Mijn vriendin gaat in september terug de schoolbanken in. Alleen staan die schoolbanken op 65 km van ons huis. Gevolg: i.p.v de huidige 12000 zullen we naar de 30000 kilometer per jaar gaan. Het omslagpunt van de diesel ruim voorbij. Maar: Er zitten enkele krassen en een klein deukje in de lak (met dank aan de anoniem gebleven collega parkeerders en een KL#$@ met een sleutel), Er moeten nieuwe zomerbanden en velgen op (winterbanden liggen om de oude velgen) de remschijven en dus ook de blokken moeten worden vervangen en het stuurhuis kraakt.
Ik heb de volgende opties:
- De auto zo verkopen voor een laag bedrag (A2 1.4 benzine 2001).
- De auto opknappen voor 1500 euro (schade 700, bandjes/velgen 400 en remmerij 400) en verkopen voor een iets hoger bedrag.
- De auto lekker houden, nw banden/remmen eronder en de schade laten zitten tot betere financiele tijden.
Want je zult altijd zien dat ik erbij inruil (A2 TDI of Lupo TDI 3L) ook nog eens een x-aantal euro's bovenop moet leggen. En waarschijnlijk heeft die TDI een fiks hogere kilometerstand dan de 117000 die de mijne heeft gelopen.
Wat zouden jullie doen?
PS. Ben niet heel handig, maar ook geen totale kluns, heb het idee opgevat om in het kader van kostenbesparing zelf de remmen te gaan vervangen. Verstandig?
Dilemma..wat zouden jullie doen?
[quote="XdB"]Ik heb de volgende opties:
Wat zouden jullie doen?
PS. Ben niet heel handig, maar ook geen totale kluns, heb het idee opgevat om in het kader van kostenbesparing zelf de remmen te gaan vervangen. Verstandig?[/quote]
Ik zou deze auto houden, nw banden eronder en nieuwe remmen. Op jaarbasis scheelt het bij 30k met een 1.4 diesel zo'n 500 euro, dat is nog goed te overzien. Belangrijkste is volgens mij dat je de auto die je nu hebt kent, en weet dat hij het nog wel een poosje vol houdt. Koop je een andere auto dan is de kans erg groot dat je daar eerst ook de nodige euro's in mag investeren. Die deukjes en krassen zijn jammer, maar 't zou mij de 700 euro niet waard zijn.
Remmen zou ik zelf doen, is geen lastige klus, op www.a2-freun.de staat vast een goede handleiding zodat je voorbereid aan de slag kan.
Wat zouden jullie doen?
PS. Ben niet heel handig, maar ook geen totale kluns, heb het idee opgevat om in het kader van kostenbesparing zelf de remmen te gaan vervangen. Verstandig?[/quote]
Ik zou deze auto houden, nw banden eronder en nieuwe remmen. Op jaarbasis scheelt het bij 30k met een 1.4 diesel zo'n 500 euro, dat is nog goed te overzien. Belangrijkste is volgens mij dat je de auto die je nu hebt kent, en weet dat hij het nog wel een poosje vol houdt. Koop je een andere auto dan is de kans erg groot dat je daar eerst ook de nodige euro's in mag investeren. Die deukjes en krassen zijn jammer, maar 't zou mij de 700 euro niet waard zijn.
Remmen zou ik zelf doen, is geen lastige klus, op www.a2-freun.de staat vast een goede handleiding zodat je voorbereid aan de slag kan.
Jammer van de schade, maar voor €700 zou ik die ook lekker laten zitten. Je kan kiezen voor een oppervlakkig behandeling zodat de kleinste krasjes weg zullen vallen.
Het vertrouwen om voor €500/jaar je eigen vertrouwde benzine versie te blijven rijden zou mij wel aanspreken.
Ook vind ik dat de A2/Lupo 3L auto's meestal voor een te hoog bedrag weggaan. Mensen hebben zomaar €2000 over om wegenbelasting vrij te rijden. Tsjah dan duurt het wel even voordat je daadwerkelijk goedkoper rijd.
Het vertrouwen om voor €500/jaar je eigen vertrouwde benzine versie te blijven rijden zou mij wel aanspreken.
Ook vind ik dat de A2/Lupo 3L auto's meestal voor een te hoog bedrag weggaan. Mensen hebben zomaar €2000 over om wegenbelasting vrij te rijden. Tsjah dan duurt het wel even voordat je daadwerkelijk goedkoper rijd.
-
IK zou hem ook houden je weet nu wat je hebt en je weet niet wat je weer krijgt en voor die 500 euro per jaar zou ik zeker niet van auto veranderen.
De A2 is zo zuinig dat de gevoeligheid voor de brandstofkosten niet zo groot is. De benzineversie zal per 100 km ongeveer 3 euro meer kosten, daarvoor weer een slok minder wegenbelasting. Ik ga mee met de heersende mening: je weet nu wat je hebt, alles wat moet gebeuren is simpel oplosbaar. Lekker aanpakken en doorrijden, zou ik zeggen.
Xander ik zit ook met het zelfde dilemma!
Ik zat ook te twijfelen om een diesel te kopen. Maar voor die paar tientjes in de maand die je gaat besparen, moeite niet waard. Want je weet nooit wat je koopt. Nu weet je tenminste waar je aan toe bent. Indien je auto technisch nog goed is en je er nog tenminste een paar jaar in wilt doorrijden. Zou ik hem niet weg doen.
Ik zat ook te twijfelen om een diesel te kopen. Maar voor die paar tientjes in de maand die je gaat besparen, moeite niet waard. Want je weet nooit wat je koopt. Nu weet je tenminste waar je aan toe bent. Indien je auto technisch nog goed is en je er nog tenminste een paar jaar in wilt doorrijden. Zou ik hem niet weg doen.
Dank voor julie input!
Gelukkig zitten jullie allemaal op dezelfde lijn als ik.
Technisch is de auto verder prima in orde, nieuwe schoenen en remmen en we kunnen weer goed vooruit!
Nou ben ik op het forum het volgende adres tegengekomen voor onderdelen:
http://catalogue.auditeileshop.de/deu/Audi_A2_8Z.htm
Is dit een betrouwbaar (lees goedkoop en kwalitatief ok) adres?
Gelukkig zitten jullie allemaal op dezelfde lijn als ik.
Technisch is de auto verder prima in orde, nieuwe schoenen en remmen en we kunnen weer goed vooruit!
Nou ben ik op het forum het volgende adres tegengekomen voor onderdelen:
http://catalogue.auditeileshop.de/deu/Audi_A2_8Z.htm
Is dit een betrouwbaar (lees goedkoop en kwalitatief ok) adres?