Ter voorbereiding op de overgang naar nieuwe forum-software het volgende dringende verzoek aan jullie:
Willen jullie foto's in je persoonlijke album die je hebt gebruikt in een bericht rechtstreeks als bijlage in het betreffende bericht plaatsen ? En dus niet als link naar het album.
Bij de conversie gaan deze foto's namelijk niet mee naar de nieuwe forum-software. Het zou jammer zijn als de foto's bij veel berichten verloren zouden gaan.
Het is voor ondoenlijk om dit alleen te doen, als iedereen z'n eigen berichten update, dan kunnen we sneller over naar een forum.
Alvast bedankt voor jullie medewerking !
Voorbereiden overgang nieuwe forum-software
Nogmaals dit verzoek in de kijker. In de vakantietijd heeft vast iedereen tijd genoeg om dit klusje te klaren. :mrgreen:
Peter, voor wanneer moeten we onze foto's omgezet hebben?
Ik had graag dit topic sticky gemaakt, maar dat lijkt niet te kunnen?
Peter, voor wanneer moeten we onze foto's omgezet hebben?
Ik had graag dit topic sticky gemaakt, maar dat lijkt niet te kunnen?
Vandaag mijn (belangrijkste) album afbeeldingen omgezet naar bijlagen. Op zich valt ook dit erg mee:
- Ervan uitgaande dat je de foto's niet al elders overzichtelijk bij elkaar hebt, alle foto's stuk voor stuk uit het album downloaden en op je PC opslaan met het nummer uit het album.
- Je berichten nalopen waarin de foto's als album-tag worden gebruikt. Hier de betreffende foto('s) telkens als bijlage(s) uploaden (onderaan editor, "bijlage toevoegen").
- De bestaande [ album ] 100 [ /album ] tags vervangen door op de juiste plaats te kiezen voor "Bijlage toevoegen" en de juiste bijlage, er verschijnt dan [ attachment... ] [ /attachment ].
- Controleer ("voorbeeld") en bevestig.
- De volgorde van je post (alinea's) wordt wel nog vernaggeld in de weergave in de browser. Dit heeft echter met de forumsoftware te maken. Via Tapatalk bijv. is de weergave wel goed. Ik zou niet gaan proberen dit te corrigeren, vermoedelijk (hopelijk) is het met de nieuwe forumsoftware weer in orde.