Open dak (OSS) laten repareren in Bad Tolz

Algemene discussie over de A2
Plaats reactie
Seven
Audi A2 clublid
Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)

11 jul 2013, 23:49 0 x

Op verzoek van Peter maak ik melding van een reparatie van ons open dakje in Bad Tolz. (zie ook 'wat heb ik laten doen en wat kost het').
Een tijdje geleden ging de aandrijving van ons dakje aan een kant kapot en schaarde het dak zodanig dat hij niet meer dicht ging. De motor slipte in het aandrijfhuis en maakte een bonkend geluid.
Ik heb genoeg op dit forum gelezen om te weten dat zelf-reparatie hier niet loont en heb Autohaus Rinner in Bad Tolz een mailtje gestuurd met de vraag of reparatie mogelijk was.
Dat kon inderdaad, maar de wachttijd was 6 weken. Het schijnt dat in de zomermaanden iedere dag een dakje gerepareerd wordt! De kosten zouden max 500 euro bedragen.
Dus afgelopen dinsdag was onze beurt! Het is wel een eind rijden, maar de omgeving is prachtig en er is veel te doen.
De bevestiging van de trek-duwkabels zijn aan beide kanten vernieuwd (was van kunstof en is nu van metaal) en het motorhuis is gedemonteerd en gerepareerd. Het schijnt dat dit a.h.w. opengeduwd wordt en bij Rinner weten ze dit goed te repareren. Weliswaar geen Audi-reparatie (=geen garantie), maar minder dan 1% reclamatie over al de jaren.
Dit alles valt dus niet meer onder de coulantie regeling, maar de kosten zijn acceptabel. Er werd verteld dat een nieuw dak nu al meer dan 2000 euro kost!
We genieten nu des te meer van de zomer en onze auto is weer top in orde!
Drenthe

12 jul 2013, 03:13 0 x

Kijk aan, dat is goed nieuws! En nu genieten geblazen van dat heerlijke OSS...
baantje
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

12 jul 2013, 17:30 0 x

Hoi Seven,

Viel jou A2 niet meer binnen de garantie? Is er geen compleet nieuw mechanisme in gekomen?

groet,

Martin.
Seven
Audi A2 clublid

12 jul 2013, 19:27 0 x

Hoi Martin,

Helaas niet, hij is meer dan 13 jaar oud.

gr.
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

12 jul 2013, 20:09 0 x

Dit kan een goede oplossing zijn voor de mensen met een Audi A2 van 10+ jaar met een slecht of niet werkend OSS.
Heb je misschien nog foto's van de oude/nieuwe onderdelen waar het in dit geval om gaat?
Kan handig zijn om te weten waar je op moet letten bij aankoop van een A2 met OSS.

500 Euro is nog te overzien om het dak weer werkend te krijgen.

Ik neem aan dat er niet alleen A2'tjes gerepareerd worden met een defect OSS. Zijn er meer typen Audi's met hetzelfde
type dak geleverd indertijd?
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot :)
Seven
Audi A2 clublid

13 jul 2013, 02:05 0 x

Ik heb wel gevraagd om de oude onderdelen te bewaren, maar in plaats daarvan heeft de monteur bijgevoegde foto's gemaakt en mij uitgelegd wat hij gedaan heeft. Helaas kan je zonder demontage weinig zien.
Op de tweede foto kan je rechts naast de geleiding een nieuw schroefje zien met het nieuwe onderdeel (aan beide zijden is dit vervangen). De derde foto is het motor huis, waar de twee kabels samenkomen. Dit is ook gerepareerd. Als laatste de rekening met de onderdeelnummers.
Plaats reactie