Hello all,
I am Martin Wrede from Germany and I would like to offer you several services regarding exchange parts for the Audi A2.
You've probably read about our wiperarm modification which extends the lifetime of your A2. Unfortunately, new wiperarms still haven't become available so we think is is a perfect solution. I have 9 wiperarms available, 1 first generation and 8 new genaration. When buying the revised wiperarm, I get the old one in return which will be revised.
There is also a repair kit for OSS and doors available.
I will be on holidays in the area of Groningen from september 29th - oktober 5th. If you are interested, we can make an appointment for the exchange. Preferably on a location where we have space to work on the cars and more A2 owners can attend.
Looking forward to meet you and work together to extent the lifetime of our beloved A2's!
Ersatzteile / reserveonderdelen aangeboden
Forumregels
Dit is de plaats om specifieke diensten tegen betaling voor de Audi A2 aan te bieden/te vragen. Prijsstelling is verplicht. Vragen of opmerkingen: post ze hier of mail naar info@audi-a2.nl
Dit is de plaats om specifieke diensten tegen betaling voor de Audi A2 aan te bieden/te vragen. Prijsstelling is verplicht. Vragen of opmerkingen: post ze hier of mail naar info@audi-a2.nl
- DerDeutsche
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 22 sep 2024, 12:11
- Locatie: Duitsland
- Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)
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Hallo miteinander,
den Post vorher hatte freundlicherweise Hans-Jan schon für mich eingestellt.
Ich bin, zu der geschriebenen Zeit, in 26835 Hesel-Neukamperfehn (Deutschland) im Urlaub. Das ist nahe der niederländischen Grenze.
Ich könnte, an einem Tag, auch in die Niederlande kommen (nicht am 3. Oktober) damit man sich dort an einem Ort trifft, um die Wischerarme zu tauschen.
Ich würde ungefähr bis Groningen fahren.
Dafür müsste jemand aus dem Forum, der dort in der Nähe wohnt, das organisieren, wo man sich treffen kann.
Das sollte schnell geschehen, weil es ja schon sehr bald ist! Bitte mich dann per e-Mail informieren, weil ich im Urlaub nur sehr schlecht ins Forum schauen kann.
Wenn jemand möchte, kann er natürlich auch in der Zeit zu mir nach 26835 Hesel-Neukamperfehn kommen.
Das muss aber vorher, per e-Mail, mit mir abgesprochen werden!
martin_wrede@gmx.net
Ich habe kein Werkzeug dabei!
Es ist ratsam, schon mal vorher den Wischerarm abzubauen. Manchmal sitzt der sehr fest.
Also vorsichtig zu Werke gehen, damit "die Augen" nicht ausbrechen. Das passiert leicht, und dann kann es keinen Tausch mehr geben, weil ich immer den alten Wischerarm brauche.
Der aufgearbeitete Wischerarm kostet 90,-€ und ich nehme den alten mit, der dann auch wieder, für den Nächsten, aufgearbeitet wird.
Wie schon geschrieben, habe ich nur einen der 1. Generation. Alle anderen sind 2. Generation. Und der Tausch kann immer nur gegen die gleiche Generation stattfinden!
Und ich habe auch noch einige andere Teile dabei. Für das OSS, die Türen, die 2nM Schraube vom Diesel Filter, die Y-Stücke (Benziner) und noch mehr.
Hallo allemaal,
Hans-Jan was zo vriendelijk geweest de post al eerder voor mij te plaatsen.
Ik ben, op het moment van schrijven, in 26835 Hesel-Neukamperfehn (Duitsland) op vakantie. Dit is dicht bij de Nederlandse grens.
Ik zou op een dag ook naar Nederland kunnen komen (niet op 3 oktober) zodat mensen elkaar daar op één plek ontmoeten om de ruitenwisserarmen uit te wisselen.
Ik zou naar Groningen rijden.
Hiervoor zou iemand van het forum die in de buurt woont moeten organiseren waar je elkaar kunt ontmoeten.
Dit moet snel gebeuren, want het is al heel snel! Laat het me alsjeblieft per e-mail weten, want ik kan alleen maar heel slecht naar het forum kijken op vakantie.
Als iemand wil, kunnen ze in deze tijd natuurlijk ook bij mij terecht in 26835 Hesel-Neukamperfehn.
