Ik heb een frustrerend probleem en dat is een steeds wegvallende DAB ontvangst. Voorheen had ik een audio radio erin en stoorde als dat ding zijn ontvangst kwijtraakte en dan hoor ik ruis. Nu heb ik een Alpine CDE-205 DAB (± 200 euro) met een Pioneer DAB+ windscreen antenna - CA-AN-DAB.001 (± 33 euro) en dat is een gezamenlijke bedrag met montage van bijna 400 euro. Dan zou je denken dan heb je het technisch goed voor elkaar door auto radio firma laten inbouwen.....maar niets is minder waar.
Met de DAB ontvanger sta je op de oprit en de ene zender na de andere kun je ontvangen. En het klinkt allemaal perfect. Maar het luisteren onderweg is een crime want je bent de straat nog niet uit of het is stil en hij is aan het zoeken! En dan doet hij het weer een paar minuten of tot aan de snelweg en dan is het weer mis weer weg. En zo gaat dat op een ritje van een half uur wel een keer of 6!
Heeft hier iemand ervaring mee? En zo ja hoe heb jij het zo gemaakt dat je goede ontvangst blijft houden of heb ik gewoon de verkeerde radio gekocht!? Ik dacht DAB is de toekomst en vond wel handig dat op Bluetooth je de telefoon op kon nemen nou schijnt ook niet alles te zijn want ben regelmatig slecht verstaanbaar maar hoor de ander wel goed. Dus alles bij elkaar eigenlijk een miskoop die Alpine met de vooruit antenne.
Iemand een idee hoe ik de ontvangst STERK kan verbeteren zodat ontvangst met sprongen vooruit gaat?
En ik weer met veel plezier naar mijn radio luister...

Ik hoor het graag ik ben bijna zover dat ik hem er weer uit laat halen en dat is toch eigenlijk niet de bedoeling.
Groeten Johan