Nieuw forum

Forum nieuws en aankondigingen
Pyro_loe
Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)

23 dec 2014, 16:56 0 x

Even met een plaatje ebij:In de categorie "Aankooptips" zie ik nu 5 discussies staan, 2 zijn er redelijk recent, 3 zijn er al heel oud. Die laatste 3 zou ik zeker niet hoeven te zien.
Afbeelding
Audi_gekkie

23 dec 2014, 18:05 0 x

@Pyro_loe Als ben inlogt dan klik ik altijd klik ik altijd op <font color="#3366ff"><b>"Recente discussies"</b></font>, op jou plaatje rechts bovenin.
Het interesseert mij niet welke categorie deze nieuwe posten vallen, want ik lees ze bijna allemaal door.
Pocoloco

23 dec 2014, 20:07 0 x

YEP ik ook altijd op deze manier. :-bd
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

23 dec 2014, 21:05 0 x

Mijn opmerkingen (reeds eerder gemaakt):

<b>edit 24-12-14: opmerkingen verdeeld in nice to have en issues: </b>

<span>Zit zelf ook wel eens op het autoweek-forum:</span>http://www.autoweek.nl/forum/addon.php? ... t_messages
wat ik wel prettig vind:

(<b>nice to have's</b>) - wel leuk, maar niet echt belangrijk:

- achtergrondkleur van topics is afwisselend licht/donker; dit leest wat gemakkelijk;vergelijkbaar met de layout van de ledenlijst op dit forum;
- alles waarop je kunt doorklikken heeft een afwijkende kleur;
- je hebt veel mogelijkheden om of naar een ander forumdeel
of naar een laatste reactie
 of naar een forumgebruiker    
te springen;

(<b>issues</b>) - zou dit graag verholpen zien.

- Mis nog steeds de "quote" knop en de knop om alle berichten als gelezen te markeren;
- Verder nog steeds ruzie met de editor als ik plaatjes met internetlinks en emoticons wil plaatsen.
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot :)
koop9
Motortype: (nog) geen Audi A2

23 dec 2014, 22:08 0 x

@peter
Fijn dat Eekastar weer mag meepraten, dank daarvoor!
-- Ik mis ook de ¨Quote¨ button.
-- Zou graag zien wie het draadje heeft gestart in het overzicht, nu staat alleen de laatste posters naam er bij.
-- Graag zou ik meer kunnen scrollen, nu kun je maar een post of ....6? lezen en dan moet je naar de volgende pagina terwijl er een enorme leegte is onder de laatste post. (of heeft dit met de sponsors te maken?)

Verder vind ik het een fijn forum hoor, vele verbeteringen voor mij maar ik denk dat het ook afhangt van wat je gewend bent en wat je er van verwacht en dat kan voor een ieder anders zijn.
Kleur maakt mij niet uit maar als andere er een andere kleur aan willen geven kan dat uiteraard getest worden.
Misschien ook leuk om het A2 logo links bovenaan de site elke dag, week of maand een andere (originele) A2 kleur te geven?  Of zadel ik je dan weer met een pak werk op... (als het uberhaupt al kan)
Van website´s heb ik geen verstand dus daar kan ik niets over zeggen en misschien vraag ik dingen die niet mogelijk zijn maar dat hoor ik dan wel.

Peter

24 dec 2014, 11:11 0 x

Pagina-lengte verdubbeld naar 20 reacties.Quote en editor wordt aan gewerkt, dat zijn add-ons van derden.Rotating logo is "nice to have" zal eens kijken of dat kan.
HansJan
Moderator

24 dec 2014, 12:08 0 x

Dank voor de aanpassingen, maar ik opteer nog steeds voor een lijst met issues. De nice-to-haves lijken mij pas relevant als de rest is opgelost.
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Pyro_loe
Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)

24 dec 2014, 13:53 0 x

Audi_Gekkie / PocoLoco,
Ja dat doe ik nu ook. Wat dat betreft zou je helemaal geen categorien nodig hebben.
Maar als je als eerste keer op het forum komt en je wilt wat browsen wat het forum te bieden heeft, dan schrikken die oude berichten en het vele scrollen wel af.
Dus als dat vriendelijker wordt met maximaal 3 recente berichten scheelt een heleboel.
HansJan
Moderator

24 dec 2014, 20:55 0 x

@Pyro_loe: het gebruik van de categorieën is inderdaad niet nodig als je de actuele topics wilt lezen. Dat zal het gros ook doen. Maar als je specifieke informatie zoekt, dan is een categorie juist wel handig omdat je dan ook binnen de categorie gericht kunt zoeken.

En waarom zouden die vele berichten afschrikwekkend zijn? Daar zijn we allemaal debet aan. Het is jammer dat het regelmatig voorkomt dat er vragen worden gesteld die al eerder beantwoord zijn. Dat levert dubbele draadjes op en de informatie gefragmenteerd.

De zoekfunctie zou daar aan bij moeten dragen, maar in mijn optiek werkt die nog niet goed genoeg of zijn de zoekopties nog niet helemaal duidelijk.

Wat je met de laatste voorstel zou willen bereiken kan ik echter niet plaatsen.

Dan nu aan Peter de vraag: hoe gaan we om met alle vragen, opmerkingen en suggesties? Het overzicht en stand van zaken is naar mijn idee weg en dat maakt dat regelmatig dezelfde of soortgelijke vragen worden gesteld. Het zou prettig zijn om te zien waar we momenteel staan, tenzij je achter de schermen zelf een lijst bijhoudt. Ik volg dit draadje met belangstelling, maar met inmiddels 12 pagina's aan reacties ben ik overzicht al kwijt.
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
rolf

25 dec 2014, 16:46 0 x

Gisteren was de achtergrond even donker grijs en de letters wit, wat een verademing was dat.Stukken rustiger aan je ogen.........maar nu is het weer net als ik uit het raam kijk.......wit.  :( (
Gesloten