Beste mensen,
Ik ben nog steeds op zoek naar een goede A2. Zoals ik al eerder meldde het liefst een diesel om dat deze, lijkt me, het goedkoopst is. Er hoeft nu geen belasting over betaald te worden en het verbruik is heel economisch. (1 op 30?)
Mij is afgeraden een diesel te kopen onder andere in verband met de schakelrobot. ten eerste het automatisch schakel systeem. Ik kreeg de volgende info:
"Je hebt de basis afstelling. Dit zou door de garage elke keer uitgevoerd moeten worden maar de meeste garagisten hebben hierover nog nooit gehoord en voeren dit ook niet uit
De basis afstelling zorgt er voor dat de schakelrobot terug afgesteld wordt maar er hangt een groot nadeel aan.
Als de basis afstelling wordt uitgevoerd en er is een onderdeel dat buiten de toleranties komt dat kan de afstelling niet volledig doorlopen worden en rijd de auto niet meer tot het onderdeel vervangen wordt
Het onderdeel dat hier heel gevoelig voor is is de "gangsteller" het robot gedeelte.
Indien je dit door een gewone Audi garage moet laten uitvoeren mag je rekenen op een 1500.-€ voor het onderdeel + de montage en afstel kosten.
Als er iets met de automatische versnellingbak stuk gaat dan gaat het goed mis
Wanneer het defect gaat weten we niet. Er zijn er die het hebben na 75.000 km er zijn er die het pas veel later hebben."
Mijn vraag is : wie heeft hier ook ervaring mee en hoe kan ik bij aankoop dit laten controleren? ANWB keuring: TUV?
Welke andere problemen kan ik bij een diesel of benzineversie tegenkomen?
Wat zijn de maandlasten voor den Audi A2? Heeft daar iemand zicht op? Of war kan ik dat zien op internet?
Met vriendelijke groeten,
Jos