Veelgestelde vragen

Forum nieuws en aankondigingen
Gebruikersavatar
Blinq#4
Berichten: 17
Lid geworden op: 30 apr 2018, 13:49
Locatie: Waalwijk
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

15 feb 2019, 22:43 0 x

Het is een gegeven dat van de A2 de bedienknoppen beschadigen.
Heeft iemand daarvoor een oplossing...ik bedoel: zijn ze op enige wijze van nieuwe symbolen te voorzien bijv. : slijtvaste stickers.!? :warn: :warn:
Gebruikersavatar
Blinq#4
Berichten: 17
Lid geworden op: 30 apr 2018, 13:49
Locatie: Waalwijk
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

15 feb 2019, 22:47 0 x

Als je met jouw A2 een lekke band krijgt.........wat kun je dan doen?
Het blijkt dat dit statistisch sporadisch voorkomt..!!
En als het jou dan toch overkomt ....?
Wat is jullie ervaring? :innocent:
Gebruikersavatar
Blinq#4
Berichten: 17
Lid geworden op: 30 apr 2018, 13:49
Locatie: Waalwijk
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

15 feb 2019, 22:50 0 x

Ik heb op mijn verzekering een ruitverzekering....maar zijn de voor of achterruit nog wel leverbaar in geval dat het nodig is?
Graag uw reactie! :huh:
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 2138
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Hoorn
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

15 feb 2019, 22:59 0 x

1 Stickers zijn via Ali Express volop leverbaar.....
maar wel eerst goed ontvetten en soms laten ze toch los.
Daarom kiezen vele voor oude knoppen van de eerste 2 jaren toen het nog hard plastic was en halen die op de sloop.

2 Lekke band, vaak lukt pompen en flesje met smurrie of stuur mijn een Pb voor reserve wiel, heb er nog 2 liggen.... doen ze wel vaker.

3 De WA+ heb ik ook, en ramen blijven gewoon leverbaar, de Audi 100 uit 1973 en 1980 waren ook nog leverbaar, zelfs de NSU Ro 80 dus onze populaire A2 blijven ze zeker nog jarenlang maken.

4 Lees eens vele oude berichten of gebruik de zoek mogelijkheid rechts boven, de 1e vraag is maar paar weken terug langs gekomen.
Gebruikersavatar
Blinq#4
Berichten: 17
Lid geworden op: 30 apr 2018, 13:49
Locatie: Waalwijk
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

16 feb 2019, 23:36 0 x

Bedankt voor Uw reactie!
Gebruikersavatar
Blinq#4
Berichten: 17
Lid geworden op: 30 apr 2018, 13:49
Locatie: Waalwijk
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

17 feb 2019, 22:19 0 x

Graag zou ik mij willen behoeden van diefstal van mijn “quatro”aluminium velgen!
U hoopt het niet mee te maken: Auto netjes rustend op 4 houten blokken!?
Mijn vraag aan U leden:
“ Hoe is dit technisch te voorkomen en hoe kan ik het aanschaffen!”

Mvgroet, :flushed:
Gebruikersavatar
jaapje
Audi A2 clublid
Berichten: 995
Lid geworden op: 04 apr 2016, 22:30
Locatie: Zutphen
Motortype: (nog) geen Audi A2

17 feb 2019, 23:38 2 x

Naar Lukas rijden( de A2 dokter) en hem vragen om verschillende anti diefstal boutjes. Die heeft ie nog wel liggen.
Wil je meer zekerheid dan vul je de antidifstalboutjes op met polyester plamuur of epoxy...... dan heb je gelijk zelf ook een probleem😀
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 2138
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Hoorn
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

18 feb 2019, 10:10 1 x

Ik rij nu met diefstal gevoelige telefoons!

En iemand anders met 3 verschillende slot bouten per wiel....
Leuk voor Kwik Fit die minder Kwik word na op elk wiel telkens de juiste slotmoer vinden.
Daarom had ik er een kleurtje oude bij stip lak op gedaan dus 3 kleurtjes per wiel.

Alleen dure wielen die erg prijzig zijn in de winkel worden gestolen.
Ik heb nog niemand gehoord die standaard 5 of 6 spaken kwijt raakte!
Gebruikersavatar
Blinq#4
Berichten: 17
Lid geworden op: 30 apr 2018, 13:49
Locatie: Waalwijk
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

04 mar 2019, 21:26 0 x

Hallo A2...Rrrrs,

Ik heb immiddels begrepen dat MAF en MAP zeer veel vage motorklachten kan veroorzaken.
Omdat het hier om software sturing naar computer gaat zijn de input in vorm van spanning/weerstand zeer kritisch.
Zijn er mensen die voor de MAF van 1.6 benzine de statinair spanning weten...en de MAP spanning bij statinair.
Het blijkt dat verschillende leveranciers van dit onderdeel verschillende resultaten geven...wat dus degelijk problemen oproept!
Graag uw ervaringen.
;)
Gebruikersavatar
jaapje
Audi A2 clublid
Berichten: 995
Lid geworden op: 04 apr 2016, 22:30
Locatie: Zutphen
Motortype: (nog) geen Audi A2

04 mar 2019, 23:25 0 x

Ik denk dat er maar weinig mensen zijn die daar een antwoord op kunnen geven. De vraag is ook nog als je het wel weet welke kant je dan moet zoeken, geeft de ecu een te lage/ hoge spanning af of heeft de sensor te veel / te weinig weerstand.
Op het Duitse forum zijn wel een paar A 2 rijders actief met meetwaardes bezig.
Het begint m.i. met iets waarmee je de motorcomputer uit kan lezen, daar is al veel over geschreven op het forum wat er voor mogelijkheden er zijn.
De MAF sensor bij de FSI moet bij stationair lopen met de airco aan ongeveer op 2,25 gram/ sec zitten en dan liefst ook nog een beetje stabiel blijven.
Met de airco uit nog iets minder. ( lager toerental en minder belasting).
Meet je boven de 3,5 gram/ sec dan wordt het tijd om eens een andere MAF sensor te proberen.
Heb je niet iets om uit te lezen dan wil Lukas, de A2Dokter dat ook wel doen toch?
Plaats reactie