Invoeren Audi A2 1.6

Algemene discussie over de A2
Plaats reactie
JorritB

17 nov 2014, 13:44 0 x

Beste forumleden,
Ik heb een perfecte Audi gevonden in Duitsland.
Hij is alleen aan de prijzige kant, en hij moet ook nog ingevoerd worden!
Zou iemand mij kunnen vertellen hoeveel dat invoeren mij gaat kosten?
Het gaat om een Audi A2 1.6 uit 2003.   ( zijn de kosten hoger voor een 1.6 dan een 1.4? )
De auto wordt hoogstwaarschijnlijk door de eigenaar naar Nederland gebracht dus daar heb ik geen kosten aan.
Ik ga er vanuit dat de verkoper alle benodigde papieren bij de hand heeft.
Het gaat dus alleen om het invoeren in Nederland. 
Alvast bedankt,
Jorrit
Peter

17 nov 2014, 14:26 0 x

Welkom op het forum. De juiste route is:- Profiel bijwerken 
<div>- Even voorstellen (had je al gedaan)- De zoekfunctie gebruikenKort antwoord: rest-bpm circa 400,- euro, (kenteken + leges + kentekenplaten) circa 200,- euro. Zorg dat je de auto geleverd krijgt met een nieuwe HU/AU (apk), die is 2 jaar geldig in NL.

<div>
</div></div>
HansJan
Moderator
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

17 nov 2014, 14:28 0 x

Ik ga er gemakshalve even vanuit dat je de aankooptips al geraadpleegd vwb zaken waar je bij de aankoop rekening mee moet houden:

http://www.audi-a2.nl/discussion/1458/h ... -duitsland

Bijzonder dat de auto naar Nederland wordt gebracht, maar dat scheelt je wel een hoop gedoe met het regelen van het exportkenteken, verzekering en wegenbelasting (plm €125). De eigenaar mag de auto in principe bij jou voor de deur afleveren, maar na de aankoop heeft de auto geen kenteken meer en mag deze niet op de openbare weg staan.

In 2003 werd de 1.6 nog niet in Nederland geleverd (vanaf 2004 wel) en is het derhalve lastig om op voorhand de BPM naheffing te bepalen. Maar houd zeker rekening met €300-400 naheffing buiten de andere door @Peter genoemde kosten.

En zorg dat je alle papieren krijgt, inclusief het laatste keuringsrapport waarvan de einddatum door het RDW wordt overgenomen. Een CoC verklaring is ook nog wel nutig, deze is gratis bij de eerste aanvraag, daarna iets meer dan €50. Zie ook:

http://www.audi-a2.nl/discussion/commen ... ment_35952

Succes!

@Peter: JorritB is voormalig A2 bezitter, check even zijn berichtenhistorie ...
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Bart

17 nov 2014, 19:56 0 x

Heb je hem via een gewone site zoals autoscout of mobile gevonden Jorrit of heb je nog goede tips? Ben zelf ook aan het kijken. Ben erg benieuwd welke jij hebt. Is de koop al rond?
JorritB

17 nov 2014, 21:09 0 x

Hallo Bart,
Ja ik kijk gewoon op autoscout,mobile, Ebay etc.
De auto gaat helaas niet door, ik had morgen een afspraak met de verkoper maar hij belde net af omdat hij hem vandaag al had verkocht. Maar ik heb al weer een andere op het oog, daar ga ik morgen ook meteen een kijkje nemen.
HansJan
Moderator
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

17 nov 2014, 21:31 0 x

Als je echt serieus geïnteresseerd bent dan is het belangrijk om een optie op de auto te nemen zonder eventuele financiële verplichtingen. Ik heb gemerkt dat een afspraak in Dld anders niet zo nauw wordt genomen. Het verging precies zo met onze auto. Er waren meer kapers op de kust, maar als we niet heel duidelijk waren geweest met onze bedoelingen was de auto ook onder onze neus verkocht.
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Plaats reactie