Nieuw forum

Forum nieuws en aankondigingen
Seller

12 okt 2014, 17:56 0 x

<font face="Arial, Verdana" size="2">Hey Peter, </font>
Altijd mooi om te zien dat er vernieuwd wordt, niet dat er iets mis was met het oude Forum, toch knap dat je het aan durft.
<font face="Arial, Verdana" size="2">Zoals hierboven ook al genoemd is mis ik ook de knop "active discussions" je hebt dan meteen een overzicht van de nieuw geplaatst berichten. </font>
HansJan
Moderator
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

12 okt 2014, 21:44 0 x

Hallo Peter,

Ik moet een aankondiging over de migratie gemist hebben; het was mij onbekend dat deze dit weekend zou plaatsvinden. Heb me vrijdag en zaterdag suf geprakkiseerd waarom Tapatalk niet meer werkte, toen ik later op de dag ontdekte dat de nieuwe Vanilla layout weer actief was. Eerder deze week was dat ook al eens het geval en ik kreeg de indruk dat je dit weekend gebruikte voor verdere testwerkzaamheden.

Niets minder dan dat bleek waar. Alle noest arbeid is beloond, de migratie is een feit! Dank daarvoor. Het zal ontzettend veel werk zijn geweest en je zal ook nog wat nazorg moeten verlenen schat ik zo in.

Bij het verkennen van het forum viel me eerder op dat bepaalde draadjes actuele reacties misten, maar lijkt nu in orde. Het gebruik van de functies zal zeker even wennen zijn, het doet me erg denken aan stap Office 2003 naar Office 2010. Compleet nieuw, fris en moderne functies! Met de Office 2010 heb ik nog steeds veel ruzie, hoop dat ik mijn weg hier snel zal vinden ;-).

Veel voorgangers melden dat de meest recente topcis niet meer bovenaan staan. Maar het valt mij op dat de topcis die in de oude subforums waren gepinned (dus bovenaan in het subforum stonden), nu ook in de functie Recente Discussies worden getoond. Wellicht is alleen tonen op de hoofdpagina een idee of tabblad zoals @Peter_Audi_A2 suggereerde. Het is uiteraard de vraag of je de vrijheid hebt dit aan te passen. Bovendien zijn er een aantal aankondigingen die naar mijn idee niet echt relevant zijn voor een dergelijke status. Maar dat is voor latere zorg.

Verder:
  • Frisse editor, fijn!
  • Onderstrepen functie ontbreekt echter, mag wat mij betreft met doorhalen functie gewisseld worden.
  • Ik merk ook op dat mijn auto plots een ander bouwjaar en kleur heeft; aanpassingen zijn na het bijwerken verloren?
    edit: de wijzigingen zijn wel opgeslagen, want de correcte gegevens worden getoond in mijn profiel. Kies ik de optie bewerken, dan staan ze weer op de verkeerde waarde. Kennelijk een basisinstelling.
  • Citeren werkt niet met Firefox. Context wordt getoond, maar citaat niet gemaakt. Op de iPad werkt deze context functie helemaal niet. Met IE werkt de inlogfunctie helemaal niet??
  • Voorbeeld functie wordt niet getoond bij reacties op een topic, wel bij nieuw topic.
  • Functie voor emoticons ontbreekt?
  • Bladeren naar volgende / vorige pagina bovenin topic ontbreekt. Daar de paginalengte veel langer is geworden, moet je veel scrollen voordat je deze functie kunt gebruiken.
  • Ik had mijn PB's gearchiveerd in mappen. Ik zie op dit moment alleen een Postvak IN, verzonden items, concepten, Postvak uit en mappen ontbreken in de view.
Tot dusver mijn feedback, voor de rest gaan we flink grasduinen op dit nieuwe forum om alle functies te leren kennen.
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
HansJan
Moderator
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

12 okt 2014, 22:18 0 x

Test voor verwijderen reactie.

edit: kan niet door bijv. de tekst te bewerken en verwijderen.
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Jeroen1.2

13 okt 2014, 10:14 0 x

Dank Peter voor het vele werk, ziet er fris uit!Ik lees / las het forum ook altijd via persoonlijke 'nieuwe berichten'.Een eenvoudig te bereiken knop zou fijn zijn.
Nu vond ik de knop 'actieve berichten' maar deze is niet persoonlijk.
Peter

13 okt 2014, 11:55 0 x

Dank voor jullie feedback. Een knop "nieuwe berichten" is er niet meer en komt er ook niet meer, het ontwerp van Vanilla staat dat niet toe. In plaats daarvan kun je via je eigen notificatie-instellingen per rubriek etc instellen waar je een notificatie van wilt krijgen.
Geef het een week en experimenteer een beetje met de instellingen, het gaat vast wennen !
Blijf ondertussen bugs en verbeter-suggesties aandragen, ik doe m'n best om het allemaal z.s.m. te verwerken.
Er moeten nog wat lay-out dingen gefixed worden (het lijstje hiernaast bijv: In Deze Discussie) en hier en daar zal er nog een vertaal-dingetjes vergeten zijn.
Peter

13 okt 2014, 12:03 0 x

@HansJan: de editor is nog niet helemaal ok heb ik gemerkt, het alternatief is terug naar de standaard editor zonder WYSIWYG, dat lijkt me niet handing.
- Onderstrepen ga ik uitzoeken, lijkt me een basis-functie.- Bewerken eigen tekst: ik heb de "bewerkings-tijd" verlengd.- Mappenstructuur PB's is niet mee geconverteerd.- Profielvelden worden bij bewerken in de default volgorde getoond, slordig maar overkomenlijk. Worden juist opgeslagen.- Ik kan met IE gewoon inloggen. Welke versie gebruik je ?- Ipad zou mobiel thema moeten tonen, ik kan op diverse Android devices inloggen.- Ik heb de paginalengte verkort naar 10. Wat is voor jullie ideaal ? 10 of meer reacties per pagina ?- Voorbeeldfunctie reactie zoek ik uit.
advanced

13 okt 2014, 15:53 0 x

@Seller  klik op "recente discussies"  en dan naar beneden scrollen, daar staan dan de laatste posts.  Dat is even wennen, omdat op het oude forum de nieuwste berichten bovenaan stonden. <edit> als je een bericht plaatst komt deze niet automatisch onderaan maar ergens midden in de topics :S 
@peter de type notering is verdwenen, daarvoor in de plaats of je een automaat of handbak hebt?   Dit lijkt me niet handig, enkel de 1.2 tdi heeft een automaat dus een beetje overbodig. 
het invoegen van een plaatje gaat nu via een url?   Wat is de toegevoegde waarde van de wijzigingen, ik zie tot nu toe geen verbetering
" Alleen wrijving geeft glans"
Peter

13 okt 2014, 17:51 0 x

Invoegen van een plaatje gaat via de meest linkse knop in het balkje boven het "reactie-veld". In welke wijziging zie je geen toegevoegde waarde ?
Peter

13 okt 2014, 18:43 0 x

Auto info weer toegevoegd aan het profiel zodat deze boven je bericht zichtbaar is. Je moet je profiel bijwerken om dit zichtbaar te maken.
Audi_gekkie

14 okt 2014, 00:11 0 x

Wauw Peter wat is dit een mooi forum geworden! DANK DANK!
Ik ben er aan aantal dagen niet op dit forum geweest, maar kreeg ontwenning verschijnselen.
Ik kan over het gebruik nog geen oordeel geven, want ik moet eerst wennen om er een goed oordeel over te geven.
De data boven de berichten zijn in het Engels, bij 16 March 2013. Kan dit anders?

Succes met de puntjes op de i.
Gesloten