Dat was het dan, ik stop er mee.

Forum nieuws en aankondigingen
Peter

22 mar 2017, 10:44 0 x

Hou er wel rekening mee dat het een behoorlijke klus is om de boel fysiek naar een andere server te migreren. Voortzetten bij de huidige partij (Hosting2go) is veruit het makkelijkst. Kost 49,95/jaar inclusief de domeinaam.
advanced

22 mar 2017, 13:05 0 x

Hallo Peter,

Namens mij ook hartelijk bedankt voor het instant houden van dit forum!  Al ben ik sinds november 2012 lid van dit forum, ik heb hier veel geleerd, andere leden geholpen en leuke contacten met andere A2 liefhebbers aan overgehouden.  Ik hoop ook van harte dat dit forum wordt voortgezet (wel met een strakkere hand)  en als ik daar aan bij kan dragen (eventueel met een donatie) dan hoor ik dat graag!
" Alleen wrijving geeft glans"
HansJan
Moderator
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

22 mar 2017, 14:05 0 x

Ongekend hoe dit forum weer tot leven komt na de aankondiging dat er een einde in zicht is! B)

Des te meer reden om de doorstart serieus aan te pakken. Er zijn al diverse ideeën geopperd om het forum over te nemen, maar zolang er geen inzage is in de vereisten, afhankelijkheden, opbouw, etc wordt het lastig bepalen welke opties er zijn.

Ik kan me voorstellen dat continueren bij Hosting2Go een prima optie is, maar als het een kwestie is van een VPS'je (converteren en) injecteren in een andere Cloudomgeving met alle gemakken van dien dan is dat ook een optie.

@Peter: Ik heb al even een blik geworpen bij Hosting2Go, zij bieden met name Webhosting faciliteiten. Betekent dit dat deze site aan de back-end door hen wordt beheerd en jij enkel met behulp van PHP en Vanilla deze site hebt opgebouwd? Voor €50 per jaar heb je een domein, 7.5GB opslagcapaciteit en 75GB dataverkeer. Ik zou het geheel willen uitbreiden met SSL zodat het verkeer tussen client en server niet meer onderschept kan worden.

Premium webhosting beidt onder meer een SSL certificaat maar kost ook gelijk €92,50 per jaar. Een SSL certificaat bij bijv. Xolphin kost €8 per jaar. Totaal €58. Met een dozijn donateurs kunnen we de site advertentievrij maken, zal ook velen plezieren. De donateurs kunnen ook een stichting starten en daarmee domein eigenaarschap overnemen.

Kortom, hoe zou je dit verdere invulling willen geven? Wil je dat openbaar doen, in gesloten deel op het forum, etc.
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
voorn1975

22 mar 2017, 15:32 0 x

Peter bedankt voor je inzet ik vind het erg jammer, maar als ik alles zo lees zeer begrijpelijk. 
Peter_Maathuis
Moderator
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

22 mar 2017, 17:54 0 x

@Hans-Jan: ik zou niet meteen verhuizen, indien mogelijk voor een bescheiden bedrag SSL toevoegen. Een overgang naar nieuw beheer (in welke vorm dan ook) geeft al wat uitdagingen en daar wil je er niet teveel tegelijk van hebben.

Ik zeg bij dezen een donatie toe (ik heb eerder €15 betaald om advertenties te onderdrukken en wil dat nog wel eens doen.)
A2 BBY 2003 CS - OSS
A2 AUA 2001 - OSS, leer, st.verw, RNS-E, 9-sp 17", pdc, LED, alarm, kopl.spr, DRL, 6 airbags, cc
A2 ANY 2002 - cc
A2 ANY 2001 - cc, trekhk
A3 cabrio 1.8 TFSI 2010 - S-edition, trekhk
BMW i3 42kWh 2019 - full options
HansJan
Moderator

22 mar 2017, 18:00 0 x

@Peter_Maathuis : ik benoem de mogelijkheden maar mis nog veel relevante informatie. Als we continueren op de huidige weg heeft dat de nodige financiële consequenties die belegd moeten worden.
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
ericosman

22 mar 2017, 21:32 0 x

Wat ik niet snap is waarom mensen met ssl bezig zijn. Ik zelf vind dat dit totaal geen toegevoegde waarde heeft voor een forum (correct me if i'm wrong)
Ronald

22 mar 2017, 21:36 0 x

Beste Peter, dank voor je grote inzet voor dit forum! Dankzij dit forum is mijn enthousiasme voor de A2 aangewakkerd en is mijn allereerste eigen auto een A2 geworden. Dankzij dit forum heb ik talloze probleempjes op kunnen lossen, zodat ik na bijna 5 jaar nog steeds probleemloos en trots rond rijd. Je gedane inspanningen worden erg gewaardeerd. Ik begrijp je besluit en kan alleen maar hopen dat er zich een even enthousiaste moderator meldt die je taken overneemt.
Spinazie
Audi A2 clublid
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

22 mar 2017, 23:15 0 x

<a rel="nofollow" target="_blank">ericosman</a> schreef:
Wat ik niet snap is waarom mensen met ssl bezig zijn. Ik zelf vind dat dit totaal geen toegevoegde waarde heeft voor een forum (correct me if i'm wrong)
Precies. Leuk en aardig maar eerst maar even op de hoofdzaken focussen. Eerst de hosting en domeinnaam overdragen naar bij voorkeur een stichting. Als dat achter de rug is kan er weer verder gedacht worden. Weet bijvoorbeeld iemand of een stichting uberhaubt haalbaar is?

En verder moet Peter aangeven hoe hij de afhandeling het liefst wil aanpakken, bijvoorbeeld wie hij bij de eventuele stichting betrokken wil hebben.
HansJan
Moderator

22 mar 2017, 23:35 0 x

IMHO: een website zonder SSL kan écht niet meer. Zeker niet als daar persoonsgegevens uitgewisseld worden. Het is geen eis van mijn kant, wel een advies en dat kunnen we prima op de wensenlijst zetten. Uiteraard is de opvolging nu eerste prio. En dat kan enkel als Peter aangeeft hoe.

Merk op dat in de eerste instantie heel hard 1 april is genoemd. Het nu niet concreet oppakken levert enkel vertraging op en ik neem aan dat Peter daar niet op aanstuurt. Als we allemaal verder willen moeten er stappen gezet worden.
Gesloten