Automaat en Handrem

Algemene discussie over de A2
Plaats reactie
duitse degelijkheid

03 feb 2012, 13:38 0 x

Als ik mijn A2 1.2 TDI in de stopstand zet met draaiende motor, dan slaat de motor af , dat klopt ! dat moet ook !
Dan kan het toch niet zo zijn , dat ik hem in die zelfde stand zou moeten kunnen starten en dan klopt het toch dat ik hem dan alleen in de N stand kan starten ?
En wat de handrem betreft....als ik die niet aantrekt , dan hou je dat ''boing boing singaal''
Dus ik moet hem wel aantrekken , ook met deze temperaturen !!
De handrem heeft trouwens ondanks de vorst nog niet vast gestaan hoor...
Zijn er dan voor deze twee kwestie,s logische verklaringen.....
bvd
Groet Ton.
mauritsvs

03 feb 2012, 14:48 0 x

Ik kan de mijne ook gewoon weer in de stop stand starten hoor.
Wel even het contact even afzetten, en dan start 'ie gewoon..

En dat geluid van de handrem klopt ook, je kunt dit uit zetten door het stekkertje erachter los te trekken.
Ik heb dat linkse stukje mbv Lucien vervangen door een 2e bekerhouder, het stekkertje is nu dus niet aangesloten en hoor je dus dat irritante geluid ook niet meer.

Edit: Bericht staat in het verkeerde topic.
Romulus

03 feb 2012, 15:11 0 x

[quote="mauritsvs"]Edit: Bericht staat in het verkeerde topic.[/quote]Bedankt voor je melding, topic is verplaatst.
duitse degelijkheid

08 feb 2012, 17:21 0 x

Beste zeurpiet...
Wat bedoel je met nulstelling.....
Gr. Ton
dnadave

24 jun 2013, 13:12 0 x

[quote="zeurpiet"] De handrem is echt nodig als hij in stop staat (kan je opzoeken) Als je hem vergeet staat de toch al redelijk kwetsbare gangsteller onder spanning. [/quote]

Gangsteller onder spanning? Heb je weleens gezien hoe de gangsteller gemonteerd zit, en wat hij doet? Ik denk het niet....Er staat helemaal nooit niet iets onder spanning van de gangsteller hoor

[quote="zeurpiet"]
Starten in de STOP stand is standaard. Als hij dat niet meer doet moet hij een nulstelling krijgen.[/quote]

een 1.2TDI kan starten in de stop stand en in de N stand.
Maar als hij alleen nog maar in de N stand, en niet meer in de stop dtand wil starten, dan is er iets mis, vaak iets met de instelling van de koppeling. De N stand is een stand waarbij de auto aan minder zaken hoeft te voldoen, waardoor je met een foute instelling nog best zou kunnen starten, maar het is een indicatie dat er iets mis is met de instelling van de koppeling, koppelingscilinder, geleidebus of koppelingsvoltage.

Nulstelling (of doorgaans basisafstellingen genoemd) hebben hier eigenlijk niks mee van doen. Daarmee ga je hem niet aan de praat krijgen. En als het wel zo is, dan heb je de oorzaak nog niet opgelost.
Plaats reactie