Werk in uitvoering

Forum nieuws en aankondigingen
Gebruikersavatar
Peter
Berichten: 1240
Lid geworden op: 06 mei 2009, 20:47

01 okt 2014, 22:55 0 x

Succesvolle import gedaan naar Vanilla Forums. Nu een poosje testen en finetunen, daarna beslissen of ik de boel definitie ga overzetten. Preview:
Gebruikersavatar
HansJan
Moderator
Berichten: 6174
Lid geworden op: 07 okt 2013, 00:42
Locatie: Arnhem
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

01 okt 2014, 23:46 0 x

Op het eerste gezicht een frisse 'look' en modernere interface. Kan je iets vertellen over de reden van de eventuele migratie naar Vanilla Forums?

Een van de grootste punten van aandacht is de zoekfunctie. Verder is het toegestane formaat voor uploaden van foto's als bijlage erg ongebruikelijk en zou het wenselijk zijn als je als eigenaar van een draadje in staat bent het zelf op 'slot' te doen. Prettige bijkomstigheid voor HowTo's bijv. of objecten die verkocht zijn. Zomaar wat ideeën. Ook de favorieten / bladwijzer functie werkt niet goed momenteel.
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Gebruikersavatar
koop9
Berichten: 1285
Lid geworden op: 20 aug 2012, 20:19
Locatie: Zandvoort
Motortype: (nog) geen Audi A2

02 okt 2014, 00:52 0 x

verfrissing is altijd goed!!
en een moderner jasje mag best.

wat mij persoonlijk irriteert is dat de tekst zo klein is als ik scherm op 100% heb staan. tevens vult hij dan niet het gehele scherm maar dat komt door mijn breedbeeld laptop.
maar dat is tegenwoordig wel standaard dacht ik bij pc en laptop.
zet ik hem dan op 125% dan is het wel goed te lezen maar moet je weer van links naar rechts scrollen......
maar misschien ligt dat aan mij.......

verder is dit de enige site die nooit automatisch weer inlogt als ik b.v. morgen weer op de site kom....
heb ik al eerder aangegeven maar andere forum leden hadden daar geen last van begreep ik.
dat kan, maar waarom wel bij mij en alleen deze site!
als ik iets ergens moet instellen hoor ik het graag.
Gebruikersavatar
Peter
Berichten: 1240
Lid geworden op: 06 mei 2009, 20:47

02 okt 2014, 11:53 0 x

PhpBB is, vind ik, een beetje ingehaald door de tijd. Vanilla Forums is moderner en "frisser". Er is uiteraard nog meer keus maar alleen Vanilla importeert de PhpBB database goed.

De consequentie is wel dat de "gallery" verdwijnt. De foto's verdwijnen dus ook uit topics waar foto's vanuit de gallery gelinkt worden. Ik denk nog na over een oplossing daarvoor. Wil je zeker zijn dat je foto's mee gaan naar het nieuwe forum dan kun je een foto-topic maken en de foto's als attachment bijvoegen, gebruik niet de optie "plaats in bericht".
Gebruikersavatar
HansJan
Moderator
Berichten: 6174
Lid geworden op: 07 okt 2013, 00:42
Locatie: Arnhem
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

02 okt 2014, 12:02 0 x

Kan je naast de moderne en frissere uitstraling iets vertellen over de functionaliteiten / verbeteringen die we kunnen verwachten?

Mbt de opmerking over de foto's: gaan foto's die als bijlage zijn toegevoegd (niet uit de gallery) ook verloren?
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Gebruikersavatar
Peter
Berichten: 1240
Lid geworden op: 06 mei 2009, 20:47

02 okt 2014, 16:36 0 x

Bijlagen gaan mee. Betere zoekfunctie, overzichtelijker, inloggen met Facebook, Uitgebreide profielen.

Ik heb in de phpbb software zelf veel aanpassingen gedaan, dat maakt updaten lastig. Veel gewenste functionaliteit is in Vanilla al aanwezig.
Gebruikersavatar
HansJan
Moderator
Berichten: 6174
Lid geworden op: 07 okt 2013, 00:42
Locatie: Arnhem
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

02 okt 2014, 17:22 0 x

[quote="Peter"]... inloggen met Facebook ...[/quote]

Ik neem aan dat dit een optie is?

Naar de rest ben ik erg benieuwd en prettig dat de foto's meekomen. Anders gaat er een hoop beeldmateriaal in de draadjes verloren.
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Gebruikersavatar
Audi_gekkie
Berichten: 5880
Lid geworden op: 26 jul 2012, 20:35

03 okt 2014, 01:10 0 x

Ziet er goed uit!
Eigenlijk ben nu ook tevreden behalve over de punten die @HansJan in zijn eerste post aangeeft.
Zoekfunctie, alleen foto's plaatsen met lage resolutie en inderdaad dat topicstarter slotje kan plaatsen.
Dat laatste natuurlijk alleen binnen bepaalde onderwerpen, dus niet overal.
Gebruikersavatar
foppe
Berichten: 798
Lid geworden op: 30 mei 2014, 12:22

04 okt 2014, 00:55 0 x

Dat ziet er goed uit hoor Peter.

Het enige wat ik mis nu is een knop voor ongelezen berichten. Ik bekijk het nu in het hoofdscherm, dat wel, maar heb liever een knop.
Gebruikersavatar
Audi_gekkie
Berichten: 5880
Lid geworden op: 26 jul 2012, 20:35

04 okt 2014, 02:49 0 x

[quote="foppe"]Dat ziet er goed uit hoor Peter.

Het enige wat ik mis nu is een knop voor ongelezen berichten. Ik bekijk het nu in het hoofdscherm, dat wel, maar heb liever een knop.[/quote]

Zo iets?
Gesloten