instructieboekje soap

Algemene discussie over de A2
bikemaster

08 nov 2012, 13:34 0 x

Gezien ik ook een geïmporteerde A2 uit Duitsland heb, is mijn instructieboekje ook in het Duits, nu wil ik hem in het Nederlands hebben maarrr daar komt het er is al veel over geschreven op het forum.
De 1 mailt Duitsland en krijgt een boekje, de ander weer PON, en krijgt niets, de dealer wil ik het niet eens over hebben de 1 weet wat service betekend, en de andere kent het woord alleen als melding van de auto :oops:

Nu las ik ook dat iemand Duitsland had gemaild en dat die het advies kreeg om contact op te nemen met de dealer of Pon, ik heb toch de stoute schoenen aangetrokken en naar Audi Duitsland toe gemaild.
Vandaag kreeg ik reactie en jawel van Pon

Geachte heer ............

via Audi Duitsland ontving ik uw vraag over het toesturen van een instructieboekje in het Nederlands. Graag wil ik uw vraag in behandeling nemen. Kunt u mij uw kenteken doorsturen voor de administratieve verwerking van uw verzoek?

Alvast hartelijk dank voor uw reactie

Met vriendelijke groet,

Naam afzender is op verzoek van de afzender verwijdert

Natuurlijk heb ik een grote dank mail terug gestuurd toetsenbord is er nog klef van, maar ik voelde aan me water dat ik een boekje ga krijgen.

Maar Helaas

(ben meteen even gaan plassen, dat zal het gevoel zijn geweest ;) )

Geachte meneer ........

Ik heb voor u hier even intern navraag gedaan voor u. U kunt dit instructieboekje bestellen bij een officiele Audi dealer bij u in de buurt. Hier zijn wel kosten aan verbonden. De dealer krijgt dit boekje dan toegestuurd vanuit de leverancier en kan u ervan op de hoogte brengen zodra het boekje binnen is.

Ik hoop u hiermee voldoende geinformeerd te hebben,

Met vriendelijke groeten.

naam afzender is op verzoek van de afzender verwijdert

Conclusie het boekje is gewoon via de dealer te bestellen, ben benieuwd wat de prijs is, willen ze het niet dan douw ik ze deze mail onder de neus :mrgreen:
Audi_gekkie

08 nov 2012, 13:45 0 x

Jammer dat er sprake is van willekeur bij Audi. :?
RvS

08 nov 2012, 14:15 0 x

Wat een gedoe!! Zoals ik hier al eerder schreef heb ik een paar maanden geleden een mailtje gestuurd met hetzelfde verzoek naar <!-- e -->service@audi.de<!-- e -->.

Daarop kreeg ik een soort van automatisch antwoord dat ik benaderd zou worden door een sales representative van de Audi organisatie (dat had dus iemand van PON kunnen zijn). Toen ik na een dag of 14 nog steeds niks had gehoord, heb ik dat in een reply op het mailtje geschreven (dat ging naar <!-- e -->[url=mailto:kundenbetreuung@audi.de]kundenbetreuung@audi.de[/url]<!-- e -->) en nogmaals het verzoek gedaan. Vervolgens kreeg ik tot mijn verrassing een week later een spiksplinternieuw boekje in het NL toegestuurd.

Misschien moet je die lui van de kundenbetreuung een mailtje sturen en zeggen dat je nog steeds niks gehoord hebt van Audi en hoe dat nou zit. Wie weet loopt er dan toch iemand bij onze oosterburen een magazijn in om voor jou een boekje te scoren.

Geld betalen bij een dealer voor een boekje kan altijd nog. Toch?

Succes. Rob.
Audigek

08 nov 2012, 17:29 0 x

in dit topic staat dat het 30E kost, vind het nog vrij prijzig voor een instructieboekje en had eigenlijk wel verwacht dat ze je gratis zon boekje zouden geven in het kader van klantvriendelijkheid...
Audi_gekkie

09 nov 2012, 00:19 0 x

[quote="zeurpiet"]Waarom zouden ze een boekje gratis moeten geven? het zat er met afleveren gewoon bij toch? Beetje vreemd dat verwacht wordt dat dit maar service is. Dit soort "service" is behoorlijk kostbaar.[/quote]

Tja wat kost zo'n boekje die in grote oplage is gedrukt?
Misschien 3 tot 6 euro?
Rinus
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

09 nov 2012, 08:26 0 x

Toch zijn handleidingsboekjes gewilde zaken. Ik zie ze met regelmaat op autobeurzen (even in het algemeen), en ik heb er al menig weggehaald op zo'n beurs voor de auto's die ik had en heb. Een beetje afhankelijk van je auto (of tie zeldzaam, gewild, e.d. is of niet) lopen de prijzen voor zo'n boekje soms op tot wel 50 pietermannen.

VW heeft nog niet zo super lang geleden, vanwege de enorme vraag, 5000 nieuwe boekjes (wel in het Duits) laten drukken van..........de Golf 1 !! :D

Dus ik kan me voorstellen, dat als de dealer zo'n boekje besteld, dat daar kosten aan verbonden zitten. Vind ik ook niet erg.
bikemaster

09 nov 2012, 10:00 0 x

Ik hoef ook niet zpeciaal gratis een boekje te hebben, maar het was wel leuk geweest, ik ben niet van plan om er 30 euro voor te betalen, ik kijk wel wat ik tegenkom.
Wouterduijndam heeft de digitale versie en die wil hem wel online zetten die heb ik een pb gestuurd maar die heeft de pb nog niet gelezen, dus nog even afwachten.

groeten Roel
Audigek

09 nov 2012, 17:50 0 x

[quote="zeurpiet"]Waarom zouden ze een boekje gratis moeten geven? het zat er met afleveren gewoon bij toch? Beetje vreemd dat verwacht wordt dat dit maar service is. Dit soort "service" is behoorlijk kostbaar.[/quote]

De dealer moet natuurlijk helemaal niets, maar dat is natuurlijk waar 'service' een rol gaat spelen: iets doen terwijl je het eigenlijk niet hoeft te doen. Ik zou zelf gewoon eerlijk verwachten dat, als ik met een gloednieuwe (ervanuit gaande dat ie nieuw was) A2 bij de dealer aan zou koppen voor een nederlands instructieboekje ze me dat zo zouden meegeven.

De prijs van dat instructieboekje valt natuurlijk in het niet bij de prijs van de auto en je hoeft natuurlijk ook niet te verwachten dat er drie maal daags iemand om een boekje komt vragen.
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

09 nov 2012, 20:19 0 x

Tsja, ik krijg als Audibezitter wel een glossy Audimagazine waar ik niet om heb gevraagd, maar als er om een instructieboekje wordt gevraagd vindt Pon dat te duur ...

Verkoop is in mijn ogen meer dan alleen een auto afleveren.
Daar hoort ook nazorg, aandacht voor en meedenken met
de klant over het gebruik en onderhoud van de auto.
En aandacht voor de (veranderende) wensen van de klant.

Als je dit als garage/dealer goed doet, heb je grote kans dat je de volgende auto ook mag leveren ...
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot :)
dannyk

16 jan 2013, 22:22 0 x

Is er iemand die de pdf versie heeft van het instructieboekje.
Wat een ander forumlid hier een tijdje geleden heeft aan geboden, ik heb de beste man een pb gestuurd maar nog niks gehoord.
Plaats reactie