StaVaZa

Meningen over, tips voor en kritiek op audi-a2.nl
Peter

05 jan 2015, 13:06 0 x

<font color="#606060" face="Roboto, Helvetica Neue, Helvetica, Arial, sans-serif">Stand van zaken tot nu toe:</font><font color="#606060" face="Roboto, Helvetica Neue, Helvetica, Arial, sans-serif">2/ koop9: oude verloren gegane afbeeldingen van oude forum terug plaatsen. </font><font color="#606060" face="Roboto, Helvetica Neue, Helvetica, Arial, sans-serif">>>>> Voor het grootste deel gedaan, foto's die in het "Album" stonden zijn definitief verloren.</font><font color="#606060" face="Roboto, Helvetica Neue, Helvetica, Arial, sans-serif">3/ koop9: pagina lengte in ¨discussies¨ langer maken.</font><font color="#606060" face="Roboto, Helvetica Neue, Helvetica, Arial, sans-serif">>>>> Gedaan.</font><font color="#606060" face="Roboto, Helvetica Neue, Helvetica, Arial, sans-serif">4/ rolf, HansJan, Foppe en vele anderen: Quote ¨knop¨ graag weer terug. (schijnt aan gewerkt te worden, door derden)</font><font color="#606060" face="Roboto, Helvetica Neue, Helvetica, Arial, sans-serif">>>>> In onderzoek, hangt samen het gebruik van de "editor", deze week verschillende editor uitproberen.</font><font color="#606060" face="Roboto, Helvetica Neue, Helvetica, Arial, sans-serif">5/ koop9: als je berichten button aanklikt krijg je een aantal berichten te zien en dan staat onderop een button ¨all berichten¨ , buiten dat er een E mist zie ik graag die button (ook) bovenaan zodat je niet naar beneden hoeft te scrollen bij een ouder bericht dat je zoekt.</font><font color="#606060" face="Roboto, Helvetica Neue, Helvetica, Arial, sans-serif">>>>> Onduidelijk wat hier bedoeld wordt</font><font color="#606060" face="Roboto, Helvetica Neue, Helvetica, Arial, sans-serif">6/ rolf, Foppe: Donkere achtergrond, zoveel rustiger aan de ogen, wordt hier langzaam sneeuwblind van.....</font><font color="#606060" face="Roboto, Helvetica Neue, Helvetica, Arial, sans-serif">>>>> Gedaan.</font><font color="#606060" face="Roboto, Helvetica Neue, Helvetica, Arial, sans-serif">7/ HansJan: documenten aan topics en mailberichten koppelen niet mogelijk</font><font color="#606060" face="Roboto, Helvetica Neue, Helvetica, Arial, sans-serif">>>>> In onderzoek, hangt samen met gebruik van de "editor"</font><font color="#606060" face="Roboto, Helvetica Neue, Helvetica, Arial, sans-serif">8/ HansJan: e-mailberichten van onderwerp voorzien. De berichten hebben nu geen enkele herkenning. Naast de datum ook de tijd voorzien. </font><font color="#606060" face="Roboto, Helvetica Neue, Helvetica, Arial, sans-serif">>>>> Notifactie emails ?</font><font color="#606060" face="Roboto, Helvetica Neue, Helvetica, Arial, sans-serif">9/ HansJan: ledenlijst kent geen filter op eerste letter gebruikersnaam</font><font color="#606060" face="Roboto, Helvetica Neue, Helvetica, Arial, sans-serif">>>>> Proiriteit laag, nice to have.