De vakantie naar Port L'epine Bretagne/Frankrijk

Algemene discussie over de A2
Plaats reactie
j.hoeben1

01 sep 2011, 23:03 0 x

Onze vakantie dit jaar zit er weer op :cry: die zoals al eerder vermeld naar Frankrijk / Bretagne is geweest. We zijn naar camping Port L'Epine te Trélévern geweest. Vertrek s'morgens om 4 uur en bij aankomst na een prima rit met ons karretje om 14.30 uur en 892km van huis met stralend weer en lekker 25gr. warm, was dat heerlijk aankomen. Het is daar erg mooi, vooral het kustgebied dat er heel bijzonder uitziet met het roze granietgesteente en honderden eilandjes in de zee. De meeste stranden waren daar wel erg keirijk maar er waren ook verschillende leuke en ook verborgen zandstranden. Heel vreemd is ook dat de zee zich daar met eb wel (geschat) een 200meter terugtrekt waardoor er vele plezier en vissersbootjes op het droge kwamen te liggen. Met vloed lagen ze weer mooi in het water te dobberen. We hadden op deze camping een chalet gehuurd en wat wij erg fijn vonden met een Nederlandse sprekende receptie. We zaten na aankomst om 15.00 uur lekker buiten met een lekker bakkie koffie even bij te komen van de toch wel lange reis. We klagen wel eens (en dat is terecht) dat het autorijden in Nederland nogal duur is maar als je in Frankrijk de autobanen regelmatig moet gebruiken kost je dat een vermogen aan tol. Wij waren retour € 58 piek kwijt wat nogal grof is. Maar je had wel het voordeel dat we daar geen file gehad hebben. Die Fransen maken er volgens mij alleen gebruik van in hun eigen vakantie, zo weinig verkeer was er. Nadat we onze spullen in het chaletje gedumpt hadden zijn we mee naar het strandje gegaan wat daar pal aan de camping ligt. De volgende dag of beter nacht veranderde het weer en kregen we regelmatig met regen te maken, gelukkig vooral s’nachts en de dagtemperaturen zakte naar de 15 tot 20 graden en s’nachts een graad of 12 en dat de rest van onze vakantie. In plaats van te lamballen op het strand wat we normaal gesproken bij goei weer veel doen zijn we toen vele bezienswaardigheden in een straal van pak weg 50km gaan bekijken en met veel zeg maar heel veel wandelen. Ik kom meestal een kilo of 3 á 4 aan. Maar nu na thuiskomst was ik 1kilo afgevallen wat voor mij ongekend is.We kregen die bezienswaardigheden te horen en te zien op kaarten via een samenkomst in het cafetaria op zondag met folders en adressen door de camping geregeld. Men vertelde ons de mooiste plekken en waar je het beste wel maar ook niet naar toe moest gaan, wat wij als zeer positief hebben ervaren. Tijdens die bijeenkomst kregen wij ook te horen dat dit jaar wat het weer betreft wel ongekend slecht was geweest. Men sprak van een 15 zomerse dagen (waar we toch wel van schrokken) die ze daar dit jaar maar gehad hebben. We hebben deze vakantie in totaal een kleine 2300km gereden met de A2 met een gemiddeld verbruik van 1:16 wat prima is en natuurlijk zeer voornaam, zonder problemen. Ik blijf zeggen dat het een bijzondere fijne auto is om mee te toeren en zeer zeker geschikt is lange afstanden mee te rijden. Heb in het verleden wel eens gezegd dat de stoel mij tegenvalt maar het gekke is dat ik er eigenlijk nooit geen rugproblemen mee heb. Dat kan ik vooral in het verleden van Franse wagens niet zeggen. Daar kwam ik naar zo’n rit dikwijls gebroken uit. Met de terugweg zijn we s’morgens om 7 uur vertrokken omdat dit niet eerder ging in verband dat men vanaf 23.00uur tot 07.00 uur niet mag autorijden op de camping die met poorten dan hermetisch is afgesloten. De terugweg ging weer prima, tot Brussel. Tjonge jonge wat een puinhoop is het daar met lange files en vooral slechte wegen. Je kwam daar gaten in het wegdek tegen wat je Nederland mijn wetens nergens tegen komt. Ik denk als je daar met hoge snelheid doorheen rijd toch wel flinke schade aan de auto kan krijgen. Na toch wel een vermoeide dag kwamen we s’avonds om 18.30 uur thuis aan nadat ik ontdekt had dat ik een dimlichtlamp kaduuk had , maar mag dat na een lampleven van 7 jaren. Alles bij elkaar hebben wij een fijne en geslaagde vakantie gehad en kan het iedereen aanbevelen, als men in Frankrijk vakantie wil houden, eens naar dat gebied te gaan. Je moet dan wel rekening houden dat het meer een Hollands klimaat heeft en je de mooiste plekken wandelend moet gaan bekijken. Nadat ik nu het verhaal nog eens gelezen heb denk ik, is dit wel de bedoeling op het A2 forum, een vakantieverslag!! Maar ik weet niets te vertellen over mijn A2, hij heeft het namelijk prima gedaan ;) :D .

