Nieuw forum

Forum nieuws en aankondigingen
Gebruikersavatar
Peter
Berichten: 1240
Lid geworden op: 06 mei 2009, 20:47

11 okt 2014, 17:29 0 x

Het nieuwe forum is online ! Nieuwe software, een frisse look. De afgelopen weken ben ik druk geweest met testen, vooral van de conversie van het oude forum en het vertalen. Het overzetten van de bijlagen naar het nieuwe forum was de lastigste klus, dit is voor zover ik kan zien voor het grootste deel gelukt.
De foto's uit de persoonlijke albums zijn niet geconverteerd maar wel bewaard. Ik ga proberen om hier iets voor te maken zodat ze in de originele post teruggeplaats kunnen worden. (SQL experts zijn uitgenodigd om mee te denken !)
Tap-a-talk doet het (nog) niet. Moet ik nog uitzoeken.
Kom je dingen tegen, meld ze dan in deze discussie. Kijk rond, probeer dingen uit etc. Succes !
Gebruikersavatar
foppe
Berichten: 798
Lid geworden op: 30 mei 2014, 12:22

11 okt 2014, 20:42 0 x

Hoi Peter, 
Het is een heel nieuw jasje, je hebt er vast veel tijd in gestoken. Het moet even wennen, maar vind het invulscherm erg handig, een goede verbetering !


Kan je alle posts in chronologische volgorde tonen?  Laatste berichten bovenaan?Dat zie ik nu niet nl. en dat mis ik nu wel. 
Gebruikersavatar
TDI3
Berichten: 70
Lid geworden op: 15 feb 2014, 12:19

11 okt 2014, 23:35 0 x

Hallo Peter ,
Allereerst : klasse het werk dat je verzet . K lees het forum met erg veel plezier . .
Als tweede : de suggestie die Foppe doet ( posts in chronologische volgorde )  vond k ook erg handig . Kon k zo de nieuwe
posts in een blik overzien .
Verders ook :  erg handig  de vereenvoudigde manier om te kunnen reageren .  Prima .
Succes bij al je verdere werk aan deze site.
Grt  TDI3
Gebruikersavatar
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid
Berichten: 3779
Lid geworden op: 04 feb 2012, 16:45
Locatie: Rhenen
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

12 okt 2014, 08:37 0 x

Het lijkt wel een winkel met een kompleet nieuwe indeling, even zoeken dus, het ziet er strak en gelikt uit.
De zoekfunctie werkt hier gelukkig goed, er komen veel resultaten uit ... 
Wat ik nog mis:
Een helpfunctie, beschrijving voor alle nieuwe mogelijkheden;Hoe kan ik een voorgaand bericht quoten;
hoe kan ik emoticons gebruiken ;-)
De laatst geplaatste berichten komen niet bovenaan, daar staan eerst nog de aankondigingen boven, kanvoor de aankondigingen geen aparte tab worden gemaakt?
Ik moet nu wel heel veel scrollen om alles te kunnen lezen, is hier nog iets aan te doen?
Even een testplaatje ingevoegd:
Afbeelding


 Edit: even naar het bewerkingsknopje (tandwieltje rechtsboven het reaktieveld) gezocht, zie trouwens dat ik maximaal een uur heb om eventueel iets te wijzigen? En ik zie wat extra tekens     "> verschijnen onder de foto, die ik niet weg kan krijgen. 
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot :)
Gebruikersavatar
koop9
Berichten: 1285
Lid geworden op: 20 aug 2012, 20:19
Locatie: Zandvoort
Motortype: (nog) geen Audi A2

12 okt 2014, 10:21 0 x

ziet er goed uit peter!
moet veel werk geweest zijn waarvoor dank.
ook ik sluit mij aan bij de opmerking van foppe en TDI3 dat ik de overzichtspagina mis waar je in 1 keer de ongelezen berichten kan zien, die was meer dan handig want dan hoef je niet het hele forum door.
verder zie ik veel potentie in deze nwe lay out!
Gebruikersavatar
Peter
Berichten: 1240
Lid geworden op: 06 mei 2009, 20:47

12 okt 2014, 10:46 0 x

Het uploaden van foto's heb ik gefixt, gebruik hiervoor het knopje in de balk boven het reactieformulier.
Gebruikersavatar
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid
Berichten: 3779
Lid geworden op: 04 feb 2012, 16:45
Locatie: Rhenen
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

12 okt 2014, 11:03 0 x

Uploaden van foto's gaat nu wel goed, vorige reaktie is door mij niet meer te wijzigen ...
Afbeelding
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot :)
Gebruikersavatar
Peter
Berichten: 1240
Lid geworden op: 06 mei 2009, 20:47

12 okt 2014, 11:58 0 x

Werkt prima zie ik !
Todo:
Sorteren: ik weet niet wat er precies bedoeld wordt, kan iemand een link posten en daarbij aangeven wat er gesorteerd moet worden ?Extra info: Motor, bouwjaar, kleur en woonplaats moeten getoond worden onder de avavatar.
Algemeen: kijk eens bij je 'notificatie instellingen', je kunt daar veel dingen instellen.
Gebruikersavatar
Peter
Berichten: 1240
Lid geworden op: 06 mei 2009, 20:47

12 okt 2014, 13:09 0 x

Citeren: klik in het reactievlak, selecteer de tekst in het bericht dat je wilt quoten met je muis. Klik vervolgens op de citaatknop die naast je cursor verschijnt.
Gebruikersavatar
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid
Berichten: 3779
Lid geworden op: 04 feb 2012, 16:45
Locatie: Rhenen
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

12 okt 2014, 13:39 0 x

<a title="Peter_Audi_A2" href="/profile/1352/Peter_Audi_A2" class="PhotoWrap">Afbeelding</a>Peter said:
Citeren: klik in het reactievlak, selecteer de tekst in het bericht dat je wilt quoten met je muis. Klik vervolgens op de citaatknop die naast je cursor verschijnt.

<font face="Arial, Verdana" size="2"><font face="Arial, Verdana" size="2"><span style="line-height: normal;">Citaatknop werkt goed, maar het is lastig om daar vervolgens tekst onder te zetten, kan het invoerveld worden vergroot?</font>
http://www.audi-a2.nl/discussions</span></font>
<font face="Arial, Verdana" size="2">
</font><font face="Arial, Verdana" size="2">Bij deze link zie je bij de keuze van recent discussions eerst de [aankondigings]-topics, en daarna pas de gewone discussie-topics. Kan voor de aankondinginstopic geen apart tabje worden gemaakt?</font><font face="Arial, Verdana" size="2">
</font><font face="Arial, Verdana" size="2">Heb trouwens even bij de autogegevens gekeken, blijkt dat ik nu een zwarte A2 uit 2000 heb ipv een Color Storm uit 2003 ...</font><font face="Arial, Verdana" size="2">Is hier met converteren iets fout gegaan?</font>
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot :)
Gesloten