Op Corsica zelf zo'n 1000 km gereden, bergje op bergje af, 1 groot feest. Iedere dag weer 30 graden dus heel af en toe toch maar even dakje dicht en airco aan, maar over 't algemeen lekker doorwaaien met dak en ramen open! Op Corsica 1 A2 tegen gekomen die daar z'n thuisbasis had.
Ik probeerde netjes mee te rijden met de locals maar dat had wel tot gevolg dat bij de afdalingen mijn banden begonnen te piepen in de haarspeldbochten en dat werd naast me niet zo gewaardeerd

Gemiddeld verbruik heeft me positief verbaasd. In de 3276 km heb ik 146 liter diesel moeten tanken, zodat ik gemiddeld uit kom op 1:22,4. En dat voor een volle auto, die flink heeft moeten klimmen waarbij de airco ook nog af en toe aan stond. Ik vermoed dat de 30 graden buitentemp ervoor zorgt dat het opwarmen van de motor niet veel tijd kost waardoor hij erg zuinig is geweest. Op de autobahn 130 gereden, op Corsica zo vlot mogelijk... Wat een fijne auto is 't toch, geen enkel probleem, geen druppel olie, heerlijke vakantieauto!
Paar foto's van de A2:
In de haven van Genua, zoek de A2