Groet,
Sjors
falcon

01 sep 2011, 23:31 0 x

Klinkt heerlijk, ondanks 't weer. Voordeel van geen zon is dat je de A2 goed gebruikt hebt :)
Romulus

02 sep 2011, 20:18 0 x

Nou Sjors, volgens mij heb je zojuist het record lange teksten typen flink scherper gesteld. Wie gaat er overheen met zijn A2-vakantieverslag? 8-)
Rens 79

02 sep 2011, 23:08 0 x

Verleden jaar ging het meer over de a2,dan over de vakantie.
Nu is het net andersom meer een pro Frankrijk verhaal :lol:
Maar mij krijg je toch niet om hoor,ik blijf mijn vakantie's vieren in het mooie Oostenrijk.
Ben wel eens in Frankrijk (Bretagne) geweest een jaar of 25 geleden met mijn toen nieuwe Golf II helemaal gesloopt omdat ze de radio zo mooi vonden.
Ik weet het kan overal gebeuren, maar mij toch niet met mijn mooie Golf :twisted:
j.hoeben1

02 sep 2011, 23:55 0 x

[quote="Rens 79"]Verleden jaar ging het meer over de a2,dan over de vakantie.
Nu is het net andersom meer een pro Frankrijk verhaal :lol:
Maar mij krijg je toch niet om hoor,ik blijf mijn vakantie's vieren in het mooie Oostenrijk.
Ben wel eens in Frankrijk (Bretagne) geweest een jaar of 25 geleden met mijn toen nieuwe Golf II helemaal gesloopt omdat ze de radio zo mooi vonden.
Ik weet het kan overal gebeuren, maar mij toch niet met mijn mooie Golf :twisted:[/quote]

Het klopt mannen het is meer een vakantieverslag, de A2 komt er bijna niet in voor omdat er niets over te vertellen is als dat hij het prima gedaan heeft. En Rens maak je geen zorgen ik ben niet pro Frankrijk ;) maar we hebben er wel een mooie vakantie gehad,en jij niet :lol: en geloof me in Oostenrijk zijn ze ook niet heiliger als de Paus, daar heb je ook tuig. En wat ik het allerlaatste zou doen is jouw om te praten :cry: :lol: :mrgreen:

Gr.
Sjors
Gompie

03 sep 2011, 00:26 0 x

[quote="j.hoeben1"]in Oostenrijk zijn ze ook niet heiliger als de Paus, daar heb je ook tuig.[/quote]
Ik herinner mij een zekere Adolf H. Jatte geen autoradio's maar gelijk heel Europa! :o
Wel de grondlegger van VW.... :)
j.hoeben1

03 sep 2011, 00:27 0 x

[quote="Gompie"][quote="j.hoeben1"]in Oostenrijk zijn ze ook niet heiliger als de Paus, daar heb je ook tuig.[/quote]
Ik herinner mij een zekere Adolf H. Jatte geen autoradio's maar gelijk heel Europa! :o
Wel de grondlegger van VW.... :) [/quote]

Ik bedoel maar. :|

Sjors
Plaats reactie