</font><font color="#606060" face="Roboto, Helvetica Neue, Helvetica, Arial, sans-serif">10/ HansJan: URL's worden niet altijd vertaald naar hyperlinks</font><font color="#606060" face="Roboto, Helvetica Neue, Helvetica, Arial, sans-serif">>>>> Voorbeelden ?</font><font color="#606060" face="Roboto, Helvetica Neue, Helvetica, Arial, sans-serif">11/ HansJan: hyperlinks worden niet altijd geopend in nieuwe tab</font><font color="#606060" face="Roboto, Helvetica Neue, Helvetica, Arial, sans-serif">>>>> Gedaan.</font><font color="#606060" face="Roboto, Helvetica Neue, Helvetica, Arial, sans-serif">12/ HansJan: functie "terug naar discussielijst" toevoegen aan een geopend topic. Wanneer je een topic hebt geopend op pagina 2 of verder in de lijst en je wilt terug naar die lijst, dan kan dat alleen met de Backspace toets. Nadeel is dat het laatst geopende topic dan de ongelezen status behoudt. Met functie Discussies keer je automatisch terug naar de 1e pagina van de discussies.</font><font color="#606060" face="Roboto, Helvetica Neue, Helvetica, Arial, sans-serif">Onduidelijk, boven en rechts in het menu kun je terug naar discussies. Waar zou deze knop/link moeten komen ?</font><font color="#606060" face="Roboto, Helvetica Neue, Helvetica, Arial, sans-serif">13/ HansJan, Foppe: E-mailfunctie kent geen datum/tijd notatie, erg onhandig  (zie 8)</font><font color="#606060" face="Roboto, Helvetica Neue, Helvetica, Arial, sans-serif">14/ HansJan: de WYSIWYG functie werkt in alle browsers niet even goed. Op de iPad al helemaal niet en vervallen zelfs alle editopties.</font><font color="#606060" face="Roboto, Helvetica Neue, Helvetica, Arial, sans-serif">15/ Foppe: de WYSIWYG functie werkt niet op Microsoft surface, Ik kan geen tekst invoeren </font><font color="#606060" face="Roboto, Helvetica Neue, Helvetica, Arial, sans-serif">>>>>> Het is schier onmogelijk om elk apparaat te ondersteunen. We gaan deze week verschillende editors proberen.</font><font color="#606060" face="Roboto, Helvetica Neue, Helvetica, Arial, sans-serif">16/ HansJan Foppe: Gaarne de functie "Markeer alles gelezen" herstellen</font><font color="#606060" face="Roboto, Helvetica Neue, Helvetica, Arial, sans-serif">>>>>> In de "Recente discussies" lijst kun je een discussie markeren als gelezen. Bovenin (tandwiel > menu) kun je alles markeren als gelezen.</font><font color="#606060" face="Roboto, Helvetica Neue, Helvetica, Arial, sans-serif">17/ Foppe: foto's geplaatst in het nieuwe forum in mijn howto's die goed waren, doen het niet meer</font><font color="#606060" face="Roboto, Helvetica Neue, Helvetica, Arial, sans-serif">>>>>> Link ? Als deze foto's in het "Album" stonden, zijn ze definitief verdwenen.