econ knopje

Algemene discussie over de A2
Plaats reactie
Menno

28 apr 2010, 14:51 0 x

Laatse vraag van vandaag:

beetje lomp maar ik vraag het toch maar even, is de compressor uit als het rode lampje van dit knopje brand, of is deze dan juist aan als het lampje brand...?

:?: :idea:

Menno
@lf

28 apr 2010, 20:18 0 x

Als het econ lampje brandt dan is de compressor uit. Je merkt het ook wel aan de uitgeblazen lucht uit de roosters.
Thck
Motortype: (nog) geen Audi A2

29 apr 2010, 14:13 0 x

De juiste benaming is aircopomp, compressor is hier niet op zijn plaats.

Theo
Woco

20 apr 2011, 20:40 0 x

Wanneer ik onderweg ben en van de auto stand de econknop indruk komt er een ontzettende
"zweetlucht" het interieur in. Iemand enig idee wat dit kan zijn?
We hebben het interieurfilter onder het dashboard onlangs al vervangen
Thck

20 apr 2011, 21:08 0 x

Dit zijn bacteriën die welig tieren bij je condensor (onderdeel van je aircocircuit).

In een goede automaterialenzaak kun je spuitbusjes kopen (rond de € 10 tot € 15,-) waarmee je die bacteriën kunt elimineren waardoor je deze lucht (stank) een tijdlang niet meer ruikt.

Je kunt het op 2 manieren doen, rechtstreeks (motorkap verwijderen en in de luchtoevoeropening leegspuiten terwijl de airco en aanjager aanstaan), dit is de meest effectieve wijze of via het interieur (motor laten draaien, airco aan en de luchttoevoer op de re-circulatiestand zetten en de aanjager aan, dan het spuitbusje in het midden van de auto plaatsen en aan zetten, (zit een speciale stand op waardoor deze open blijft staan). Dit zal een paar minuten duren voordat het leeg is gespoten, vervolgens nog een aantal minuten zo laten draaien zodat alles goed circuleerd en dus bij je verdamper komt.
Daarna even deuren tijdje open en goed luchten.

Ik doe dit ieder jaar even en heb dan het hele seizoen geen probleem meer.

Het is wel aan te raden om na gebruik van de airco deze een minuut of 10 voor einde rit weer op "eco" te zetten zodat de zaak goed droog kan blazen, dan heb je er ook minder last van.

Theo
Woco

20 apr 2011, 21:29 0 x

Theo,

dank voor deze reactie.
Wat mij echter verbaasd is dat wij vorige week vrijdag de airco hebben laten reinigen bij de audi dealer...
kan dit hier iets mee te maken hebben?
Thck

20 apr 2011, 21:48 0 x

Indien de dealer dit goed heeft uitgevoerd zou je die vieze lucht niet meer mogen ruiken!!!

Terug naar die dealer en hem laten ruiken en claimen dat het alsnog (maar dan goed) gedaan wordt!!!

Theo
Woco

24 apr 2011, 20:54 0 x

a.s. vrijdag hebben we daar een herhaalde afspraak idd..

Dealer wist niet zeker of het wel in dit system zat, moest anders het dashboard verwijderen????

waar zit de luchttoevoeropening onder motorkap? heeft iemand daar een foto van?
@lf

25 apr 2011, 00:16 0 x

Die kun j niet missen. Het is die grote zwarte toeter midden onder je motorkap. Ik heb er begin vorig jaar nog een spuitbus met airco cleaner in leeggespoten. Sindsdien is de airco weer lekker fris. Dashboard slopen is niet nodig! Wel even het interieurfilter bij het dashboardkastje verwijderen en er een bakje onder zetten bij het reinigen.
Plaats reactie