Op youtube kwam ik het volgende filmpje tegen:
https://www.youtube.com/watch?t=250&v=7WFGjg-z85Y
Een draaitafeltje om velgen te spuiten.
Heeft dit zin of is het onzin?
als je geen ruimte heb om er omheen te lopen wel .
Met metallic kleuren kan het denk ik wel problemen geven ,de deeltjes metaal moeten netjes verdeeld worden ,nu worden ze op een snel draaiend wiel gespoten .
Met een spuitbus is het geen probleem daar zit toch bijna geen metaal in ,maar met een echte spuit zou ik het nooit doen.

Met metallic kleuren kan het denk ik wel problemen geven ,de deeltjes metaal moeten netjes verdeeld worden ,nu worden ze op een snel draaiend wiel gespoten .
Met een spuitbus is het geen probleem daar zit toch bijna geen metaal in ,maar met een echte spuit zou ik het nooit doen.
- HansJan
- Moderator
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Voor het spuiten van stalen velgen is dit wellicht een prima oplossing, maar voor lichtmetaal met spaken is ronddraaien enkel nadelig. De lak komt mijns inziens nooit op de zijkant van de spaken omdat de lak door de luchtverplaatsing van het draaien geen kans krijgt om op de zijkant van de spaken te belanden.
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
-
- Motortype: ANY (1.2 TDI 61pk)
Hallo,
Dit werkt echt goed. Ik heb zelf ooit eens ook zoiets gemaakt en gebruik het zelfs om velgen van de bandenisselarij een schoon te spuiten.
Voor al als je een dikkere laag verf wilt opzetten gaat dit makkelijker want je hebt minder kans op zakkers. Wel doe ik altijd het dieppe deel van de velg en de gaten eerst. Op de video doen ze dat pas later. Ik wil altijd eindigen met een draaiende beweging van de velg. Later nog wat bijspuiten geeft dan weer net een zakkertje of een kleur/glans verschilletje.
Groeten
Ron.
Dit werkt echt goed. Ik heb zelf ooit eens ook zoiets gemaakt en gebruik het zelfs om velgen van de bandenisselarij een schoon te spuiten.
Voor al als je een dikkere laag verf wilt opzetten gaat dit makkelijker want je hebt minder kans op zakkers. Wel doe ik altijd het dieppe deel van de velg en de gaten eerst. Op de video doen ze dat pas later. Ik wil altijd eindigen met een draaiende beweging van de velg. Later nog wat bijspuiten geeft dan weer net een zakkertje of een kleur/glans verschilletje.
Groeten
Ron.
- Audi_gekkie
Bedankt voor de reacties.
Wel gek dat ze zo uiteen lopen. :-/
@Ron47 heeft er echter mee gewerkt, dus blijkbaar bevalt dit goed.
Wel gek dat ze zo uiteen lopen. :-/
@Ron47 heeft er echter mee gewerkt, dus blijkbaar bevalt dit goed.
Voor de hobbyist wel ja ,maar de echte bedrijven niet.
Zoals ik al zei voor een spuitbus ja en 1 velg , wat als je er vier moet spuiten 3x kleur daarna 2X blank dus steeds wielen wisselen . met argentum eerst 2x zwart 2x zilver 2x blank .
Nee, gaat hem niet worden.
Zoals ik al zei voor een spuitbus ja en 1 velg , wat als je er vier moet spuiten 3x kleur daarna 2X blank dus steeds wielen wisselen . met argentum eerst 2x zwart 2x zilver 2x blank .
Nee, gaat hem niet worden.
- AudiFanSedert1971
- Audi A2 clublid
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Nou zo'n ding heb ik niet nodig loop er wel om heen ,kost niks.. of pak ik wel een draai stoel of stevig touw aan motortakel zet die wel vast met daaraan 4 of 5 haken in elk gat en draai het wiel en draait dan weer vanzelf de andere kant weer op...enz tot stilstand.
ik moet nu weer eens denken aan zo'n draaiende schijf in een bak zoals een centrifuge in de jaren 70 met de vakantie in spanje een leuk aandenken nog bij mijn ouders heb liggen.
Kon je verschillende kleuren verf in druppelen met resultaat met een A4-tje met een leuk effect...
Zou je ook met de velgen kunnen proberen door te hard te draaien
=))
ik moet nu weer eens denken aan zo'n draaiende schijf in een bak zoals een centrifuge in de jaren 70 met de vakantie in spanje een leuk aandenken nog bij mijn ouders heb liggen.
Kon je verschillende kleuren verf in druppelen met resultaat met een A4-tje met een leuk effect...
Zou je ook met de velgen kunnen proberen door te hard te draaien
=))
"Stilstand is achteruitgang"
A2 1.4 BBY '02,
522.300.km, juli '13 161.600.km
A2 1e 1.6 FSI '04, 294.000.km ,mrt'20 238.300.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 301.375km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl
A2 1.4 BBY '02,

A2 1e 1.6 FSI '04, 294.000.km ,mrt'20 238.300.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 301.375km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl