Goed onderhouden A2 blijkt duurkoop!

Algemene discussie over de A2
Blauwdi-A2
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

17 mei 2014, 20:11 1 x

Mijn excuses v.d. onduidelijkheid maar inderdaad Rolf zoals jij het plaatst is het wel gegaan, los daarvan betreft het een Nederlandse uitvoering op kenteken en dus niet een Duitse.

Onze 1e Audi-A2 kwam bij Jeroen Welling uit Doetinchem weg juist daar waren wij zeer content over "wellicht een paar kleine mankementen" maar dat was zelf goed te verhelpen. Echter zijn we niet voor onze 2e Audi-A2 naar Jeroen gegaan, domweg vanuit ons zelf omdat Jeroen te weinig keus en niet met ons naar Duitsland wilde voor aanschaf van een nieuwe Audi-A2 (Jan wilde dat echter wel maar daar is het niet van gekomen omdat ikzelf deze Audi-A2 had gezien).

Bij het inlezen hier op het forum was de naam Jan uit Ruurlo de handelaar bij uitstek v.d. A2's vandaar dat we met hem in onderhandeling zijn gegaan, maar mocht er ooit nog weer een andere A2 aangeschaft moeten worden dan komt hij echt niet weg bij Jan uit Ruurlo (juist omdat hij niet te vertrouwen is in zijn handels werkwijze) ;)

Laat dat een goede waarschuwing zijn hierop het Audi-A2 forum.
Ger964

17 mei 2014, 20:50 0 x

Blauwdi-A2, jammer dat het met Jan zo gelopen is.
Ik vraag mij wel af wat je ermee denkt te bereiken door het hier te plaatsen.
Zoveel mensen zoveel meningen.

Een ieder die contact heeft met Jan heeft lovende woorden over zijn persoon en handelswijze.
HansJan heeft met Jan een traject doorlopen dat geleid heeft tot een aanschaf van een gele CS uit Duitsland.
Niets dan tevredenheid bij hem.
Ik ben bij Jan terecht gekomen omdat ik een A2 had gekocht met de nodige problemen.
Jan heeft uren tijd vrijgemaakt voor mij en zijn "vaste" garage Aalbers in Ruurlo bereid gevonden de problemen met mijn A2 netjes op te lossen.
Van mij dus ook enkel positiviteit voor zijn persoon.

Fijne zondag,
HansJan
Moderator

17 mei 2014, 20:57 0 x

[quote="Ger964"]Blauwdi-A2, jammer dat het met Jan zo gelopen is.
Ik vraag mij wel af wat je ermee denkt te bereiken door het hier te plaatsen.
Zoveel mensen zoveel meningen.

Een ieder die contact heeft met Jan heeft lovende woorden over zijn persoon en handelswijze.
HansJan heeft met Jan een traject doorlopen dat geleid heeft tot een aanschaf van een gele CS uit Duitsland.
Niets dan tevredenheid bij hem.
Ik ben bij Jan terecht gekomen omdat ik een A2 had gekocht met de nodige problemen.
Jan heeft uren tijd vrijgemaakt voor mij en zijn "vaste" garage Aalbers in Ruurlo bereid gevonden de problemen met mijn A2 netjes op te lossen.
Van mij dus ook enkel positiviteit voor zijn persoon.

Fijne zondag,[/quote]
Goh, ik was net bezig met het plaatsen van eenzelfde reactie.

Ik kan er enkel aan toevoegen dat ik het zeer opmerkelijk vindt dat je de enige bent die ons hiervoor waarschuwt.
Mijn ervaringen met Jan waren en zijn nog steeds zeer positief. En dat geldt ook voor Ger964, Spinazie en nog veel meer klanten uit heel Nederland.

En waar gaat dit verhaal nou in de basis over? Een investering van €400 op een auto van 10 jaar oud? Daar is niets geks aan. Kan je weer een tijdje vooruit. De korting die je nu hebt gekregen op de auto is vermoedelijk meer dan deze reparatie. Jan kennende heb je daar alleen maar voordeel aan gehad.

En denk eraan: er kan nog veel meer stuk gaan. De A2 is meer dan rijden, het is ook een hobby. Misschien moet je de auto verkopen nu hij nog goed is. Hoef je er ook niet meer over te klagen.
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
j.eenink

18 mei 2014, 00:45 0 x

Goedenavond Roy en Angelique (Blauwdi-A2), en andere Forumleden,

Met tegenzin schrijf ik deze reactie, omdat ik vind dat dit niet de plek is om dat te doen.
Jullie laten me geen andere keus.

Ik vind het onbegrijpelijk en ook ongehoord dat je zo over mij schrijft en ben tegelijk ook zeer verbaasd.

Op 19 januari hebben jullie de A2 bij mij opgehaald, naar het leek, alsnog met tevredenheid.
Nu lees ik dit op het forum...
Daarbij schrijf je feitelijke onwaarheden en beticht je mij van onheuse praktijken. Ik vind dat een minne streek.

Hier de feiten
- van 16-12-2013 tot 19-01-2014 heb ik jullie geholpen met het zoeken naar een passende A2
- op 19-01-2014 heb ik jullie de A2 overgedragen
- na 19-01-2014 heb ik niets meer van jullie vernomen
- totaal heb ik 13,5 uur tijd besteed
- vooraf heb ik jullie de inhoud en de kosten van mijn diensten kenbaar gemaakt;
- bij import € 500,- all in
- bij bemiddeling binnen Nederland € 250,-
- voor mijn diensten voor jullie heb ik € 250,- gerekend en ontvangen (mijn standaardtarief bij bemiddeling in Nederland)
- daarvan af gingen € 50,- kosten transport en brandstof) en algemene bedrijfskosten
- netto heb ik aan de diensten voor jullie 250- 50-80= 120 euro overgehouden

- half december kwamen jullie bij mij voor een rode Audi-A2. Deze viel af
- we spraken toen af dat we (jullie en ik) in Duitsland zouden zoeken
- jullie en ik legden elkaar A2's voor
- steeds in overleg kozen we geschikt lijkende A2's
- deze trok ik na met betrekking tot geschiedenis etc en mailde en belde (later) de verkopers
- om verschillende redenen (geen mailcontact, geen tel. bereik geen goede geschiedenis, prijs etc.) vielen er meerdere af
- jullie meldden dat de A2 bij Munsterhuis in Rijssen verwacht werd
- jullie en ik waren het erover eens dat deze A2 zeer interessant leek 65.000 km. dealeronderhouden en prijs/kwaliteit
- jullie gaven aan dat een kennis daar werkte en achter de auto zou aangaan
- nog steeds stelden jullie mijn beoordeling en advies in deze op prijs. Mijn tarief van € 250,- is besproken
- 3 werkdagen verder had ik een afspraak op een half uur van Munsterhuis
- die dag Roy 3 maal gebeld (nam niet op, ingesproken) voor overleg om er langs te gaan en de A2 te beoordelen
- gebeld naar verkoop van Munsterhuis: A2 was er nog en was nog niet gereserveerd. Wisten niets van medewerker die de
A2 zou willen reserveren!!!
- vanwege geen contact met Roy en de boodschap dat er veel belangstelling was ben ik er toch voor Roy en Angelique er langs gereden
- ik trof een zeer mooie en goede A2 zoals ik ze niet vaak tegenkom en een verkoper die me aangaf dat er tussentijds al weer belangstellenden hadden gebeld
- weer Roy gebeld, nam niet op..
- ik zat ter plaatse klem wat te doen? Niet kopen auto weg. Wel kopen; ik neem alle risico op me
- ik heb toen de auto voor Roy en Angelique aangekocht zodat ie niet door anderen voor hun neus zou worden weggekaapt. Dat was zeer reëel. Er werd zelfs weer gebeld terwijl ik met de verkoper aan tafel zat..
- ik heb voor Roy en Angelique € 1500,- van de prijs afgekregen, weliswaar met afkoop van de garantie
- ik heb € 5750,- betaald cq. voorgefinancierd
- ik was helemaal blij voor hen met deze hele goede deal!...na een maand zoeken etc.
- 's avonds Roy aan de lijn gekregen en die was helemaal niet blij. Trok mijn verhaal in twijfel
- Roy is de volgende dag naar Munsterhuis getogen om mijn verhaal te verifiëren, dit bleek te kloppen.
- Het contact met Roy en Angelique verliep vanaf dat moment stroef. Ze bleven niet blij en trokken mijn verhaal in twijfel
- Roy en Angelique zijn komen kijken en proefrijden op zaterdag
- op zaterdag waren er meerdere bezoekers op mijn bedrijf die de bewuste A2 ook wel wilden kopen
- steeds heb ik gezegd dat er al een koper was, namelijk Roy en Angelique
- het contact bleef stroef verlopen en Roy en Angelique verweten mij dat ik hen had benadeeld etc.
- Angelique liep kwaad weg en Roy stond op. Ik werd boos om de beledigingen, onterechte beschuldigingen
en dreigementen dat de politie erbij gehaald zou worden etc. Ik had het helemaal gehad en wilde om die reden
aanvankelijk de A2 ook niet meer aan hen verkopen
- na excuses van Roy ook namens Angelique was ik alsnog bereid de A2 aan hen te verkopen
- de aantijgingen van Roy van geld achterover te kunnen drukken vind ik kwalijk en onheus
- de A2 kostte mij € 5750,- voor mijn diensten vroeg ik € 250,-

In mijn 35 jaar als dienstverlener te hebben gewerkt, waarvan 4 jaar met passie voor de Audi A2 business is mij nog nooit overkomen dat ik zo boos werd op een klant wegens onheuse bejegening en beschuldigingen.

Ik heb naar eer en geweten een hele mooie A2 voor Roy en Angelique veilig weten te stellen.
Ik heb er veel tijd en moeite in gestoken, weinig aan overgehouden en dan word ik zo zwart gemaakt op dit forum in plaats van mij persoonlijk te benaderen.
Ik hoop dit niet nog eens mee te maken.

Groet,
Jan
TDI3

18 mei 2014, 01:56 0 x

Goedenavond mede-forumlezers ,

Dat sommige leden wel heel erg (over - ? ) enthousiast zijn over Jan / een handelaar is me absoluut duidelijk
Ik lees het bij ieder welkom van een lid dat nog op zoek is naar een A2 .
Er zijn dus ook anderen die duidelijk een andere beleving en ervaring hebben .
Kan dus informatief zijn zonder gelijk af te branden.
Het wordt nu alleen wel een erg welles - nietes gehalte .
Hou het zo informatief mogelijk voor anderen en ga hier geen strijdjes uitvechten.
Als daarbij ook nog namen en achternaam vermeldt gaan worden terwijl er een nickname is
wordt het "goedkoop" op een manier die niks bijdraagt. Jammer voor op dit forum .

TDI3.
HansJan
Moderator

18 mei 2014, 09:17 0 x

[quote="TDI3"]Goedenavond mede-forumlezers ,

Dat sommige leden wel heel erg (over - ? ) enthousiast zijn over Jan / een handelaar is me absoluut duidelijk
Ik lees het bij ieder welkom van een lid dat nog op zoek is naar een A2 .
Er zijn dus ook anderen die duidelijk een andere beleving en ervaring hebben .
Kan dus informatief zijn zonder gelijk af te branden.
Het wordt nu alleen wel een erg welles - nietes gehalte .
Hou het zo informatief mogelijk voor anderen en ga hier geen strijdjes uitvechten.
Als daarbij ook nog namen en achternaam vermeldt gaan worden terwijl er een nickname is
wordt het "goedkoop" op een manier die niks bijdraagt. Jammer voor op dit forum .

TDI3.[/quote]
Het heeft Jan gesierd om zich niet in de relaas te mengen maar op een gepast moment zijn aandeel van het verhaal te melden. Zijn goede naam werd te grabbel gegooid en de negatieve reacties op dit topic waren louter gebaseerd op feiten zoals aangedragen door de auteur.

Ik ben het met je eens dat het forum geen plek is om een strijd te voeren, maar dit topic maakte al een verkeerde start wat een hoop reacties en vragen opwierp. De auteur voelde zich hierdoor kennelijk geroepen om zijn verhaal kracht bij te zetten door namen te gebruiken en nog meer onduidelijkheden de wereld in te helpen.

De auteur had in mijn optiek contact Jan de kans moeten geven een oplossing aan te dragen. Dat is niet gebeurd en het forum is gebruikt om zijn gal te spuwen. Bijzonder jammer. Hopelijk kan de site admin de volgende keer een meer voorname rol uitoefenen.
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
koop9
Motortype: (nog) geen Audi A2

