Olieverbruik na vervangen koppakking

Algemene discussie over de A2
Kliko61

26 feb 2014, 15:28 0 x

Beste mensen,

Ik zou me nog voorstellen met een foto, dat zien jullie hieronder. Ik maak gelijk gebruik van de gelegenheid om een nare ervaring te delen en jullie advies te vragen. Probeer het beknopt te houden:

1- Audi 1.4 tdi, super mooie auto. Helaas had het last van koelvloeistofverlies, uiteindelijk bij een vriend en tevens monteur koppakking vervangen. Voor vervanging koppakking is het gevlakt en zijn er ook nieuwe buizen/busjes ofzo erin gekomen (heb daar weinig verstand van). het motorblok heeft in die periode +- 2 weken open gestaan, doordat het bedrijf dat zou vlakken geen tijd had en de monteur/kennis vervanging van de koppakking in zijn "beunen-tijd" zou doen omdat hij bij een groot autobedrijf werkt. Ook heb ik gelijk de distributieriem laten vervangen.

2- Na vervanging van de kop kreeg ik olielampje te zien na 2000 km rijden. Tot mijn verbazing moest ik 1 liter olie bijvullen. Dit kon naar mijn mening niet. Gebeld met vriend/monteur en die zei in eerste instantie 'k*t'. Nou, gekeken naar lekkages, niks te vinden. Hij zei misschien moet het nog inlopen, dus kijk even aan. Na wederom 1800-2000 km wéér oliepeil te laag, en weer olie bijgevuld 1 liter. Ik wist al dat dit niet goed was. Daarop heeft hij de auto een Forte-behandeling gegeven, waarbij additief wordt gedaan bij de olie om het blok schoon te krijgen. Ook dit heeft niet geholpen.

3- Ik ben aardig wat geld kwijt, het koelvloeistofverlies is goed maar nu dus olieverbruik wat ik aan de hoge kant vind.
De monteur/vriend zegt "inruilen dat ding, ik zou het niet weten", maar dit vind ik wel heeeeel makkelijk. Er is iets niet goed gegaan denk ik!! waarom nou in 1 keer olieverbruik. Wat kan de oorzaak zijn van het olieverbruik, voor de koppakkingvervanging heb ik er 4-5000 km mee gereden en niks hoeven bij te vullen. Ik hoop dat jullie enig idee/advies hebben, ik wil de auto namelijk niet wegdoen ben er verder zeer tevreden mee.
Plaats reactie