Nieuw forum

Forum nieuws en aankondigingen
Pyro_loe
Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)

15 okt 2014, 07:32 0 x

Het meeste mis ik toch een knop "nieuwe berichten". De recente discussies zijn zeker niet recent te noemen.
Peter, je zegt dat dit in te stellen is bij notificaties. Maar daar zit m.i. geen optie om dit zi in te stellen.
Overigens zit ik niet op nog meer notificaties te wachten in mijn mailbox. Die is al vol genoeg.
Ik zie het liever in een oogopslag op het forum zelf.

Als ik een topic aanklik om te lezen kom ik ook telkens op de 1e pagina terecht, i.p.v. Op de laatste pagina, om de laatste reactie te lezen. Kan daar ook nog iets in gewijzigd worden?
Peter

15 okt 2014, 09:51 0 x

De notificaties zie je rechtsboven naast je naam (het wereldbolletje met een tellertje). Onder de notificatie-instellingen kun je per categorie instellen of, en hoe, je een notificatie wilt hebben. De notificatie krijg je ook tijdens je bezoek aan de site, dus niet alleen na de 1e inlog.
Om de discussie over "nieuwe berichten sinds" te beeindigen: die functie (zoals die er op het oude forum was) is er niet en komt er ook niet. 
Peter

15 okt 2014, 10:52 0 x

Test youtube link http://youtu.be/KwVpRuu_LfU
AudiFanSedert1971
Audi A2 clublid
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

15 okt 2014, 11:20 0 x

Het  a2 forum ziet er wel mooi uit....,
Merk helaas dat het forum niet goed werkt op mijn Samsung gsm S4 mini kitkat  en tablet Android Kitkat  Samsung Tab 3 10.5 .
Als ik wil reageren komt mijn cursor in balk web adres tevoorschijn, in plaats het veld voor invoeren tekst veld blijft.
zoals ook al o.a  Hans Jan al opmerkte en andere forum-leden, de een is  meer echt enthousiast dan de ander ,en  velen misschien tijdelijk teleurgesteld .

Er wordt door de beheerders van dit forum vrijwillig hard aan gewerkt neem ik aan om dit op te lossen .
Ook denk ik dat het te maken heeft de verschillende versies browser makers op vele  o.a. Android's  versies gebruik gemaakt worden.
Dit heeft in dit stadium zijn tijd nodig neem ik aan.

Mijn vraag :
Waarom is er  periode geen testfase ingesteld met enkele test gebruikers van het forum is mij onduidelijk, hierdoor voorkom je problemen dat het forum met onvolkomen heden  de lucht ging .
Dit is ook bij android versies bij  Upc applicaties zoals Horizon app  met plezier  als test user  door mij gedaan en zou dit ook voor A2 forum app. beheerders willen doen.
Indien je nu of  in de toekomst   tester nodig hebt stel ik dus  mij beschikbaar en waarschijnlijk zijn er meerdere user van dit  A2 Forum die mij volgen.
Vooral  ook niet ICT-ers of ervaren "gebruikers" van dit forum zouden juist kunnen reageren  als tester met reden dat dit  uiteindelijk de vruchten afwerpt voor de gebruikers vriendelijkheid van dit vernieuwde A2 forum.

Nieuwe  Audi A2 rijders die op dit moment terechtkomen  zullen dan niet vaker  sneller weer rondneuzen in het A2 forum wanneer ze op dit moment met hun Android of Ipad gebruik maken en weten niet dat forum zojuist aangepast met nieuwe layout.

Misschien een balk boven in elke scherm  met vermelding dat er aan gewerkt wordt zou nuttig zijn.
Dus ik reageer noodgedwongen via mijn Windows omgeving notebook of Pc..
Dus tijdelijk Niet mobiel meer op dit forum , hoop dat spoedig dit opgelost wordt.
Succes,

groeten
Rolf
Almere
"Stilstand is achteruitgang"
A2 1.4 BBY '02, :blush: 522.300.km, juli '13 161.600.km
A2 1e 1.6 FSI '04, 294.000.km ,mrt'20 238.300.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 301.375km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl
Peter

15 okt 2014, 12:10 0 x

Voor mobiele apparaten kun je TapaTalk gebruiken. Dat werkt uitstekend.
Overigens: op mijn OnePlus (Android) in de Chrome browser werkt het ook prima.
AudiFanSedert1971
Audi A2 clublid
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

15 okt 2014, 13:59 0 x

Ja bij de android het model en merk afhankelijk zijn dit van android versie, versie browser en of het chrome,explorer is.

