Quickstart functies nieuwe forum

Forum nieuws en aankondigingen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Spinazie
Forum beheerder
Berichten: 982
Lid geworden op: 15 jan 2018, 11:45
Locatie: Nijmegen
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

16 jan 2018, 10:20 1 x

V: Ik kan niet meer inloggen met mijn oude gebruikersnaam!
A: De wachtwoorden zijn gereset. Klik op wachtwoord vergeten om je wachtwoord opnieuw op te vragen, met behulp van je oude gebruikersnaam en email. Weet je je email niet meer of werkt deze niet meer? Stuur een mailtje met je gebruikersnaam naar info@audi-a2.nl en wij helpen je verder.

V: Hoe vul ik mijn profiel in?
A: Goed dat je er aan denkt! Ga naar je gebruikerspaneel en vervolgens naar het tabblad “profiel”. Hier staan de profielvelden die je kunt invullen.

V: Zou graag mijn wachtwoord willen veranderen.
A: Klik rechtsboven op je forumnaam, Gebruikerspaneel, Profiel, Wijzig accountinstellingen.

V: Hoe plaats ik een profielafbeelding/avatar?
A: Ga naar je gebruikerspaneel, vervolgens het tabblad “profiel”, en klik op “Wijzig avatar”. Voor het beste resultaat gebruik je een vierkante afbeelding, deze wordt automatisch verkleind naar 100 bij 100 pixels. Bij een “brede” foto (niet vierkant) valt bijvoorbeeld de onderkant weg. Probeer rustig wat uit. De foto mag niet groter dan 1 megabyte zijn. Merk op dat de foto niet in zijn volle omvang getoond kan worden. Hij blijft na het uploaden beperkt tot 100x100.

V: Hoe plaats ik een bericht?
A: klik op de hoofdpagina een categorie aan waar je de post wilt plaatsen (bijvoorbeeld “aankooptips”). Klik vervolgens redelijk bovenaan de pagina, onder “Aankooptips” op “Nieuw onderwerp”. Hierna kun je je bericht typen, en klik vervolgens op het knop "verstuur" om het bericht te plaatsen.

V: Hoe plaats ik afbeelding/bijlage bij mijn bericht?
A: Als je je bericht aan het typen bent (zie ook vraag hierboven), klik op de "Bijlagen" knop onder het tekstvak waar je in aan het typen bent, nog onder de knoppen "Bewaar concept", "Voorbeeld", en "Verstuur". Klik dan op "Bestanden toevoegen" en selecteer de foto's of andere bijlagen die je in je tekst wilt toevoegen.

bijlagen.png
bijlagen.png (55 KiB) 26643 keer bekeken

V: Hoe stuur ik iemand een persoonlijk bericht (oftewel een PB)?
A: Klik op naam van degene die je een bericht wilt sturen. Vervolgens staat er onder heb kopje “Contacteer gebruikersnaam” het kopje “Verstuur privebericht”. Je krijgt als je hierop klikt een scherm met meerdere opties, maar alleen het onderwerp en berichttekst zelf zijn nodig voor het versturen van een bericht.
Zie ook ucp.php?i=pm&folder=inbox.

V: Ik krijg een email als iemand op mijn post reageert, dit wil ik liever niet!
A: Deze instelling kun je veranderen in je gebruikspaneel. Ga vervolgens naar forumvoorkeuren -> wijzig notificatie opties, en klik de vinkjes weg bij emails.

V: Ik wil iemand bedanken voor zijn post, maar wil er ook geen heel nieuw bericht voor plaatsen
A: Klik op het duimpje bovenin de post. De poster ontvangt automatisch een notificatie.

V: Ik mis informatie die op het oude forum wel zichtbaar was.
A: Laat ons weten waar het om gaat, zodat wij kunnen kijken wat we kunnen doen. In de tussentijd kun je op http://archief.audi-a2.nl kijken, hier staat een (alleen lezen) kopie van het oude forum.

V: Het wit doet pijn aan mijn ogen! Hoe krijg ik de donkere kleuren van het oude forum weer terug?
A: Ga naar je gebruikerspaneel, en vervolgens naar het tabblad "Forumvoorkeuren", en zoek hier het kopje "Forum stijl". Hier kun je wisselen tussen een licht en een donker thema, die wat meer van het oude forum wegheeft. Zie ook ucp.php?i=179.

V: Hoe geef ik de notificaties een gelezen markering?
A: Je kunt ze direct gelezen markeren door op het cijfer naast Notificaties te klikken. Of je klikt op Notificaties en selecteert bovenin "Markeer alle notificaties gelezen".
ucp.php?i=ucp_notifications&mode=notifi ... n=54fd5fb4

V: Hoe krijg ik een snel overzicht van alle actuele discussies?
A: Klik linksbovenin op Snelle Links, Actieve onderwerpen: search.php?search_id=active_topics

V: Mijn foto's worden gedraaid weergegeven, hoe kan ik dit oplossen?
A: Dit is een bug in de forumsoftware en kan op de volgende manieren worden opgelost:

In Windows 10, open de foto in de Foto's App. Klik in de bovenste balk op "Bewerken en maken", gevolgd door Bewerken. Kies "Bijsnijden en draaien". Als de foto gedraaid wordt weergegeven, dan kan je deze hier in de juiste positie draaien. Daarna is een (kleine) aanpassing op de oorspronkelijke hoogte/breedte (zogenaamde croppen) voldoende om de foto wel goed te kunnen tonen op het forum. Sla de wijzigingen op en upload het bestand opnieuw in je post.

Apple gebruikers gebruiken overwegend andere software voor het bewerken van foto's, maar het croppen moet afdoende zijn voor een correcte weergave.

V: Mijn foto's worden te groot weergegeven, hoe kan ik dit aanpassen?
A: Het formaat van de foto kan je bijv. aanpassen met de Paint 3D App. Klik met rechtermuisknop op de foto, kies Openen in Paint3D. In Paint3D, klik in de balk op Canvas. Aan de rechterzijde kan je nu het formaat aanpassen. De hoogte/breedteverhoudingen zijn standaard vergrendeld, een goede breedte voor liggende foto's is 1024, voor staande foto's 600. Wijzigingen opslaan, foto opnieuw uploaden naar je post.

V: Ik reageer op een ontvangen privébericht, maar dit blijft in map "Postvak uit" staan! Hoe krijg ik dit bericht alsnog verzonden?
A: Zodra de ontvanger het bericht heeft geopend verdwijnt het naar "Verzonden berichten".

V: Hoe krijg je/ik een slotje op een door mij gestart onderwerp/vraag/discussie?
A: Dat kan op verzoek door één van de Moderators op dit forum worden verzorgd.

Deze lijst zal verder worden aangevuld naarmate er meer informatie beschikbaar is.

Heb je verder nog vragen? Stel ze hier!
Gebruikersavatar
HansJan
Moderator
Berichten: 6174
Lid geworden op: 07 okt 2013, 00:42
Locatie: Arnhem
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

19 aug 2019, 18:46 5 x

We hebben het aantal actuele berichten in het startscherm verhoogd van 7 naar 10. Mogelijk draagt dit bij aan verbeterd overzicht van de actieve topics.
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Plaats reactie