[quote="j.hoeben1"] Hoi Falcon, Volgens mij kunnen de douane nergens anders op uit komen dan 895kg. Of is dat natte vingerwerk daar!! Sjors[/quote]
Volgens mij gaat 't op basis van 't EG-type goedkeuringsnummer dat op je CVO vermeld staat. Daar hebben ze verschillende series van, en elke serie heeft bij de RDW in Nederland z'n eigen gewicht. In Duitsland staat gewoon de massa van het CVO op het kentekenbewijs, maar kennelijk heeft PON als importeur een truucje bedacht om ervoor te zorgen dat alle opties niet meetellen voor het massa ledig voertuig, zodat je gebruik kan maken van het voordeligste wegenbelasting-tarief.
Ik heb toen opgezocht hoeveel variatie er in NL in het ledig gewicht zat voor een auto vergelijkbaar met mijn uitvoering (75pk diesel met OSS). Ik kwam 965, 970 en 995 kg tegen, allemaal zelfde motor en schuifdak. Waar het verschil zit, ik heb geen idee... Op marktplaats staat nu een 1.4 benz met OSS die 870 (27RBX2) op kenteken heeft staan en ook 1 die 895 (80JTGX) noteert. Het is dus maar net in welke serie jouw typegoedkeuring valt maar het zal altijd lager worden dan de massa die bepaald is door de auto op de weegbrug te zetten...
CVO raadsel
Nou mensen, het was nogal een gedoe..
Kom daar binnen om 09.00 uur.
Leg de situatie voor aan de baliemedewerkster, die zegt vervolgens al meteen;
"Nee het gewicht passen we niet aan met het CVO.
We wijzigen alleen de CO2 uitstoot."
Dus ik uitleggen dat met het typegoedkeuringnummer meerdere A2 bezitters dit zo al gedaan hebben. En dat het gewicht naar 870 kg moet kunnen ipv de gewogen 1015 kg.
Gaat mevrouw wat ik het computertje intikken, en na enige stilte; " ja ik zie toch dat het kan"
Dus ik blij, ik denk mooi, dat is geregeld..
Vervolgens moet de keuringmeester natuurlijk even controleren dat ik wel de juiste auto bij de papieren heb, alvorens het allemaal goedgekeurd mag worden.
Na ruim een uur te hebben gewacht, was ik aan de beurt.
Mocht ik de situatie weer even uitleggen. Dit alles was toch erg vreemd voor de keuringmeester.
Hij wilde graag de auto toch nogmaals wegen.
Verassend genoeg woog de wagen precies evenveel als de vorige keer.. :?
Maar goed, hij vond toch dat het niet zomaar aangepast hoorde te worden.
Het zal wel een trucje zijn van Audi, om alles te bedonderen.
Hij bleef maar moeilijk doen.
Dus ik denk op een gegeven moment gaat het nu wel, of niet lukken?!
Uiteindelijk zegt hij dat hij de papieren in orde gaat maken, en dat ik omgeroepen word als hij klaar is.
Weer een uur later word ik inderdaad omgeroepen.
Uitleg van RDW; Het duurde allemaal zo lang, omdat het een erg lastige kwestie is.
Officieel staat op het CVO dat de auto 1115 rijklaar weegt. Dus moeten zij eigenlijk 1015 neerzetten op de papieren.
Als op het CVO staat rijklaar tussen 970 - 1115 kg, dan mogen ze de laagste waarde gebruiken voor de kentekenpapieren.
Màààr, omdat ik anders helemaal voor niets zou zijn gekomen, wilden ze het wel door de vingers zien en alsnog de laagste waarde neerzetten op de papieren!
Heheh, om 11.15 uur kon ik weer rijden.
De nieuwe papieren worden zsm toegestuurd.
Kosten; € 53,-
Maar goed, die verdien ik snel genoeg weer terug..
Kom daar binnen om 09.00 uur.
Leg de situatie voor aan de baliemedewerkster, die zegt vervolgens al meteen;
"Nee het gewicht passen we niet aan met het CVO.
We wijzigen alleen de CO2 uitstoot."
Dus ik uitleggen dat met het typegoedkeuringnummer meerdere A2 bezitters dit zo al gedaan hebben. En dat het gewicht naar 870 kg moet kunnen ipv de gewogen 1015 kg.
Gaat mevrouw wat ik het computertje intikken, en na enige stilte; " ja ik zie toch dat het kan"
Dus ik blij, ik denk mooi, dat is geregeld..
Vervolgens moet de keuringmeester natuurlijk even controleren dat ik wel de juiste auto bij de papieren heb, alvorens het allemaal goedgekeurd mag worden.
Na ruim een uur te hebben gewacht, was ik aan de beurt.
Mocht ik de situatie weer even uitleggen. Dit alles was toch erg vreemd voor de keuringmeester.
Hij wilde graag de auto toch nogmaals wegen.
Verassend genoeg woog de wagen precies evenveel als de vorige keer.. :?
Maar goed, hij vond toch dat het niet zomaar aangepast hoorde te worden.
Het zal wel een trucje zijn van Audi, om alles te bedonderen.
Hij bleef maar moeilijk doen.
Dus ik denk op een gegeven moment gaat het nu wel, of niet lukken?!
Uiteindelijk zegt hij dat hij de papieren in orde gaat maken, en dat ik omgeroepen word als hij klaar is.
Weer een uur later word ik inderdaad omgeroepen.
Uitleg van RDW; Het duurde allemaal zo lang, omdat het een erg lastige kwestie is.
Officieel staat op het CVO dat de auto 1115 rijklaar weegt. Dus moeten zij eigenlijk 1015 neerzetten op de papieren.
Als op het CVO staat rijklaar tussen 970 - 1115 kg, dan mogen ze de laagste waarde gebruiken voor de kentekenpapieren.
Màààr, omdat ik anders helemaal voor niets zou zijn gekomen, wilden ze het wel door de vingers zien en alsnog de laagste waarde neerzetten op de papieren!
Kosten; € 53,-

[quote="Flexalex"]Kom daar binnen om 09.00 uur.
...
Kosten; € 53,-
[/quote]
En tweeëneenhalf uur + reistijd (halve dag vrij?) en -kosten...
maar mooi dat het gelukt is!
...
Kosten; € 53,-

En tweeëneenhalf uur + reistijd (halve dag vrij?) en -kosten...
maar mooi dat het gelukt is!