De gsm Samsung s4 mini werkt met chrome het wel maar moet kijken of alles werkt.

Maar met de explorer weer niet goed.

Met chrome is de layout weer anders....

Rolf
Almere.
"Stilstand is achteruitgang"
A2 1.4 BBY '02, :blush: 522.300.km, juli '13 161.600.km
A2 1e 1.6 FSI '04, 294.000.km ,mrt'20 238.300.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 301.375km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl
Remco

15 okt 2014, 14:06 0 x

Hallo, hier een tevreden kia rio 2014 rijder (mag dat? ;) )

Mooi om te zien dat je de overstap gemaakt hebt van phpbb naar vanilla. Phpbb is zeer uitgebreid en echt alles kan en met de meeste gebruikers ter wereld. Echter is het te mainstream, veel mensen registreren zichzelf niet eens meer als ze zien dat het PhpBB is.

Vanilla bestaat al een tijdje, maar ik merk dat de 2.1 steeds populairder word in gebruik en wennen de meeste bezoekers er snel aan.

Dat je alle gegevens hebt geconvert uit je phpbb database is knap werk, ik word al misselijk als ik eroverna denk. Dit forum staat supervol en zal zeker een goede informatie bron zijn voor audi gekkies!

Heb me geregistreerd om te vragen hoe je de adsense hebt geimplenteerd, daar heb je op vanillaforums al op gereageerd middels de Pockets plugin, werkt fantastisch!

Ik wens jou, en in principe alle leden hier natuurlijk een geweldig forum toe! Mocht me nog wat opvallen vraag ik het hier nog weleens!

Trouwens over een paar comments hierboven:
Als ik wil reageren komt mijn cursor in balk web adres tevoorschijn, in plaats het veld voor invoeren tekst veld blijft.

Dit komt door de WYSIWYG text editor, ik heb mijne op mijn vanilla uitstaan want heb geen tapatalk draaien of aparte mobiele thema... Erg jammer maar dan werkt het wel, je gebruikers forceren om tapatalk te installeren lijkt mij geen aanrader en wellicht een toekomste vaste lid misloper...

Met vriendelijke groeten,

Schryvers.
Sturdygurdy

15 okt 2014, 23:07 0 x

Forum ziet er mooi uit, maar het is echt lastig dat Tapatalk nog niet werkt. Ik gebruik mijn iPad altijd om het forum bij te houden en dat is nu een stuk onhandiger geworden.
Enig idee wanneer het weer gefixt is?
Verder vroeg ik me af wat de reden van verhuizing is, kan je daar iets over zeggen?
Audi_gekkie

15 okt 2014, 23:47 0 x

@Remco Leuk dat je je hier hebt geregistreerd ook al rijd je een L-) ;)
Positieve reacties kan Peter (en anderen?) zeker gebruiken, want niet iedereen is positief.

Zelf merk ik ook dat ik minder graag naar dit forum toe ga, want er ontbreken voor mij nog aan aantal essentiële functies.
Voor mij zijn dat "citeren" (ik werk met Firefox) en "nieuwe berichten". Dat laatste gaat er niet komen begrijp ik van Peter.
Elke keer dat ik de website open krijg ik een bericht in de trant van "dat ik hier nieuw ben". Nou nee ik heb hier al eens wat berichtjes geplaatst.

Trouwens elke keer dat ik eerste emoticon plaats komt deze op de volgende regel terecht.
Audi_gekkie

15 okt 2014, 23:53 0 x

Na het plaatsen van bovenstaande reactie klikte ik op het "tandwieltje" en zag dat ik 1 dag had om te bewerken.
Ik paste wat aan en klikte op "sla op reactie". Helaas zie ik dan niet de aangepaste tekst, maar enkel hoe ik 'm de eerste keer plaatste. Heeft dit ook met Firefox te maken?
Gesloten