Scheurtje in deur

Algemene discussie over de A2
j.hoeben1

18 sep 2012, 16:46 0 x

[quote="audia23"]hoi sjors.

Nog even dit,onder het paneel in het midden
zit een uitsparing om hem eraf te trekken.
Tip : zet het raam een stukje open kan je de
bekeding eraan hangen.

Groet.[/quote]

Hoi audia23, is er een tip of goede manier om er de deurbekleding af te halen c.q.trekken zonder schade er aan te krijgen. Dan de deurvanger zelf, volgens chipsoer is er een gemodificeerde en smartie heeft het over het aanbrengen van kunststof blokjes. Is daar allemaal iets van bekend. In Duitsland halen is blijkbaar het goedkoopste maar voor een tientje goedkoper kan ik niet naar Duitsland tuffen. En is er verschil tussen links en rechts. http://www.online-teile.com kan men hem bestellen volgens chipsoer maar onder welke naam en type nr.!!

Gr. Sjors
Ben_3L

18 sep 2012, 20:42 0 x

[quote="j.hoeben1"]
Hoi audia23, is er een tip of goede manier om er de deurbekleding af te halen c.q.trekken zonder schade er aan te krijgen. Dan de deurvanger zelf, volgens chipsoer is er een gemodificeerde en smartie heeft het over het aanbrengen van kunststof blokjes. Is daar allemaal iets van bekend. In Duitsland halen is blijkbaar het goedkoopste maar voor een tientje goedkoper kan ik niet naar Duitsland tuffen. En is er verschil tussen links en rechts. http://www.online-teile.com kan men hem bestellen volgens chipsoer maar onder welke naam en type nr.!!

Gr. Sjors[/quote]

Hoi Sjors,

Zorgen dat je de drie torxbouten los hebt. Twee onder de handgreep en een achter het gaasje van de tweeter. Ik haal mijn deurpanelen los door eerst bij de "vingeruitsparing" het paneel een beetje naar voren te trekken, daarna met vier vingers naast elkaar redelijk hard trekken naar je toe. Ik heb toevallig vorige week clips gehaald bij Van Mossel, dus mocht je er eentje kapottrekken (kleine kans weet ik uit ervaring) dan kun je er bij mij ophalen. Toch maar 10km ofzo.

Ik heb mijn deurvanger "gemodificeerd" door de popnagel-achtige constructie te vervangen door een moer/boutverbinding. Deze popnagels kunnen ten gevolge van metaalmoeheid breken, zodoende is een moer/bout duurzamer.

Mocht je nog problemen hebben met het loskrijgen van je deurpaneel kan ik je wel even helpen.

Succes,
Ben
j.hoeben1

19 sep 2012, 00:40 0 x

[quote="Ben_3L"][quote="j.hoeben1"]

Gr. Sjors[/quote]

Hoi Sjors,

Zorgen dat je de drie torxbouten los hebt. Twee onder de handgreep en een achter het gaasje van de tweeter. Ik haal mijn deurpanelen los door eerst bij de "vingeruitsparing" het paneel een beetje naar voren te trekken, daarna met vier vingers naast elkaar redelijk hard trekken naar je toe. Ik heb toevallig vorige week clips gehaald bij Van Mossel, dus mocht je er eentje kapottrekken (kleine kans weet ik uit ervaring) dan kun je er bij mij ophalen. Toch maar 10km ofzo.

Ik heb mijn deurvanger "gemodificeerd" door de popnagel-achtige constructie te vervangen door een moer/boutverbinding. Deze popnagels kunnen ten gevolge van metaalmoeheid breken, zodoende is een moer/bout duurzamer.

Mocht je nog problemen hebben met het loskrijgen van je deurpaneel kan ik je wel even helpen.

Succes,
Ben[/quote]

Dan gaan we het zo proberen Ben, bedankt voor de tips. Mocht ik in de problemen komen laat ik wel wat weten.

Groet,
Sjors
baantje
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

06 mei 2013, 16:00 0 x

Hallo allemaal,

Ik heb ook aan beide voordeuren van m'n A2 kleine scheutjes boven het bovenste schanier, daar ik de binnenbekleding heb gedemonteerd van deur, zag ik dat de deurvanger helemaal niets doet, tenminste de eindaanslag van het vorkje raakt bijlange na niet de kunststof aanslag.
Het andere uiteinde van de deurvanger, waar ie mee verbonden is met de carrosserie, heeft 2 gaatjes. Als ik nou het binnenste gaatje gebruik inplaats van het buitenste, zou dan het probleem verholpen zijn?
Heeft iemand dit al eerder toegepast?

groet,

Martin.
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid

06 mei 2013, 19:43 0 x

Check even dit topic, er schijnen reparatiesetjes voor de deuren te zijn:

http://www.audi-a2.nl/even-voorstellen-t2419.html
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot :)
baantje

06 mei 2013, 21:42 0 x

Hoi Peter,

Dat had ik al gelezen ;) ....maar er word niks over die 2 gaatjes gesproken in de deurvanger, ik zal het zelf is proberen.

groet,

Martin.
Vagman
Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)

12 mei 2013, 00:39 0 x

Hallo Baantje,

Het probleem zit niet in de deurvanger maar in het bovenste scharnier.
Daar zit nl. een aanslag in die de deur vangt voordat de deurvanger dat doet.
Of dat komt omdat de verankering van de deurvanger verbogen is of dat het een domme ontwerpfout is weet ik niet maar het gevolg is dat de deur ter hoogte van het scharnier begint te scheuren.
Ik heb een technisch productinformatieblad bij de reparatiesets gekregen waarin staat dat de scheurtjes slechts cosmetisch zijn.
Er zit nl. een verstevigingsbalk achter de gescheurde plaat, welke van aanzienlijk dikker aluminium is gemaakt en volgens Audi niet stuk gaat.
Ik heb in de rep. sets scharnieren gekregen zonder aanslag.
Om het scharnier, op de deurzijde wordt dan een rubber afdekplaatje geplakt wat de scheurtjes verbergt.
Aan de binnenkant van de deur moet ter hoogte van de deurvanger een verstevigingsplaat worden gelijmd met een soort 2componenten lijm.

Als je de deurvanger gaat verplaatsen, let er dan wel op dat hij dan wel vastschroeft in de verstevigingsbalk en niet in het "cosmetische" plaatwerk.
Succes. 8-)
Audi A2 1.4TDI AMF,
MZN versnellingsbak,
GT1749V, chipped:117PK, 260NM
En oja, een rukbol voor de vouwwagen💪🏻
baantje

15 mei 2013, 20:05 0 x

ok
Plaats reactie