Geen virus op Audi-a2.nl

Meningen over, tips voor en kritiek op audi-a2.nl
Plaats reactie
Peter

24 mei 2010, 11:35 0 x

Via Twitter werd ik gisteravond geinformeerd door LvW65 dat er problemen waren met het forum (dank daar voor !). Ik heb vrijwel onmiddelijk de oorzaak gevonden en hersteld.

Wat is er gebeurd:

Een "hacker" maar meer waarschijnlijk een "scriptkiddie" heeft gebruik gemaakt van een lek in de Portal software en heeft op die manier de zogenaamde .htaccess file op de server kunnen manipuleren. Hierdoor werd je ongewild doorgestuurd naar een geinfecteerde site. Ik heb dit inmiddels hersteld door de file read-only the maken, ik verwacht snel een definitieve fix van de maker van de portal software.

Voor de goede orde:

Er is geen toegang geweest tot jullie persoonlijke gegevens of password (het password is voor niemand leesbaar, ook niet voor de beheerder, omdat het versleuteld opgeslagen wordt).

Mocht je nog steeds virusmeldingen krijgen stuur dan even een PM.

Dank voor jullie opmerkzaamheid !
Pyro_loe
Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)

24 mei 2010, 20:43 0 x

graag gedaan,

het was wel even lastig, want alle mails die ik stuurde naar je kwamen ook als onbezorgbaar retour.
dat ik je via twitter vond was geluk, maar dus wel handig :P

Louis
Johan

25 mei 2010, 23:38 0 x

Ik heb al een paar dagen niet meer gekeken daardoor! Gelukkig is het opgelost, waarvoor dank. ;)
@lf

26 mei 2010, 19:09 0 x

Ik vond het wel vreemd dat mijn vingerafdrukherkenning geen toegang meer gaf tot de site. Die herkende de toegangspagina niet meer! Is nu weer helemaal in orde.
Thck
Motortype: (nog) geen Audi A2

27 mei 2010, 13:30 0 x

Ik heb dit probleem ook ondervonden en hierover via de persoonlijke bricht optie aan Peter een bericht gedaan(niet retour ontvangen maar ook geen reactie gehad).
Het is wel zo dat die leden die geen melding hebben gehad in de afgelopen dagen er verstandig aan doen om hun virusscanner te updaten c.q. te vervangen aangezien deze dan niet goed zijn werk heeft gedaan!

Theo
Peter

27 mei 2010, 14:14 0 x

De mededeling was ook bedoeld als antwoord op de PM's die ik heb gekregen :)

Voor de duidelijkheid, de toegang tot de site werd door sommige virusscanners verhinderd maar mensen zonder virusscanner konden weinig op de site, vrijwel alles werd geredirect naar een site met een nep-virusscanner. De beveiling is aangescherpt en we gaan er vanuit dat het niet weer zal gebeuren.
Thck
Motortype: (nog) geen Audi A2

27 mei 2010, 14:52 0 x

OK,
Alsnog bedankt voor deze reactie.

Theo
Plaats reactie