorstelpagina ook een melding maken van voordelen voor
alleen de Club leden!

Dat zou gelijk gratis Adverteren kunnen zijn.

En de forum leden na ½ jaar of tot een maximale vraagprijs.
Dat betekende dat als je als grens €500,- in zou stellen dat mijn Space box op vraagprijs €499,- zou komen.... :mrgreen:

Dan kunnen ze velgen met banden kwijt als ze andere kochten en houden we de handelaren tegen....
En als ze dan 10% van de vraagprijs gaan bieden, ben ik tevreden!

Meer verschil tussen Forum & Club leden doen Audi Clubs elders in de wereld ook.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Gebruikersavatar
HansJan
Moderator
Berichten: 6174
Lid geworden op: 07 okt 2013, 00:42
Locatie: Arnhem
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

04 jan 2021, 08:56 1 x

We hebben te maken met beperkingen die de software ons biedt @eekhoorntje.

Voorlopig zullen we het met de nieuwe instellingen moeten doen.
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Plaats reactie