18 mei 2014, 10:49 0 x

Auto koste bij Munsterhuis B.V. €6950,= excl. €500,= afleveringskosten = totaal €7450,= (excl. korting en met 6 mnd bovag garantie). Volgens Jan heeft hij ons €1500,= bespaart!
Nee Jan i.v.m. de vele onkosten komen we ruim op €1891,02 + €6000,= is samen €7891,02 en dan moeten er nog andere automatten in (gezien deze niet origineel zijn en ook is de bestuurderszijde een stuk ingekort, kortom vervelend en onveilig), een andere radio met antenne (geen radio met cassette en zonder antenne), uitbouwen oude handsfree set, en dan hebben we het nog niet eens gehad over de wens van een trekhaak (afneembaar) voor een fietsendrager!
wat voor onkosten spreken we nu over want dat heb ik nog steeds niet gehoord.......
je hebt alleen maar aangegeven dat je onlangs een beurt hebt laten uitvoeren.
je praat over;
-- automatten (die kosten niet de wereld.)
-- andere radio (met antenne? die zit standaard op de auto? ) kost ook niet heel veel.
-- uitbouwen handsfree set. (kost ook niet veel)
-- trekhaak. (dacht je dat je die gratis kreeg dan bij munsterhuis?)
zou munsterhuis dit allemaal gratis hebben gedaan? heb je dit nagevraagd?
en ik denk dat de eerste 3 punten ook evt door jan hadden gedaan kunnen worden als je dit besproken had met hem.
kijk de auto staat daar zoals hij is, take it or leave it, wil je iets extra of veranderen is het altijd rekening klant tenzij je hierover een deal / afspraak kan maken met de verkoper, en die had je ook evt met jan kunnen maken.
maar je hebt de auto toch zo meegenomen. dus accepteer je de status van het voertuig.

ik ken beide partijen niet.
trek geen van beide voor of in twijfel.
maar ik weet wel dat handelaren uiteraard geld moeten/ willen verdienen en je graag alles verkopen onder het motto ¨geen 2e zo mooi¨ maar ook dat kopers vaak erg naief zijn en niet alles goed op een rijtje zetten en te emotioneel een auto kopen.
dit laatste hoef hier niet gebeurd te zijn maar ik maak het wel te vaak mee. (en ze komen echt met prullenbakken aangezet soms. ¨ja hij stond bij een auto sloperij maar hij zag er zo goed uit.....¨)
en vergeet nooit! dat je een gebruikte auto koopt, wil je een nieuwe waar niets aan mankeert en alles mooi is.... dan verwijs ik je door naar de dealer.

ik hoop dat beide partijen er uit komen en evt eens om de tafel gaan zitten om er uit te komen, als ieder iets water bij de wijn doet kom je al snel een heel eind.
misschien heeft jan nog wel een radio waar hij blauwdi a2 mee blij kan maken b.v.
en anders zie ik een gevalletje ¨rijdende rechter¨ aankomen...... (doe dit aub niet... je staat zo voor paal )

als dit, hopelijk, snel is opgelost en de lucht is geklaard, lijkt het me het beste dat de mod dit hele verhaal verwijderd.
is beter voor beide partijen.

hr J. en blauwdi-a2 zorg dat jullie blijven praten en los dit meningsverschil op. en sorry zeggen kost niets.
rolf

18 mei 2014, 13:34 0 x

Als ik nu zo beide verhalen gelezen heb kan ik niet anders concluderen dat het een gebrek aan communicatie was.
De wondere wereld van lege telefoon batterijen en mensen die geen mobiel opnemen of geen mobiele telefoon hebben.
Door dit gebrek aan communicatie worden er verwijten naar elkaar gemaakt over dingen die mischien helemaal niet gebeurt zijn, dat is dan jammer en geheel onnodig, dit komt alleen maar voort aan een gebrek aan vertrouwen in elkaar.

Wat Jan had kunnen doen is de garage waar de A2 te koop stond de auto te reserveren tot de volgende dag en alsnog even te wachten tot hij contact had gehad met Blauwdi om het horen hoe of wat en dan eventueel zijn aankoop plan kunnen uitleggen aan Blauwdi.
De verkopende garage had evengoed de A2 verkocht, iedereen blij en Blauwdi had dan de keus gehad of hij de auto rechtstreeks of via Jan had aangekocht.
Op de manier waar op het nu gegaan is heeft Blauwdi het gevoel gekregen dat de auto voor z'n neus weggekaapt is wat dan ook wel weer begrijpelijk is.

Dames-Heren, zet jullie trots ff opzij, drink een kop koffie met elkaar en excuses naar elkaar toe met een ferme handdruk, dit hele gebeuren berust in mijn ogen geheel op een groot misverstand en gebrek aan communicatie en interpretatie.
De ervaring van andere Jan klanten geven mij niet het idee dat hij bij de autohandelarengroep behoort die het onderste uit de kan willen dmv poot uit draaien.