Maar dit moet vooraf met mij worden besproken, per e-mail!
martin_wrede@gmx.net
Ik heb geen gereedschap bij me!
Het is raadzaam om de ruitenwisserarm vooraf te verwijderen. Soms is het erg krap.
Ga dus voorzichtig te werk zodat "de ogen" niet uitbreken. Dit gaat gemakkelijk, en dan kan er niet meer geruild worden, omdat ik altijd de oude ruitenwisserarm nodig heb.
De gereviseerde ruitenwisserarm kost 90,-€ en ik neem de oude mee, die vervolgens wordt opgeknapt voor de volgende.
Zoals al geschreven heb ik er maar één van de 1e generatie. Alle anderen zijn van de 2e generatie. En de uitwisseling kan alleen plaatsvinden tegen dezelfde generatie!
En ik heb ook nog wat andere onderdelen bij me. Voor de OSS, de deuren, de 2nM schroef van het dieselfilter, de Y-stukken (benzine) en meer.
den Post vorher hatte freundlicherweise Hans-Jan schon für mich eingestellt.
Ich bin, zu der geschriebenen Zeit, in 26835 Hesel-Neukamperfehn (Deutschland) im Urlaub. Das ist nahe der niederländischen Grenze.
Ich könnte, an einem Tag, auch in die Niederlande kommen (nicht am 3. Oktober) damit man sich dort an einem Ort trifft, um die Wischerarme zu tauschen.
Ich würde ungefähr bis Groningen fahren.
Dafür müsste jemand aus dem Forum, der dort in der Nähe wohnt, das organisieren, wo man sich treffen kann.
Das sollte schnell geschehen, weil es ja schon sehr bald ist! Bitte mich dann per e-Mail informieren, weil ich im Urlaub nur sehr schlecht ins Forum schauen kann.
Wenn jemand möchte, kann er natürlich auch in der Zeit zu mir nach 26835 Hesel-Neukamperfehn kommen.
Das muss aber vorher, per e-Mail, mit mir abgesprochen werden!
martin_wrede@gmx.net
Ich habe kein Werkzeug dabei!
Es ist ratsam, schon mal vorher den Wischerarm abzubauen. Manchmal sitzt der sehr fest.
Also vorsichtig zu Werke gehen, damit "die Augen" nicht ausbrechen. Das passiert leicht, und dann kann es keinen Tausch mehr geben, weil ich immer den alten Wischerarm brauche.
Der aufgearbeitete Wischerarm kostet 90,-€ und ich nehme den alten mit, der dann auch wieder, für den Nächsten, aufgearbeitet wird.
Wie schon geschrieben, habe ich nur einen der 1. Generation. Alle anderen sind 2. Generation. Und der Tausch kann immer nur gegen die gleiche Generation stattfinden!
Und ich habe auch noch einige andere Teile dabei. Für das OSS, die Türen, die 2nM Schraube vom Diesel Filter, die Y-Stücke (Benziner) und noch mehr.
Hallo allemaal,
Hans-Jan was zo vriendelijk geweest de post al eerder voor mij te plaatsen.
Ik ben, op het moment van schrijven, in 26835 Hesel-Neukamperfehn (Duitsland) op vakantie. Dit is dicht bij de Nederlandse grens.
Ik zou op een dag ook naar Nederland kunnen komen (niet op 3 oktober) zodat mensen elkaar daar op één plek ontmoeten om de ruitenwisserarmen uit te wisselen.
Ik zou naar Groningen rijden.
Hiervoor zou iemand van het forum die in de buurt woont moeten organiseren waar je elkaar kunt ontmoeten.
Dit moet snel gebeuren, want het is al heel snel! Laat het me alsjeblieft per e-mail weten, want ik kan alleen maar heel slecht naar het forum kijken op vakantie.
Als iemand wil, kunnen ze in deze tijd natuurlijk ook bij mij terecht in 26835 Hesel-Neukamperfehn.
Maar dit moet vooraf met mij worden besproken, per e-mail!
martin_wrede@gmx.net
Ik heb geen gereedschap bij me!
Het is raadzaam om de ruitenwisserarm vooraf te verwijderen. Soms is het erg krap.
