Forum uitbreiden/verbreden
Ik loop al een tijdje met het idee om het forum uit te breiden om zo een breder publiek aan te spreken.
Ik heb daar verschillende ideeen over maar ik ben ook benieuwd naar jullie mening.
Wat zou je graag willen zien op dit forum ? Uitbreiden naar andere Audi-modellen, uitbreiden met meer algemene topics, uitbreiden met andere young-timers, etc, etc ?
Ik hoor graag jullie mening.
Ik heb daar verschillende ideeen over maar ik ben ook benieuwd naar jullie mening.
Wat zou je graag willen zien op dit forum ? Uitbreiden naar andere Audi-modellen, uitbreiden met meer algemene topics, uitbreiden met andere young-timers, etc, etc ?
Ik hoor graag jullie mening.
- Rinus
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Goed idee, Peter. Een beetje verbreding kan meestal nooit kwaad. We kunnen natuulijk een boel kwijt onder de Stamtafel, maar ruimte voor andere Audi (en ook Oudi's
) modellen of youngtimers gaat er bij mij altijd in. Ik denk (althans ik wel), dat de meeste mensen hier naast A2 liefheeber, ook wel "automens" zijn in het algemeen. En sommige zaken zijn gewoon "A2 overstijgend", dat kom je ook bij andere auto's tegen. .

Rinus: bij verbreding kun je dat op verschillende thema's doen: young-timers, de kleine VAG modellen, de kleine Audi modellen etc. De meest logische lijkt mij om de A1 en de nieuwe A2 (als die komt) er bij te trekken. Auto-algemeen en Young-timers spreekt mij zelf het meeste aan.
[quote="Peter"]Ik loop al een tijdje met het idee om het forum uit te breiden om zo een breder publiek aan te spreken.
Ik hoor graag jullie mening.[/quote]
Hier was toch pas een poll over? Persoonlijk vind ik het prima zo; een Audi A2 forum voor Audi A2's precies wat de forum en URL inhoud. Er zijn Audi forums in overvloed. De kracht van dit forum is juist dat het specifiek over het type 8Z A2 gaat.
Als deze wijziging dan toch wordt doorgevoerd, probeer dan de 8Z A2 appart te doen, zodat posts niet doorelkaar gaan lopen. Daarnaast zijn er nog ook de duitse A2 en engelse A2 fora's. Als ik me hier dan niet meer thuis voel, kan ik daar ook terecht
Ik hoor graag jullie mening.[/quote]
Hier was toch pas een poll over? Persoonlijk vind ik het prima zo; een Audi A2 forum voor Audi A2's precies wat de forum en URL inhoud. Er zijn Audi forums in overvloed. De kracht van dit forum is juist dat het specifiek over het type 8Z A2 gaat.
Als deze wijziging dan toch wordt doorgevoerd, probeer dan de 8Z A2 appart te doen, zodat posts niet doorelkaar gaan lopen. Daarnaast zijn er nog ook de duitse A2 en engelse A2 fora's. Als ik me hier dan niet meer thuis voel, kan ik daar ook terecht
" Alleen wrijving geeft glans"
- rolf
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Beetje moeilijk dit, ga je het uitbreiden met andere modellen dan begin je het Audi forum te copieeren.
Denk niet dat je daar veel aanwas van zult krijgen, het www.audiforum.nl is onderhand een begrip bij Audi riidend forum bezoekers en daar is zoveel te vinden van de andere modellen dat het hier aanmelden niet snel zal gebeuren.
Of je laat het zo, knus klein forumpje specifiek op de A2 of je smelt samen met het Audiforum.
Dat heeft ook een specifiek A2 forum deel.
Het is daar niet echt druk, de meeste forummende A2 bezitters huizen hier. (Ikzelf op beide)
Tja, moeilijk dit, het leven zit vol met keuzes en sommige zijn best lastig........
Denk niet dat je daar veel aanwas van zult krijgen, het www.audiforum.nl is onderhand een begrip bij Audi riidend forum bezoekers en daar is zoveel te vinden van de andere modellen dat het hier aanmelden niet snel zal gebeuren.
Of je laat het zo, knus klein forumpje specifiek op de A2 of je smelt samen met het Audiforum.
Dat heeft ook een specifiek A2 forum deel.
Het is daar niet echt druk, de meeste forummende A2 bezitters huizen hier. (Ikzelf op beide)
Tja, moeilijk dit, het leven zit vol met keuzes en sommige zijn best lastig........
- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Mijn indruk is dat de meeste forumgebruikers op zoek zijn naar specifieke (technische) informatie van de A2, gezien
het aantal postings bij het forumdeel "technische problemen".
Dit gedeelte zou wellicht wat verder uitgesplitst kunnen worden in motor/onderstel/interieur/exterieur.
deze deelfora zouden dan van het algemene forumgedeelte gehaald kunnen worden.
Voor het "club"-gevoel lijkt me de stamtafel en meetingforum op zich voldoende. Het initiatief zal uiteindelijk
toch van de gebruikers moeten komen als er een meeting moet worden georganiseerd.
Wat wel wel leuk is, zijn de andere (auto)hobbies van de gebruikers. Hier loopt al een topic over, wellicht een
mogelijkheid om dit in een deelforum te vangen, maar dan wel gescheiden van het A2-gedeelte.
Wat @Rolf al aangeeft, verbreden van het forum leidt al snel tot nog een "algemeen" Audiforum, en dus meer van hetzelfde. de A2 is nu eenmaal een eigenwijs wagentje met dito gebruikers ...
en verdient een eigen type specifiek forum.
het aantal postings bij het forumdeel "technische problemen".
Dit gedeelte zou wellicht wat verder uitgesplitst kunnen worden in motor/onderstel/interieur/exterieur.
deze deelfora zouden dan van het algemene forumgedeelte gehaald kunnen worden.
Voor het "club"-gevoel lijkt me de stamtafel en meetingforum op zich voldoende. Het initiatief zal uiteindelijk
toch van de gebruikers moeten komen als er een meeting moet worden georganiseerd.
Wat wel wel leuk is, zijn de andere (auto)hobbies van de gebruikers. Hier loopt al een topic over, wellicht een
mogelijkheid om dit in een deelforum te vangen, maar dan wel gescheiden van het A2-gedeelte.
Wat @Rolf al aangeeft, verbreden van het forum leidt al snel tot nog een "algemeen" Audiforum, en dus meer van hetzelfde. de A2 is nu eenmaal een eigenwijs wagentje met dito gebruikers ...

Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot 

- jmkoole
- Motortype: (nog) geen Audi A2
Persoonlijk zou ik het een A2 forum laten... De huidige A2 blijft een unieke auto en zal over 10 jaar nog worden 'aanbeden' door een selecte groep liefhebbers. Misschien dat je de nieuwe A2 nog wel een plekje kunt geven...
Dit forum is populair vanwege het unieke concept van de A2. De A1 is 'gewoon' een (mooie) kleine Audi, maar met een heel andere groep gebruikers.
Dit forum is populair vanwege het unieke concept van de A2. De A1 is 'gewoon' een (mooie) kleine Audi, maar met een heel andere groep gebruikers.
VW Golf 1.5 TSI Sportsvan (2019) | VW Golf 1.4 TSI GTE (2015)