Bauwdi: Het leven is maar kort, geniet van je A2, nu blijf je er maar in rijden met een bijsmaak!
TDI3

18 mei 2014, 14:38 0 x

ik kon het niet laten. . :) maaruh Koop9 en Rolf mooi gesproken ;) .
Alles om de zaak op te lossen zit in jullie bijdrage . . ben benieuwd.

TDI3
Blauwdi-A2

18 mei 2014, 20:05 0 x

Goedendag Jan, en mee lezende Forumleden,

Nog even terug te komen op een evaluatie van Jan zijn schrijven.

Jij vind het onbegrijpelijk en ook zeer ongehoord dat wij zo over je schrijven en je bent tegelijkertijd ook zeer verbaasd, begrijpelijk maar wat hadden we dan wel moeten schrijven?

Op 19 januari hebben jullie de A2 bij mij opgehaald, naar het leek, alsnog met tevredenheid.
Nu lees ik dit op het forum...
Jan als jij de onwaarheden en onheuse praktijken. Ik vind dat een minne streek.

Hier de feiten
- na 19-01-2014 heb ik niets meer van jullie vernomen (aannemelijk denken wij toch wel dat je weet waar dat aan ligt).
- daarvan af gingen € 50,- kosten transport en brandstof) en algemene bedrijfskosten (duidelijk heb ik je voorgesteld om de auto bij Munsterhuis in Rijssen te laten staan, zodat we daar de A2 vandaan konden halen. Jij vertelde dat dit niet kon gezien je hem al aan de bedrijfsvoorraad had toegevoegd).

- nog steeds stelden jullie mijn beoordeling en advies in deze op prijs. Mijn tarief van € 250,- is besproken (waarom heb ik je dan gevraagd het niet te doen om tot aankoop over te gaan).
- die dag Roy 3 maal gebeld (nam niet op, ingesproken) voor overleg om er langs te gaan en de A2 te beoordelen (2x gebeld batterij was leeg en daarbij ik heb geen voicmail op de telefoon, dus hoe wil je dan inspreken).
- ik heb voor Roy en Angelique € 1500,- van de prijs afgekregen, weliswaar met afkoop van de garantie (juist met de afkoop v.d. garantie waren wij niet blij mee).
- 's avonds Roy aan de lijn gekregen en die was helemaal niet blij. (dit alles heeft te maken gehad, ik je gevraagd heb om niet tot aankoop over te gaan) Trok mijn verhaal in twijfel
- Roy en Angelique zijn komen kijken en proefrijden op zaterdag (daarbij wilden we een aantal zaken verholpen hebben alvorens we de auto zouden overnemen, juist daar heb je laten weten niets aan de auto te willen doen).
- de aantijgingen van Roy van geld achterover te kunnen drukken vind ik kwalijk en onheus (jan vergeet niet dat jezelf met de verkeerde koopovereenkomst, daar waar verkoopprijs van €5750,= op stond i.p.v. €6000,= waar zouden dan anders die €250,= gebleven zijn)?
- de A2 kostte mij € 5750,- voor mijn diensten vroeg ik € 250,-

In mijn 35 jaar als dienstverlener te hebben gewerkt, waarvan 4 jaar met passie voor de Audi A2 business is mij nog nooit overkomen dat ik zo boos werd op een klant wegens onheuse bejegening en beschuldigingen (echter zeg je niet in je verhaal dat je ook zelf je boekje te buiten bent gegaan qua schelden, zelfs tot op de dag van vandaag is daar nog nooit een excuus op terug gekomen vanuit jouw zijde).

Ik heb naar eer en geweten een hele mooie A2 voor Roy en Angelique veilig weten te stellen.
Ik heb er veel tijd en moeite in gestoken, weinig aan overgehouden en dan word ik zo zwart gemaakt op dit forum in plaats van mij persoonlijk te benaderen.

Ik hoop dit niet nog eens mee te maken.

Jan echter hebben wij je vooraf alles duidelijk gemaakt, juist dan lijkt het mij waarna je niet geluisterd hebt maar wel de verwachtingen hebt dat wij bij je zouden komen v.d. problemen (iets dat mij ongewoonlijk lijkt als je op zoon manier van elkaar gaat scheiden)!?

Echter willen ook wij genieten v.d. A2 net als jij ze verkoopt en ook zelf bereid maar wat verwacht je nu vanuit onze zijde om dit probleem uit de wereld te helpen en je aan een goede naam kracht bij te zetten?

M.v.Groet,
Roy
Gesloten