</font><font color="#606060" face="Roboto, Helvetica Neue, Helvetica, Arial, sans-serif">18/ Foppe: oude pdf bestanden zijn niet mee overgegaan en verloren gegaan</font><font color="#606060" face="Roboto, Helvetica Neue, Helvetica, Arial, sans-serif">>>>> Zie 17. Ik wil liever geen pdf's op mijn server ivm copyright toestanden, er is gratis ruimte genoeg (dropbox etx)</font><font color="#606060" face="Roboto, Helvetica Neue, Helvetica, Arial, sans-serif">19/ Audi_gekkie. mogelijkheid uploaden/downloaden pdf (dubbel, zie 7)</font><font color="#606060" face="Roboto, Helvetica Neue, Helvetica, Arial, sans-serif">>>>> Zie 18</font><font color="#606060" face="Roboto, Helvetica Neue, Helvetica, Arial, sans-serif">20/ Foppe: Bookmarken werkt niet bij: http://www.audi-a2.nl/discussion/2199/l ... font><font color="#606060" face="Roboto, Helvetica Neue, Helvetica, Arial, sans-serif">>>>> Geldt voor bookmarks in het algemeen: in onderzoek</font><font color="#606060" face="Roboto, Helvetica Neue, Helvetica, Arial, sans-serif">21/ HansJan: emoticons worden aan het einde van het tekstvak toegevoegd ipv op de cursorpositie. </font><font color="#606060" face="Roboto, Helvetica Neue, Helvetica, Arial, sans-serif">>>>>> Kan ik niet reproduceren</font><font color="#606060" face="Roboto, Helvetica Neue, Helvetica, Arial, sans-serif">22/ HansJan: Bij voorbeeldfunctie van de editor wordt alleen het bovenste deel van de tekst getoond, naar beneden scrollen is niet mogelijk</font><font color="#606060" face="Roboto, Helvetica Neue, Helvetica, Arial, sans-serif">>>>>> Zie andere opmerkingen over de editor</font><font color="#606060" face="Roboto, Helvetica Neue, Helvetica, Arial, sans-serif">23/ HansJan: Mogelijkheid tot het volledig verwijderen van een reactie. Nu kan alleen de inhoud worden verwijderd. </font><font color="#606060" face="Roboto, Helvetica Neue, Helvetica, Arial, sans-serif">>>>>> Verwijderen van reacties is voorbehouden aan moderators</font><font color="#606060" face="Roboto, Helvetica Neue, Helvetica, Arial, sans-serif">24/ HansJan: Bij het opstellen van een nieuw bericht is het invoer tekstvak met de nieuwe grijze look bijna onzichtbaar. Meer contrast, lijnen of andere markering zou helpen. </font><font color="#606060" face="Roboto, Helvetica Neue, Helvetica, Arial, sans-serif">>>>>> Heeft de aandacht</font><font color="#606060" face="Roboto, Helvetica Neue, Helvetica, Arial, sans-serif">25/ HansJan: na het toepassen van de nieuwe kleuren vallen mij twee dingen op. De knop voor bewerken verdwijnt tegen de achtergrond (was al grijs) en de blokhaken en slash tekens voor het gebruikersprofiel vallen ook weg. Bij forumleden die helemaal geen gegevens hebben ingevuld ziet het er plots wel erg kaal uit.</font><font color="#606060" face="Roboto, Helvetica Neue, Helvetica, Arial, sans-serif">>>>>> Idem</font><font color="#606060" face="Roboto, Helvetica Neue, Helvetica, Arial, sans-serif">
</font><font color="#606060" face="Roboto, Helvetica Neue, Helvetica, Arial, sans-serif">PS: Wat vinden we van deze kleurstelling: singleboard.org ?</font>
Seller

