So far so good...
Vandaag een ritje van 800 km gemaakt in de A2... Wat het totaal op 3600 km zet in de maand dat ik hem heb.
Man o man wat verrast de A2 mij keer op keer :-)
Ook vandaag tijdens de lange rit geen klagen over comfort of prestaties.
Gemiddeld verbruik 1 op 14/15 bij snelheden variërend van filerijden tot 140 km/h... Netjes dus!
Niks anders dan lof dus...
Wel merk ik dat cruise control een must have is, want nu schommelt het nogal eens, zeker bij lange ritten.
Het enige wat mij opvalt/ dus niet stoort is de versnellingsbak, die wat hakkerig aanvoelt.. Met hakkerig bedoel ik dat je de pook duidelijk voelt in het Schakelpatroon.
Andere gereden audi's hadden dat toch minder...
Conclusie: tot nu toe een geweldige auto!
Iedereen die geen kenteken kan lezen denkt dat het een nieuw model Audi is haha :-)
Man o man wat verrast de A2 mij keer op keer :-)
Ook vandaag tijdens de lange rit geen klagen over comfort of prestaties.
Gemiddeld verbruik 1 op 14/15 bij snelheden variërend van filerijden tot 140 km/h... Netjes dus!
Niks anders dan lof dus...
Wel merk ik dat cruise control een must have is, want nu schommelt het nogal eens, zeker bij lange ritten.
Het enige wat mij opvalt/ dus niet stoort is de versnellingsbak, die wat hakkerig aanvoelt.. Met hakkerig bedoel ik dat je de pook duidelijk voelt in het Schakelpatroon.
Andere gereden audi's hadden dat toch minder...
Conclusie: tot nu toe een geweldige auto!
Iedereen die geen kenteken kan lezen denkt dat het een nieuw model Audi is haha :-)
- Audi_gekkie
Mooi man dat je zo positief bent.
Laat anderen maar in het ongewisse, die hun neus ophalen voor zo'n Atweetje.
Zeker is een cruise control een must voor langere ritten. Ik rijd er al 15 jaar mee en wil echt niet zonder.
Dat hakerige van de bak vind ik ook een minder punt, die ik ook niet gewend ben van Audi.
Maar het kan nog veel erger. De nieuwe Peugeot Partner bedrijfswagen waar ik bijna dagelijks in rijd, voelt vele malen erger aan. Klik, klak, klik, klonk :roll:
Laat anderen maar in het ongewisse, die hun neus ophalen voor zo'n Atweetje.
Zeker is een cruise control een must voor langere ritten. Ik rijd er al 15 jaar mee en wil echt niet zonder.
Dat hakerige van de bak vind ik ook een minder punt, die ik ook niet gewend ben van Audi.
Maar het kan nog veel erger. De nieuwe Peugeot Partner bedrijfswagen waar ik bijna dagelijks in rijd, voelt vele malen erger aan. Klik, klak, klik, klonk :roll:
- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Mooi dat veel plezier hebt van de A2. Was een diesel niet aantrekkelijker voor het aantal km wat je maakt per maand?
Ik maak die km's in net een half jaar ...
edit: voor het hakerig schakelen, misschien heb je hier iets aan:
http://www.audi-a2.nl/zwaar-schakelen-o ... =koppeling
http://www.audi-a2.nl/zwaar-schakelen-o ... =koppeling
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot 

[quote="Peter_Audi_A2"]Mooi dat veel plezier hebt van de A2. Was een diesel niet aantrekkelijker voor het aantal km wat je maakt per maand?
http://www.audi-a2.nl/zwaar-schakelen-o ... =koppeling[/quote]
Het is nog 4 weken wat heen en weer rijden en daarna max 9000 km per jaar, dus bewust gekozen voor benzine.
Ook gekeken voor een 1.2 TDI maar volgend jaar wordt dat belastingvrije veranderd hoorde ik en die versnellingsbak verhalen hè :-(
http://www.audi-a2.nl/zwaar-schakelen-o ... =koppeling[/quote]
Het is nog 4 weken wat heen en weer rijden en daarna max 9000 km per jaar, dus bewust gekozen voor benzine.
Ook gekeken voor een 1.2 TDI maar volgend jaar wordt dat belastingvrije veranderd hoorde ik en die versnellingsbak verhalen hè :-(
- Audi_gekkie
[quote="rolf"]Ik heb daar totaal geen last van, die bak schakeld heerlijk soepel.[/quote]
Wat is hakerig en soepel?
Rolf je bent toch niet van mening dat de A2 als een warm mes in de boter schakelt?
Er zijn veel soepelere bakken te vinden.
Trouwens in vond mijn automaat in mijn typ44 beter schakelen :mrgreen:
Rolf je bent toch niet van mening dat de A2 als een warm mes in de boter schakelt?
Trouwens in vond mijn automaat in mijn typ44 beter schakelen :mrgreen:
- Audi_gekkie
Keurig overzicht.
Ik had hier al eens een berekening gemaakt tussen de 1.4 benzine en de 1.4TD.
Conclusie was toen dat het omslagpunt van benzine naar diesel toen 15.000 km/p.j. zou zijn.
Die ruim 2.000 is nu een utopie, want volgend kaar is het gewoon MRB betalen voor de 1.2TD.
Ook moet je zoals hier op dit forum veel besproken geen gekke kosten krijgen met de 1.2TD anders ben je al je bespaarde centjes weer kwijt...
hock:

Ik had hier al eens een berekening gemaakt tussen de 1.4 benzine en de 1.4TD.
Conclusie was toen dat het omslagpunt van benzine naar diesel toen 15.000 km/p.j. zou zijn.
Die ruim 2.000 is nu een utopie, want volgend kaar is het gewoon MRB betalen voor de 1.2TD.
Ook moet je zoals hier op dit forum veel besproken geen gekke kosten krijgen met de 1.2TD anders ben je al je bespaarde centjes weer kwijt...

- rolf
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
[quote="Audi-gekkie"][quote="rolf"]Ik heb daar totaal geen last van, die bak schakeld heerlijk soepel.[/quote]
Trouwens in vond mijn automaat in mijn typ44 beter schakelen :mrgreen:[/quote]
Nou, ik zou bijna zeggen: Kom het maar proberen.
Hij schakeld in een heel strak patroon maar het gaat inderdaad heel gemakkelijk.
Ik ervaar het zeker niet als hakerig.
Meeste hebben last van hakerigheid van 1 naar 2, met een beetje beleid en niet te snel de pook te willen verplaatsen gaat dit bij mij ook soepel.
Trouwens in vond mijn automaat in mijn typ44 beter schakelen :mrgreen:[/quote]
Nou, ik zou bijna zeggen: Kom het maar proberen.
Hij schakeld in een heel strak patroon maar het gaat inderdaad heel gemakkelijk.
Ik ervaar het zeker niet als hakerig.
Meeste hebben last van hakerigheid van 1 naar 2, met een beetje beleid en niet te snel de pook te willen verplaatsen gaat dit bij mij ook soepel.
- Ton de Bruijn
Ik rij nu vanaf oktober 2012 een A2 1.6 fsi 2005,daarvoor
2xAudi80,A3 en A2 , ik heb nog nooit zo'n soepele schakelbak
gehad!!
Ton de Bruijn A2 1.6fsi dagverlichtingxenon
2xAudi80,A3 en A2 , ik heb nog nooit zo'n soepele schakelbak
gehad!!
Ton de Bruijn A2 1.6fsi dagverlichtingxenon