met de A2 naar Corsica

Algemene discussie over de A2
Plaats reactie
falcon

19 jul 2011, 11:55 0 x

Net weer terug van Corsica, waar we 10 dagen rond gereden hebben met het dak open :) Schitterend eiland met heerlijk eten, de zee altijd dichtbij en heel veel campings... Heerlijk om te merken hoe makkelijk de motor de vol geladen A2 omhoog trekt op de hellingen van de Duitse snelwegen. Waar de benzine's een tandje terug moeten wil de diesel alleen maar versnellen :) Onze boot vertrok vanuit Genua, daar zijn we in 1 streep (met wat benenstrek-pauzes, een dinertje in zuid-Duitsland en 3 uurtjes de stoel achterover) naartoe gereden. Vooral de laatste 20 km naar de haven zijn fantastisch, alleen maar haarspeldbochten naar beneden maar dan wel via een 4-baans snelweg, schitterend!
Op Corsica zelf zo'n 1000 km gereden, bergje op bergje af, 1 groot feest. Iedere dag weer 30 graden dus heel af en toe toch maar even dakje dicht en airco aan, maar over 't algemeen lekker doorwaaien met dak en ramen open! Op Corsica 1 A2 tegen gekomen die daar z'n thuisbasis had.
Ik probeerde netjes mee te rijden met de locals maar dat had wel tot gevolg dat bij de afdalingen mijn banden begonnen te piepen in de haarspeldbochten en dat werd naast me niet zo gewaardeerd :)
Gemiddeld verbruik heeft me positief verbaasd. In de 3276 km heb ik 146 liter diesel moeten tanken, zodat ik gemiddeld uit kom op 1:22,4. En dat voor een volle auto, die flink heeft moeten klimmen waarbij de airco ook nog af en toe aan stond. Ik vermoed dat de 30 graden buitentemp ervoor zorgt dat het opwarmen van de motor niet veel tijd kost waardoor hij erg zuinig is geweest. Op de autobahn 130 gereden, op Corsica zo vlot mogelijk... Wat een fijne auto is 't toch, geen enkel probleem, geen druppel olie, heerlijke vakantieauto!
Paar foto's van de A2:
In de haven van Genua, zoek de A2 :)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Rens 79

19 jul 2011, 15:47 0 x

Op die druppel olie na :lol: ,is het een beetje hetzelfde verhaal als van mij.
Gewoon een fantastische auto waar we een hoop plezier van hebben.
Romulus

19 jul 2011, 15:51 0 x

Geweldig verhaal van een geweldige reis, zo te zien. Mooie foto's ook! Welkom terug thuis! :D
Plaats reactie