05 jan 2015, 19:15 0 x

@peter ik vindt deze grijze kleur een erg grijze bende worden, wat je aangeeft zou een kleurverschil in de achtergrond en de topics een goed idee zijn. 
koop9
Motortype: (nog) geen Audi A2

05 jan 2015, 20:40 0 x

@Peter 
 Punt 5 wil ik verduidelijken. 
Ik bedoel rechts boven de knop prive berichten (enveloppe). 
Als ik die indruk krijg ik een smalle balk (pop-up) waar de laatste paar ontvangen prive staan, als ik naar beneden scroll staat daar in het blauw ¨all berichten¨ , dit zou ik graag ook bovenaan die smalle pop-up zien staan.  tevens zal met ¨all¨ alle bedoeld worden.

punt 3; lengte pagina ¨discussies¨ is nu  12 berichten lang..... incl 2 sticky´s (regels advertentie plaatsen en handleiding forum) dit moet toch zeker 2x zo lang moeten kunnen? Heb je ook meer ruimte voor advertenties.

punt 23 van hans jan;  de emoticons die je nu hieronder ziet staan heb ik (achteraf) geprobeerd te plaatsen na elke zin die ik hier geschreven heb. maar je ziet waar ze terecht komen.....

#-o ; ;) :^o >:/ :-? @-)
Peter

05 jan 2015, 21:19 0 x

Duidelijk! Ga ik mee aan de slag.
Peter

05 jan 2015, 21:20 0 x

@seller en anderen: zoiets dan singleboard.org ?
foppe

05 jan 2015, 22:06 0 x

Je bent goed bezig Peter, langzaamaan worden de punten aangepakt. 
<div>Punt 17 kan je annuleren. Ik heb net mijn howto's bekeken en mis nu geen foto's. Als ik nog wat tegenkom tzt dan meld ik dat en kunnen we tzt wel fixen.<div><div>

</div></div></div>
Seller

06 jan 2015, 11:49 0 x

@peter, of je exact die kleurstelling moet gebruiken weet ik niet, ik zou de achtergrond deze kleur grijs laten de topic boxen een lichtere kleur grijs of wit geven. 
HansJan
Moderator
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

06 jan 2015, 13:06 0 x

8/ HansJan: e-mailberichten van onderwerp voorzien. De berichten hebben nu geen enkele herkenning. Naast de datum ook de tijd voorzien.
>>>> Notifactie emails ?
De notificatie emails zijn prettig, maar meer overzicht op de forumfunctie is erg gewenst

9/ HansJan: ledenlijst kent geen filter op eerste letter gebruikersnaam
>>>> Proiriteit laag, nice to have.
Prima

10/ HansJan: URL's worden niet altijd vertaald naar hyperlinks
>>>> Voorbeelden ?
Niet direct meer, maar zal erop letten.

11/ HansJan: hyperlinks worden niet altijd geopend in nieuwe tab
>>>> Gedaan.
Thx

12/ HansJan: functie "terug naar discussielijst" toevoegen aan een geopend topic. Wanneer je een topic hebt geopend op pagina 2 of verder in de lijst en je wilt terug naar die lijst, dan kan dat alleen met de Backspace toets. Nadeel is dat het laatst geopende topic dan de ongelezen status behoudt. Met functie Discussies keer je automatisch terug naar de 1e pagina van de discussies.
Onduidelijk, boven en rechts in het menu kun je terug naar discussies. Waar zou deze knop/link moeten komen ?

16/ HansJan Foppe: Gaarne de functie "Markeer alles gelezen" herstellen
>>>>> In de "Recente discussies" lijst kun je een discussie markeren als gelezen. Bovenin (tandwiel > menu) kun je alles markeren als gelezen.
Nog niet eerder gezien, werkt.

21/ HansJan: emoticons worden aan het einde van het tekstvak toegevoegd ipv op de cursorpositie.
>>>>> Kan ik niet reproduceren
Zie voorbeeld van @koop9

23/ HansJan: Mogelijkheid tot het volledig verwijderen van een reactie. Nu kan alleen de inhoud worden verwijderd.
>>>>> Verwijderen van reacties is voorbehouden aan moderators
Ik bedoel verwijderen van eigen reactie als dit jouw laatste bijdrage is aan het draadje en je deze ongedaan wilt maken. Nu kan je alleen de tekst verwijderen en blijft een leeg vlak achter.

PS: Wat vinden we van deze kleurstelling: singleboard.org ?
Meer contrast tussen de diverse secties zou enorm helpen om e.e.a. meer leesbaar / herkenbaar te maken. Kleurstelling op singleboard.org zou ik niet toepassen, maar de contrasten zouden we wel kunnen proberen.

PS: waarom nou weer een nieuw draadje? Vervolg van de discussie en opmerkingen zal nu in deze worden voortgezet, ik snap dat niet.
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Peter

06 jan 2015, 15:57 0 x

- Nieuw draadje om actuele punten af te handelen.
- Reacties verwijderen, ook de eigen, is voorbehouden aan de moderators. Bewerken van de eigen reacties kan tot 1 maand na plaatsen. We hebben wel eens leden gehad die na verkoop van de A2 eisten dat hun bijdragen werden verwijderd en/of zelf handmatig al hun bijdragen gingen bewerken/
- Er zijn een aantal voorgedefinieerde kleurschema's, ik denk dat we daar een keuze uit moeten maken.
Peter

06 jan 2015, 16:13 0 x

Test: donker thema.
Plaats reactie