Ga dus voorzichtig te werk zodat "de ogen" niet uitbreken. Dit gaat gemakkelijk, en dan kan er niet meer geruild worden, omdat ik altijd de oude ruitenwisserarm nodig heb.
De gereviseerde ruitenwisserarm kost 90,-€ en ik neem de oude mee, die vervolgens wordt opgeknapt voor de volgende.
Zoals al geschreven heb ik er maar één van de 1e generatie. Alle anderen zijn van de 2e generatie. En de uitwisseling kan alleen plaatsvinden tegen dezelfde generatie!
En ik heb ook nog wat andere onderdelen bij me. Voor de OSS, de deuren, de 2nM schroef van het dieselfilter, de Y-stukken (benzine) en meer.
- DerDeutsche
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 22 sep 2024, 12:11
- Locatie: Duitsland
- Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)
Hier noch ein paar Bilder davon.
Hier zijn nog een paar foto's van.
Hier zijn nog een paar foto's van.
- DerDeutsche
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 22 sep 2024, 12:11
- Locatie: Duitsland
- Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)
- Airspeed
- Audi A2 clublid
- Berichten: 428
- Lid geworden op: 14 jul 2014, 15:08
- Locatie: Veenendaal
- Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)
Kann mann die OSS Teile selber montieren wann einer noch nie so ein Dach aufgemacht hat? oder ist Hilfe dann besser benötigt?
PS Ich bin mit meiner Wischer noch immer sehr zufrieden! Funktioniert am meine Ferien heute auch mit der serieuzer Regen in Italien und der Schweiz tadelos!
PS Ich bin mit meiner Wischer noch immer sehr zufrieden! Funktioniert am meine Ferien heute auch mit der serieuzer Regen in Italien und der Schweiz tadelos!
- Bijlagen
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- IMG_0643.jpeg (3.18 MiB) 1465 keer bekeken
Misano rode CS FSI, (dood) panoramadak, orig. mistlampen, alu trekhaak, PDC, verw. rode stoelbekleding, dubbele bodem in kofferbak, 16" velgen, facelift serviceklep, Pro-Boost ecu upgrade
- DerDeutsche
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 22 sep 2024, 12:11
- Locatie: Duitsland
- Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)
Ja, man kann die OSS Teile selber montieren. Haben schon mehr als 200 Leute, die die Teile von mir bekommen haben, so gemacht.
Die Arbeiten sind aber sehr unterschiedlich, je nachdem was defekt ist und welche Teile man montieren muss.
Bei den kleinen schwarzen gezackten Blechen kann man es alleine machen.
Wenn man den Motorhalter für das OSS (das große weiße Teil) einbauen will, braucht man auf jeden Fall Hilfe von einer zweiten Person.
Und handwerkliches Geschick ist von großem Vorteil!
Ja, u kunt de OSS-onderdelen zelf in elkaar zetten. Meer dan 200 mensen die de onderdelen van mij hebben gekregen, hebben dat al gedaan.
Het werk is echter heel verschillend, afhankelijk van wat er defect is en welke onderdelen moeten worden gemonteerd.
Met de kleine zwarte gekartelde vellen kun je het alleen doen.
Als je de motorsteun voor de OSS (het grote witte gedeelte) wilt installeren, heb je zeker hulp nodig van een tweede persoon.
En handvaardigheid is een groot voordeel!
Die Arbeiten sind aber sehr unterschiedlich, je nachdem was defekt ist und welche Teile man montieren muss.
Bei den kleinen schwarzen gezackten Blechen kann man es alleine machen.
Wenn man den Motorhalter für das OSS (das große weiße Teil) einbauen will, braucht man auf jeden Fall Hilfe von einer zweiten Person.
Und handwerkliches Geschick ist von großem Vorteil!
Ja, u kunt de OSS-onderdelen zelf in elkaar zetten. Meer dan 200 mensen die de onderdelen van mij hebben gekregen, hebben dat al gedaan.
Het werk is echter heel verschillend, afhankelijk van wat er defect is en welke onderdelen moeten worden gemonteerd.
Met de kleine zwarte gekartelde vellen kun je het alleen doen.
Als je de motorsteun voor de OSS (het grote witte gedeelte) wilt installeren, heb je zeker hulp nodig van een tweede persoon.
En handvaardigheid is een groot voordeel!