Nieuw forum
- Spinazie
- Audi A2 clublid
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Ik denk ook niet dat het forum uitnodigt tot lezen. Ik bezoek redelijk veel forums, en deze is (en ik vind het jammer om te zeggen) veruit het onoverzichtelijkste.
Het gebrek aan kleuren zorgt ervoor dat ik lang bezig ben om te achterhalen wat relevant is, er staan rechts veel knoppen waarvan onduidelijk is waarvoor ze nodig zijn en leiden af. Het ergste vind ik echter nog het gebrek aan informatiedichtheid. Ik zit nu vooral naar wit te staren; en er passen slechts drie berichtjes op mijn (toch niet al te kleine) beeldscherm.
Wat dat betreft is het forum van http://gathering.tweakers.net/ een beter voorbeeld. Grotere informatie dichtheid (kleiner lettertype, kleinere regelafstand), en neutrale maar duidelijke kleurstelling waardoor je binnen 1 seconde de hoofd van bijzaak weet te onderscheiden.
Het gebrek aan kleuren zorgt ervoor dat ik lang bezig ben om te achterhalen wat relevant is, er staan rechts veel knoppen waarvan onduidelijk is waarvoor ze nodig zijn en leiden af. Het ergste vind ik echter nog het gebrek aan informatiedichtheid. Ik zit nu vooral naar wit te staren; en er passen slechts drie berichtjes op mijn (toch niet al te kleine) beeldscherm.
Wat dat betreft is het forum van http://gathering.tweakers.net/ een beter voorbeeld. Grotere informatie dichtheid (kleiner lettertype, kleinere regelafstand), en neutrale maar duidelijke kleurstelling waardoor je binnen 1 seconde de hoofd van bijzaak weet te onderscheiden.
- Audi_gekkie
@Peter Ik ben hier mee eens.
De layout is helder, zonder poespas van schreeuwlelijke fonts en kleuren.
@Peter Nog bedankt voor het toevoegen van de ledenlijst!
Nog een kleine opmerking. Er staat "<font face="Arial" size="3">Members List Enhanced". That's English mate.</font>
De layout is helder, zonder poespas van schreeuwlelijke fonts en kleuren.
@Peter Nog bedankt voor het toevoegen van de ledenlijst!
Nog een kleine opmerking. Er staat "<font face="Arial" size="3">Members List Enhanced". That's English mate.</font>

Smaak dus... da's lastig twisten.
<div>Maar t zou moeten gaan over de gebruiks kwaliteiten. Er zijn -niet alleen van mijn kant- in dit draadje nogal wat opmerkingen over het gebruiksgemak. Het is mij niet duidelijk of daar wat mee gedaan wordt...
</div>
<div>Maar t zou moeten gaan over de gebruiks kwaliteiten. Er zijn -niet alleen van mijn kant- in dit draadje nogal wat opmerkingen over het gebruiksgemak. Het is mij niet duidelijk of daar wat mee gedaan wordt...
</div>
- HansJan
- Moderator
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Ik kan mij in de onderbouwing van @Peter ook niet vinden. Ik heb nog geen enkel forum gezien met een soortgelijke uitstraling als deze, maar heb tevens de indruk dat geen enkel argument zal helpen om een beter thema te kiezen.
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
- rolf
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Inderdaad, http://gathering.tweakers.net/ is vele malen overzichtelijker.En dat leest een stuk prettiger en vele malen aangenamer aan de ogen (Mijn mening) en navigeert een stuk makkelijker.Mischien moet Peter een polletje opzetten om er eens achter te komen hoe de gemeenschap het ervaart.Krijg nu een beetje het gevoel of er maar 3 of 4 er niet echt happy mee zijn. (Mischien is dat wel zo, so be it)
Vanilla surft net effe sneller. En het typt opk sneller. Dat is echt laagdrempelig, alleen moet je nog ontsekken.
Er zijn nog wat kinderziektes en ook wat gewenningen. Maar op zich vind ik de basis goed.
De layout is nu het grpotste punt. Ik denk dat alleen peter deze layout mooi vind. Ik krijg er ook pijn in mijn ogen van eerlijk gezegd
Er zijn nog wat kinderziektes en ook wat gewenningen. Maar op zich vind ik de basis goed.
De layout is nu het grpotste punt. Ik denk dat alleen peter deze layout mooi vind. Ik krijg er ook pijn in mijn ogen van eerlijk gezegd
- Pyro_loe
- Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)
wat foppe als voorbeeld noemt http://community.allhiphop.com/ ja dat lijkt me wel wat, ook Vanilla, maar wel overzichtelijk en zelfs een "whats new" knop